(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bakkal Hasan’ın orda Gulak daha önce gelmiş dükkâna Bana bir guru fasule, dedi Buz dolabından ossun! Ben de kuru fasulye buz dolabında Ne arıyor? Diye sordum. Biz şaraba guru fasule deriz, dedi
Oysa ben bir aciz suyum, buharlaşır giderim. Bilmem hangi vakitte, bir bulutla dönerim Hangi akla sığarım, bir nehirden akarım Ovaları, dağları umarsızca aşarım
Yıllar yıllar önce... 15 yaşlarındamıydım, tam da anımsamıyorum. Geniş arkadaş grupları vardı o zamanlarda. Bir gezi grubunun içinden bir arkadaş için Can Yücel'in oğludur demişlerdi. Pek de önemsememiştim o vakitler... Neler kaçırmışım oysa... Kendisiyle tanışmak, sohbet etmek ya da kadeh tokuşturmak... Ne kadar yakın ve ne kadar uzak... Sevgilerim, herkese...
Şiirin şarap dolu olduğu için seçildiğini her halde söyleyemeyiz. Mükemmel bulmasam da güzel şiirdi. Tenkitlerinde Selin Hanım'a katılıyorum. Hayır kesinlikle şair kıskançlığından değil. Kusursuz şiir arayan şiirsiz kalır diyorsanız onda da haklısınız. Umarım şairi kırmamışımdır. Kendisini tebrik ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum..
şiir, özellikle geniş zamanın 1. tekil şahsa göre çekiminin ve
şart kipinin tekrarlarından dolayı tekdüze bir söyleme sahip. __________________________________________________________ övünürüm - köpürürüm, kafileler- neler neler, nesneler-birer birer
kelimeleri arasında yapılmak istenen ses benzerlikleri şiiri üslup bakımından basitleştirmiş.
bu diğer bentlerde, giderim-dönerim, akarım-aşarım; evlere- yüzlere, bağlara-altına-mezarına, bakınırım-çakılırım kelimeleri arasında var. ki bunların redif ve kafiye kurulumu bakımından teknik incelemesini buraya almıyorum.
şiir bence finalindeki Can Baba'ya bulunulan atıfta başarılı.
şiiri ithaf olunan şairinden dolayı kutluyorum.
saygılarımla.
selin yıldız tarafından 8/15/2007 12:31:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bakkal Hasan’ın orda
Gulak daha önce gelmiş dükkâna
Bana bir guru fasule, dedi
Buz dolabından ossun!
Ben de kuru fasulye buz dolabında
Ne arıyor? Diye sordum.
Biz şaraba guru fasule deriz, dedi
Can Yücel
Yorumlarınız için hepinize çok teşekkürler...