Değerli halk ozanı Aşık Ömer, benim doğum yerim olan Konya’nın Hadim İlçesinin Korualan Kasabası eski adıyla "Gezlevi Köyü"nde doğmuştur. Ruhu şad olsun.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞIK ÖMER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞIK ÖMER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Halk ozanlığımızın en ilginç, ünü çok yaygın ama yaşamıyla ilgili bilgi az olan bir ozan Aşık Ömer. Yaklaşık 1500 şiir bıraktığı söyleniyor. Bir şiirine bakarak Aşık Ömer'in Konya'nın Gözleve köyünde doğduğunu, yaşadığı dönemde önemli bir bilim merkezi olan Konya'da yetiştiğini kesinlikle söyleyenler var. Bunun yanısıra, kimi incelemeciler de, şiirlerindeki demelerinden yola çıkılarak "Konyalı mı, Aydınlı mı, Kırımlı mı, Gözleveli mi" olduğu konusunda ileri sürülen görüşlerin, ancak bir "yakıştırma" olabileceğini ileri sürüyorlar. Gene yazdığı şiirlerden çıkarılan sonuçlara göre, Arapça, Farsça, bildiği, bu dillerde yazılmış yapıtları okuduğu anlaşılıyor. Bu yüzden olacak, Aşık Ömer hem aruz, hem hece ölçülerini kullanmıştır. Ancak, giderek halk dilinden uzaklaşan, karışık, yabancı sözcüklerin çoğaldığı, "divan mazmun'larının yoğunlaştığı bir dil kullanıldığı görülüyor. Bunun, halk şiir geleneğinden uzaklaşma oluduğu söylenebilir. Kimi incelemecilere göre Aşık Ömer, bir "kentli aşık"tır. Bu yargıya varılmasında, özellikle şiirlerinde kullandığı dilin, yaptığı benzetmelerin, dahası Karacaoğlan'ı küçümser bir tutum içinde "Biz şair saymayız öyle ozanı" demesinin de, neden olduğu düşünülebilir. Aşık Ömer'in uzun bir yaşamı olduğu, çok gezdiği, gezdiği yerlerde saygınlık kazandığı, ün yaptığı, ilgi çektiği anlaşılıyor. Şiirlerinde sözünü ettiği olaylardan kaynaklanan, Aşık Ömer'in bir "ordu ozanı" olabileceği kanısı da ileri sürülüyor. Aşık Ömer'in hem kendi dönemindeki, hem kendisinden sonra gelen ozanları etkilediği, halk ozanlarının giderek Aşık Ömer'in diline yaklaşan karmaşık sayılabilecek, arınmışlıktan ırak bir dili yeğledikleri dikkati çekiyor. Üretken bir ozan olduğu bıraktığı şiirlerin sayısından da ortaya çıkıyor. Ayrıca şiirlerindeki içtenliği, tutkunluklarını, acılarını dile getirişi de etkisini, ününü arttırıcı öğeler arasında sayılabilir.
GAM YÜKLERİ İLE YÜKÜMÜZ TUTTUK
Gam yükleri ile yükümüz tuttuk Hicran katarının kervanıyız biz Feleğin ağusun aşında bulduk Mihnet tekkesinin mihmanıyız biz
Hakikat yolunu tutmuş gideriz Kemlik edenlere iy'lik ederiz Hazret-i Hüda'nın emrin tutarız Rah-ı hakikatın rehvanıyız biz
Ey Ömer aşk ile irfan yoluyuz Serv-i tubaların servi dalıyız Bizi sevenlerin biz de kuluyuz Sevmiyenin şah ü hakanıyız biz *********************
Hocam, sizin sayfanız öyle bir sayfaki; sizin sayfanıza her gelişimde aklım ve gönlümde bir açık kapı bırakıyorum.Çünkü; mutlaka yeni bir bilgi, kelime dağarcığıma girsin diye... Allah sizden razı olsun. Ozanımızın da mekanı cennet olsun. İzninizle ozanımız hakkında bilgileri sayfaya aktardım.
hocam bilinmeyen ve bir çoğumuzunda bilmediği o kadar yitik değerleimiz varki...
Bir çoğuna sorsan eros kimdiye, şak cevap hazırdır. Ama kendinden olan ve edebi anlamda başlı başına kişilik ve erdem sergilemiş bir büyüğümüzü sorsan susar bakarlar. Onlar ki bizim peygamberimize kitabımıza soyumuza çamur ( tövbe haşa ) attıkça bizimkilerde hala onların teraneini çığırırlar. bu insanın zoruna giden işte.
yorumuma katılan değer adına sonsuz saygılar hocam...
şiir öğretidir yürektir,tarihtir,ruhtur..
okurken hem ögrendim hem duyglandim varolun hocam saygılar.