GÜMÜŞ UZAKLI HASRETİN TERLİKLERİ//Ağzımın içindeki kayıp güzlerine direnen kekremsi bir acıdır sevda// /Ü ş ü y o r u m! Şiirin göğüs uçlarından damlamış mürekkebimin rengi soğumuş yine/ Paslıdır oysa Göçmen hıçkırıklara seslenişler Buğulanan tarihlerin ellerine sor Kiraz kuşlarına değen acılarımı sobeliyorum Öfkelerin avuçlarında kapatıp kıyametimi Bak! Eğilir kanatlarımın alın yazısında kaybolan vuslat Ki imlâsızlığımdır artık Mısralarıma mahçup ayazlarımın fısıltılarıyla günahlar giydiren Gözlerimin yatağında yangın B(oyunumdan) yorgun kafiyelerim Düşüyor Söylesem mi? Apansız titreyişlerimi çizerken Alacakaranlık bir yıldızın gözbebeklerine Söylesem mi? Yitirdiğim kupkuru bir yaprak düştü Bir adım daha Ya bir adım sonrası Çürümüş yastıklarda kalmış kokusuyla Ek(siliyorum) Zaten omuzlarımın da söyleyecekleri var K i m s e s i z l i ğ i m e /Çünkü gençliğimi de lâl bir şahadetin tenhasında kaybettim/ Sahipsiz mi menzili Gecelerimin derin çukurlarında Şakağından dirilen fotoğraflarıma inat Ah! Helalleşme Ah! Kıymetsizdir başka soluklarda dilediğin bir cennet Çünkü unutulmuş yönsüzlüklerim irkilir Şimdi dudaklarımda uçuklayan her harfe Daha kaç idam borçluyum? Neye baksam Künyesi belli ötelerde çöreklenmiş sızılarım Kirli y(amalı) hırkası üzerimdeyken G i d e m i y o r u m Su bulanık Su tenha Su başka yıl(anların) koynunda Su hüküm giymişken Kambur durur bu bedende sevda Lime lime iz bırakır Ziyan zebil yüzlerde Yanaklarıma çığlık çığlık yağan sağanaklar Faili meçhul cinayetime biriken suslar D/ağlamayın artık Perçemimde fırtınalar birikmiş hayallerime Hasret mi Çekin artık fişini dokunamadığı cemrelerde soluksuz Hasret mi Mayın tarlasında sobelenen kelebeklerin ötesinde Bütün keşkelere barikatlar kuruyor kabukları Say ki Kaybettim İmkânsızlığımın haritasında Say ki Kefaretini ödememiş ıslak çizgilerin canı yanınca Dicle’nin saçlarında da med cezirli türküler kanar adamım /G e l i y o r u m Kefenime bir elveda daha yazma darağacım/ Bedeli gecikmiş çünkü Başka inleyişlerde mi giyiniyor Ve vuruyor her seferinde Gümüş uzaklı hasretlerin terlikleri D/ar geliyor işte ayaklarıma D/ar geliyor... YASEMİN CANAN...
|
böcekleri hak etmiş dizeler kutlarım sevgimlesin
sevgiler bıraktım sayfana yasemin kokulum