(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yüreğimin dalgası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yüreğimin dalgası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ya ben şiiri tam anlayamadım ya da şiirde çelişkiler ve anlam bütünlüğünü bozan kelimeler mevcut. Şöyle ki:
Issız yüreğimde bir deli dalga kırılır boş duvarlara çarptıkça // Bu kısımda duvarın boş olması anlamlandıramadığım bir durum. Kırılmanın boş birşeyle gerçekleşmesi güzel bir ifade vefakat bunun duvar olması fikri zihin karıştırıyor. Boş olan duvarın içi mi, üzeri mi? Bir duvarın boşuğu beni tatmin etmedi. anlamaz bir türlü ne sığındığı liman var artık ne de sen o limanda... // Bu kısım da bir üstteki cümlenin tezatı olup bütünleyicisi olacağı yerde ayrımcısı gibi duruyor. Sığınılacak bir liman yok ise, o limanda kimin olup kimin olmayacağının bir ehemmiyeti de olmayacağı için "sen"in o limandaki mevcudiyetinin sorgulanması fazlalık gibi duruyor. Bir liman yoksa, herşeyi ile yoktur. Yine de anlatılmak isteneni şöyle anlamak istiyorum çok zorlayarak: "Ben artık o limana gelmem, bitmiştir benim için. Kaldı ki gelsem ne değişecek, sen zaten o limanda değilsin ki." Şiiri bu kısımları ile değerlendirip yeniden okumakta ve yazmakta yarar buluyorum.
Kısa ama öz bir şiir.. Çok şey anlatıyor, anlıyana. Kırılan hiç bir şey eskisi gibi olmuyor değil mi? Hele bu kalp ise.. Ne yapıştırılır, ne yama tutar.. :))
ıssız yüreğimde bir deli dalga kırılır boş duvarlara çarptıkça anlamaz bir türlü ne sığındığı liman var artık ne de sen o limanda... Yürek sesinizi beğeniyle okudum.Kutluyorum
"EN SEVDİĞİMLE SOHBET..." başlıklı yazınızı okuyunca, sayfanızdan çıkmadan şiirleriniz de olabilir diye baktım, varmış ve bu şiirinizi okudum, çok beğendim; az sözle çok şey anlatmışsınız; ben şiirlerin teknik yönlerinden çok çeriklerini ve estirdikleri ruhunu okuyup anlamaya, ya da kendime anlamlandırmaya çalışır ve böyle bakmayı de severim... Şimdi bu şiiriniz bana bir iki dizelik karalamamı çağrıştırdı, paylaşmak istedim...Kaleminizi saygıyla kutluyorum....: .............. Dudağımda bir ıslık Şimdiye dek duyulmamış Bir ezgi çalar Çağlar aşan bir tonda Çarptığı her engelde kırılmış Parçalara bölünmüş Sevgiliyi arar… ..........Güneri Yıldız...
kaf dağı kadar uzakta ve bir gülüş kadar içimde yakın... ötelerin uzak olmadığını anladığında içindeki yakınlardan olmuştu ne kadar güçlü ne kadar cevval olsakta insan yanımız an geliyor bir çocuk gibi korkabiliyor yalnızlıktan duvarların ördüğü dört yanda birde tel örgüler varki içimiz esaret çekerken dışımız o zindanın bekçiliğni yapıyor... kısa ama derin ve uzun soluklu bir şiirdi sevgiler saygılar
Kayanın üzerine sabahın ilk ışıklarıyla , yürek kıyıya kürek çekerken.....