Yok, yapmayacağım öyle Gölgemin, peşinden ayrılacağım Gitmeyeceğim o yöne Güneşin dokunduğu zamanlarda arayacağım seni
Ne zaman uyansam, gece de uyanıyor Kim kimi uyutuyor Kim kimi kandırıyor
Öyle böyle değil Bir ezgi doğar içine Can dayanmaz tarifine Her kelime uyar, her kelime tam yerinde Öyle böyle değil...
Uçlar bizim memleket değil Vatan edinmeyelim ayrılık diyarını Varıp gidelim yalın ayak da olsa Çile ızdırap da olsa Uçlar bizim memleket değil
Bir bir sayayım avuçtakileri: Bir resim. Bir hatıra. Bir sen. Tekrar sen... Kader çizgimin hemen yanında Şu ömür dedikleri Nehrin kenarında Yalansız bir gölgeden ibaretiz Bir bir harcayamam bunları!
Melankolide arayışım değil seni Gölgeler uzayıp kaybolduğunda Ki adına gece diyorlar Tereddütlü bir bakış etrafıma Ve evet burada bile Her ritmde Adımım, incilenmiş geceye adını yazar İşte bundan sızlanışım Melankolide arayışım değil
Ne var ki Mecburi bekleyişlere de of demem O bile hediyedir ya senden O bile ellerimden tutmuştur ya yerine O türlü yalnızlığa da of demem
Bir yandan da Bilmez miyim Her sevincimde bir tür haksızlık ihtimalim Senle yaşamalara ertelenememiş bir mahcubiyet Bilmez miyim Tereddütlü bir gülüş Dudağımın kenarında Bu gariplik diyarında
Dolayısıyla da olsa Bir sarmaşık gülünün ruhunu kabzettiğin sanrısı Ne mutlu bir aldanış! Ne garip bir sevinme Avuç avuç içtiğim gümüş kanatlı sahiplikler sırası Kana kana Dolayısıyla Sen...
Kısacık olsaydı şu kelimeler Bire kadar düşseydi Hatta noktayı da alsaydı içine Virgülden fazla sayılsaydı Ünleme dayansaydı Yer ile yeksan Yokluktan noksan Kısacık olsaydı şu kelimeler Ömür gibi...
Nefes alışım değil bu ’rahatlık’ Nefes verişim Bir uğraş değil Cansızlık Bir çabadan azı, bilirsin Dermansızlık Nefes alışım değil karşında Nefes verişim Son(un)da...
Resmi çizilmez bu işin Bir manzarası olduğundan şüpheliyim Tuval kavram dışı Fırça boyadan uzak Varsa yoksa bir siluet Resmi çizilmez bu işin...
Şimdi sen dur öylece Belirsiz Şüpheli Damlayan, kan değil, kızılcık şerbeti değil Korkutucu olsun işte böyle yalnızlık Yalnızlığa yakınlık Yatkınlık Şimdi sen kal öylece Tedbirsiz Güvensiz Dur.
[İki kelimenin biri ’yok’. İki cümlenin biri ’var’ ’Yoka var’ ama ’vara yoksan’ Birinciyi mi seçerim. Bilmem.]
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yoka Var Ama Vara Yoksan... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yoka Var Ama Vara Yoksan... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel ve etkileyici bir şiir okudum,tebrik ediyorum.Fakat şiirin bütününü irdelediğimizde özünde bir kaç şiir var bu da ayrı bir yetenek...tekrar kutluyorum ve tam puan saygı ile...
saynur yıldız çelik tarafından 3/13/2011 1:14:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
saynur yıldız çelik tarafından 3/13/2011 1:14:13 PM zamanında düzenlenmiştir.