Ömrümü Tükettin Vıdı VıdıylaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Efendim bir gece uykusuz kalırsanız ve ilham geldiğini düşünüyorsanız hemen yazın bir yere... Nereye olduğunun önemi yok yeterki yazın ilham kaçmasın..
Ertesi gün günlük telaşla şiiri unutursunuz belkide.. Sonraki günde ve birkaç gün sonra bir şiir yazdığınız gelir aklınıza� Aramaya başlarsınız ama nafile bulamazsınız. Rüya görmüş olabileceğinizi düşünürken yine de aramaya devam edersiniz.. Bütün defterleri bilgisayardaki dosyaları... Yok, yok yok! Mümkün değil ama birde şuna bakayım diyerek telefon rehberini alıp açarsınız ki ! Gözlerinize inanamazsınız şiir orada size gülümsüyor alayla� Bu kadar defterden ona yazmış olduğunuza inanmakta zorlansanız da yazmışsınız bir kere. Eh madem buldum dersiniz bari şiiri okuyayım. Bir hayal kırıklığı daha yaşarsınız aradığınıza değecek nitelikte değildir şiir.. Hafızanız size yine oyun oynamış olmalı siz çok güzel olduğunu zannederken ve o kadar aramışken ve tabi telefon rehberine yazacak kadar da dalgın . Olan oldu der şiiri hiç değiştirmeden yayınlamaya karar verirsiniz, kendinizi alaya alarak benim şimdi yaptığım gibi İşte o meşhur şirim.. Aradığıma değmiş mi?
Ömrümü tükettin vıdı vıdıyla
Derdin kederin bitmedi gönül Derde saldın başın kara sevdayla Bunca cefa çektin yetmedi gönül Bir tel siyah saç kalmadı başta Beyaza razıydım döküldü gönül Akıl yaşta değil baştadır başta Aklın kemale ermedi gönül Yetsin gayri yetsin söylenip durma Çekip kahırı sineye vurma Kahredip kahrolup tepinip durma Kral sen, padişah sen değilsin gönül... |
İkinci dörtlük çok oturmamış gibime geldi; dörtlüğün kendi içinde içinde bütünlüğünü bulamamış. Yazar saçından bahsederken (şekilcilik), aynı dörtlüğün içinde aklı yaşta değil başta-kaabilinden mısra şiirin bütününe de hizmet etmiyor hatta.
Aklın kemâle ermesi gönlün fonksiyonu mudur?? Evet derseniz bir önceki mısrada bu düşüncenizi çürütmüşsünüz zaten. Uyak redif kafiye vs olsun diye fazla zorlanmış, anlamsal bütüselliği gözden kaçmış:) Arada olabiliyor tabii böyle:) Tekrar düzenlenirse çok güzel temiz bir şiir çıkaracağınız belli. Dost kaleme saygı ve selâmlarımla....:)
Bir tel siyah saç kalmadı başta
Beyaza razıydım döküldü gönül
Akıl yaşta değil baştadır başta
Aklın kemale ermedi gönül