(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
şiirimi günün şiiri kategorisinde değerlendiren, değerli kurula ve şiirimin altına yorumlarını, eleştirilerini eksik etmeyen tüm şiir dostlarına, gönlümden birer gül demeti gönderiyorum, her yaprağında teşekkür yazan...
kanayan kalpler vadisi,enteresan bir buluş değil...şiirin başlarında elif'in kağnısı'nı görünce,toplumsal içerikle kişisel aşkın duygusallığını yan yana getiren bir şiir okuyacağımı sanmıştım malum Yediyordu Elif kağnısını Kara geceden geceden Sanki elif elif uzuyordu inceliyordu Uzak cephelerin acısıydı gıcırtılar İnliyordu dağın ardı yasla Herbir heceden heceden yaşayan en büyük şiir ustamıza ait dizeler..her ne kadar kanayan kalpler vadisi türü aşkın aşamalarını gösteren simgeler hüsn ü aşk mesnevisinde geçse de ,oraya bir atıf yapılmamış.. şiirin çağrıştırdığı ama ilgi kuramadığı ali baba ve haramiler ise 1001 gece masallarının tanınmış masallarındandır orada da ali babanın kırk haramisi kesildik gibi bir cümle var..elifin kağnısından sonra aşk ehlinin haramiye benzemesi rastlantısal ve iyi bir benzetme değil.
Kin, nefret, intikam, bazen de bize yaren oldu sessizlik..türü düz cümleler
Gökyüzünde bir akbaba cenneti Yeryüzünde, yılanlardan medet umduğumuz keramet türü düz anlam düşüklüğü olan cümleler şiirde anlamı belirsizleştirmiş
şiir diyorum ,çünkü arabesk unsurlarla dolu olsa da ,bu belirsizlik yani netliğin olmaması şiir dememe neden oluyor..
nasıl olmalıydı: burada olması gereken özellikle harami ve elifin kağnısı gibi telmihlerin şiirle örtüşmesi gerekiyordu örtüşmüyorsa o telmihler yapılmamalı. burdaki şiir iki kişiye dairdir ve kimi zaman bir inancın neferi bir mücadelenin savaşçısı gibi algılanmasına neden oluyor okuyanın..aynı zamanda böyle de olanbbilir tabii -hem iki kişinin serüveni hem de toplumsal bir yanı olabilen bir şiire dönüşebilir,ama burada o yok.. şair arkadaşım kusuruma bakmasın ,sitelerde günün şiiri gibi çok okunan şiirlerde böylesi ayrıntılara giren eleştiriler yapmanın yararlı olacağı inancıyla yazıyorum bunları
ellerin titremesi (her nedense belli değil) deprem artçısı sarsıntılara benzetilmesi özgün çocukların kumdan kalelşerti restore etmesi (bu restore kelimesi burada sırıtsa da -onarmak denebilir -) burası da iyi bir ayrıntı yakalamak
şair arkadaşın bu şiirindeki gözlemim ,arayış içinde olması ,inanıyorum ki arayış içinde olan mutlaka her defasında daha iyisini yazacaktır
öncelikle günün şairini ve şiirini kutlarım... kurul yorumunu okudum...onlarında değindiği gibi benimde ilk dikkatimi çeken şiir başlığı oldu... "kanayan kalpler vadisinden" geçmek ilginç bir sentez ... Burada kurulun emek vererek yapmaya çalıştığı şiir değerlendirmesi...hem şiire özel bir değer katmanın yanısıra...şiirde belki de bir okuma ile gözlemleyemediklerimizi ...dizelerin içinde algılayamadığımız duygu halinede dikkatleri yoğunlaştırıp ...şiirin birden fazla okunmasına da sebeb oluyor diye düşünüyorum... bu şair ve şiiri için ulaşılması gereken güzel bir başarı şiiri benimde bir kaç kez okuyup hatta büyeteç altına almamın birinci sebebi bu olmakla birlikte (birde insancıl bir duyguyu ki ve tüm samimiyetimle itiraf etmeliyim aynı gün benimde kendi bir şiirim asılı olmuş olmasıdır)
