On yıldır etiketim dörtten öte geçmedi Yoksa ömür eskide gözleri mi seçmedi? Unutulduk köşede kimse değer biçmedi Bir ağulu serzeniş dizili tafrasında Kuruyla soğan vardır fakirin sofrasında.
Vefayı sattınız siz, dönere dönersiniz Bir gün yatık bir gün dik, kebabı denersiniz Fakirin bilmediği neler neler yersiniz Soğan tezgâhta durur ben yine çuvaldayım Unuttunuz kuruyu ben eski ahvaldeyim.
Âdem baba aşevi benimle nam salmıştı Bu millet ne yer diye valiler de dalmıştı Ekâbirin ağzında damak tadım kalmıştı Bu gün bize selamı orta direk kesmekte Vefa yine fakirde, fakir kuru yemekte.
Başbakanım vefalı, bazen gider fakire Yüreği yufkadır da değer verir hakire İbrahim selam eyle Zakir ile Şakir’e Halil İbrahim sofrası fasulye kaynamakta Bereketli dostumuz neşeyle oynamakta.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FASULYENİN SERZENİŞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FASULYENİN SERZENİŞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar adı fakir yemeği olsada bazıları kuruntularından beğenmemiş gibi görünürler ama vazgeçilmezdir kurufasulye saygılar tadında bir şiir iyi geldi
hocam "kuru fasulye" ile ilgili tesbitleriniz çok yerinde, "gelelim kuru fsulyenin faydalarına" gibi sözlerle nedense insanların fikrinde hakir görünür ama, genel manada kimse vazgeçmez,
savran tarafından 2/26/2011 10:27:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
evet eskiden fakirin sı-ofrasının değişmeyen yemeği olan fasulya maaalesef artık fakirin evine giremez oldu...güzel vede haklı dizelerdi yüreğine sağlık
saygıyla...