şiire gelince ana teması evet hayatı anlatıyor....daha ziyade hayattan bir parçayı şairin hangi dönemden etkilenip,hangi duyguyu yani hangi dönemi vermek istediğini bir tek şair kendisi gerçekte bilebilir... bizler okuyucu olarak ,kurulda dahil, okuduklarımızda kendimizi ne kadar bulduğumuza ve ne kadar kendi duygularımıza dokunduğuna bakarız...yazılmış olan şiir yada dizelerin içinde ki yukarda ki şiirin zaten ana teması yaşam olduğu için de bir çoğumuza incecikten dokunması kaçınılmazdır... benim kurul yorumunda dikkatimi çeken bir diğer şey " mistik" sözü oldu...kafam biraz ona takıldı billdiğim kadarıyla bu sözün anlamı "bilinmeyen ve gizem" yaşamın kendisi bu değil mi zaten?? hangimiz biliyoruz ki yarın bizi ne bekleyebilir, genelde... Birde tdka gizemci (yani yaşamı araştıran)olarakta çevrilmiş bu söz... bu çeviriyi ben yaşam içinde bilinmeyeni araştırmak...araştırdıkça anlamaya çalışmak ...anladıkça kabül etmek gibi anlıyorum...hernedense ilk anladığım şeklinden değerlendirdiğim zaman kurul o sözle gerçekten şiire gizem katmayı başarmış bulunuyor..,çünkü gizem nerede diye aradım şiir içinde gizem ...kanayan kalpler vadisine benzetmiş olmakta gizliyse yani bu farklı imgeleme çabasındaysa bişey diyemiyeceğim ama bana göre bu ifade ilginç olsada,tek gizemi galiba yalnızca vadi sözünde gizli ...dizeyi farklı kılan unsur o
oysa şaire yaşam içinden bir geçiş noktasını mesela bu bir birlikteliğin sonunda, ondan alınmış olan kırgınlıklar, acılar gibi de değerlendirilebilinir... ben yukardaki şiirden her nedense bunu algıladım bunu bir kaç farklı ve ilginç imgeleme ile süsleyip, yalnızca acılarınıın açık açık sıralanmış hali ! ki gizemci yani yaşamı araştıran olarak bakılması gerekiyorsa ,bu söze sıralanmış bu olayların ardında anlamamız gereken asıl " aydınlanma " nerede ki ?? yenik düştüğümüzün aydınlanması mı ,sadece elde ettiğimiz tek şey? ne yazık ki bu şiirde bu sözün iki anlamınıda uzak yakın ben bulamadım... Pekala şiire gizem verilmez miydi,nasıl verilebilinir , bu en kolay nasıl yapılınır düşüncesinde de ...aklıma şöyle bir benzetme geldi belirli nesnelere yüklenmiş bir perde düşündüm şu an bakır maşrapadan su içiyorum:))gözüme nesne olarak o takıldı:))haliyle şiirde yazmak istediklerimi ,duygularımı ,çektiklerimi eğer ki bakır maşrapaya empoze edebiliyorsam ve okuyucuyada o kelimelerin altında asıl duygumu gizemli bir perde altında yansıtmayı başarıyorsam...şiire gizem katmayı da başarmış olurum...diyorum ben gizem üzerine bunlar benim değerlendirmelerim...
diğer tarafta şiire genel anlamda baktığımda şiire bir anlatım türü hakim şiire daha şiirselleşmesi için belirli bir derlenmeden geçmesi gerekli diye düşünüyorum eylem sözcüklerinin bazıları bana göre gereksiz çok bariz dikkatimi çeken bir başka şeyde şu dize oldu;
*Gücendiğimiz de oldu, gücümüze gidenlerden ?? bizi gücendirenler demek istenilmiş herhalde burada birde restore sözünü hiç şiirsel bulmadım.
ve içinde beğendiğim imgelerin hatırına bence bu şiir tekrar derlenip üzerinde çalışılması lazım...
insan ile hayat arasındaki ilişki diyalektik bir ilişkidir.bütün ayrıntılar bütün karmaşık şekillenişler en son halkada durulur ve gereye insanın hayatla kurduğu ilişkinin ağırlığı kalır..işte burdan başlamalı şiiri tanımlamaya...
daha iyilerinede ulaşacağınıza olan inancımla, sevgiyle...
Kanayan kalpler vadisinden , hasret çöllerine geçmişliğimiz vardır ....çetin yoldur...Ne güzel anlatmışsınız...Kaleminiz gönlünüz var ola...kutluyorum...AŞK daim olsun...C.G
hep farklı geldi sevgili bilgekağan, farklı dokunmuş şiirleri ile ayrı tatlar taşıdı. yine aynı kalem, aynı farklılık ve apayrı bir tat. kutlarım emeğini. güne yakışan şiire saygılar.