Okuduğunuz şiir 21.2.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Durak Yigit
LEYLA
Sokakları dolaştım, bu gece elim cepte Seni düşündüm biraz, hasretinle karışık Bir sevdasın içimde; lakin sesin ta dipte Parlayan o gözlerin, yoluma nurdan ışık
Seni unutabilsem, çıkarsam hayatımdan Kalemime al kanlar, kusturdun şiir diye Beni uzaklaştırdın, kendi hakikatımdan Hayallerin peşinden, gece gittim pir diye
Her gece yarısında, seni düşündüğümde Kalbi atar gölgemin, duvarlara yaslanmış Kendi hakikatime, aşkınla döndüğümde Buluyorum kendimi, yanaklarım ıslanmış
Senden birşey istemem; isteyemem ki zaten Sadece bir kez gülsen! gülmeyen şu yüzüme Ben içten hiç gülmedim, dünyada hakikaten İnanmıyorsan bir bak! bak hadi! şu gözüme
Benim müşfik kollarım, meleğin kanatları Gitme! birtanem gitme! kalpsiz zebânilere Şehvetten sahte aşklar, yapmaktır sanatları ,Mecnun’ adını verme! o gulyebânilere
Mecnun’sa benim, hatta, aşkından divâneyim Söyle Allahaşkına! başıma belâ mısın? Aşk âteşinde her şeb, yanan bir pervâneyim Doğruyu söyle bana, yoksa sen Leylâ mısın?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LEYLA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LEYLA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Harika harika daha öncede okumuştum bunu belki de yorum da yazdım ama hiç bakmadım yorum yazdım mı diye. O anki okuyuşumla şimdiki okuyuşum çok farklı. Şiir bu değil mi ki her okuyuşunda şaire başka hazlar verebilmeli.
Her gece yarısında, seni düşündüğümde Kalbi atar gölgemin, duvarlara yaslanmış Kendi hakikatime, aşkınla döndüğümde Buluyorum kendimi, yanaklarım ıslanmış
Tebriklerrrr.....işte bu üstadlara böyle değer verilmeli,çünkü sizin bütün şiirleriniz günün şiiri ayrın şiiri gibi ödülleri almalı hakediyor..değerli üstad yüreğine kalemine sağlık. Çok büyük sevgilerle kalınız ve yaşayınız ki bu değerli esreler cıksın ortaya..saygılar...
Her gece yarısında, seni düşündüğümde Kalbi atar gölgemin, duvarlara yaslanmış Kendi hakikatime, aşkınla döndüğümde Buluyorum kendimi, yanaklarım ıslanmış
ASLINDA EN ANLAMLI YERİ İDİ...LEYLA'NIN , DUVARLARA DÜŞMÜŞ HAYALİNİN, KENDİ KALBİ GİBİ GÖRÜNEN AKSİ...
HER AN AKSİNİN YÜZÜNE ACIYLA HASRETLE VURUŞU....
SONUCUNDAKİ YAŞLAR DA GERÇEK OLMAMASIYLA DÜŞTEN UYANILMASI ŞEKLİNDE OLABİLİR...
Şiir güzel olmasına güzel de okurken ses düşmesi oluyor,kalıyorsunuz öylece...Birde okuyarak yazarsanız çok daha teknik ve derinliği olan bir şiir olabilir....saygıyla.
Durak beyde ciddi Astma hastalığı olduğu için nefes alıp vermede bayağı zorlanıyor. Galiba ses düşmesi bundan oluyor. Kendim okumaya bayağı çalıştım, fakat konuştuğum yabancı dillerden dolayı ben de harf kaymaları çok oluyor. Aslında yazdığım şiirin bir okunuş sitili var. Burda yorumu okuyana bırakıyorum. Ara verme döneminde başka okuyanlar da aradım. En son ,,Keloğlan'' filmini seslendiren Erbil EFE'yi bulduum. Onunla iletişime geçtim. Birkaç şiirimi gönderdim. Ankara'dan dönmesini bekliyorum. Şiir yazmak kadar okumak da önemli. Bu yüzden iyi bir şiir okuyanı arıyorum. Biraz beklemem lazım.
Tekrar, yorumlarınız ve kadirşinaslığınız için teşekkür ederim.
Sanki ilk kıta bu şiire ait değilmiş hissine kapıldım. Onsuz okuduğumda derin etki yapan bir atmosferi var.En azından beni müthiş etkiledi."Kalbi atar gölgemin." şiirde olması gereken sanatı yeniden alnımıza vurmuş.ve Doğru söyle yok sa sen leylamısın.Vurgusunda seni ben mi sevdim.Yoksa ezelden yazılımıydın alnıma dan hareketle,her insan biraz sarhoştur sarhoşmusun ki isabetsizdir sevgin nüktesini Tüm sevgililer adına işittim bir an.Çok başarılı bir şiir.Hem tebrik eder hemde bu güzel şiir ve duygu için teşekkür ederim.Bu arada sizin şiirleriniz Durak abinin sesinde hakikatine ulaşıyor eminim.Onada hasleten teşekkür.sevgi, ve selam.
Senden birşey istemem; isteyemem ki zaten Sadece bir kez gülsen! gülmeyen şu yüzüme Ben içten hiç gülmedim, dünyada hakikaten İnanmıyorsan bir bak! bak hadi! şu gözüme
Benim müşfik kollarım, meleğin kanatları Gitme! birtanem gitme! kalpsiz zebânilere Şehvetten sahte aşklar, yapmaktır sanatları ,,Mecnun’ adını verme! o gulyebânilere
Mecnun”sa benim, hatta, aşkından divâneyim Söyle Allah aşkına! başıma belâ mısın? Aşk âteşinde her şeb, yanan bir pervâneyim Doğruyu söyle bana, yoksa sen Leylâ mısın?
Bu güzel şiirler yine bu sayfalarada olmasından dolayı mutlu oldum şairim.Hoş geldin tekrar aramıza.Bunu sesini niye eklemezsin acaba..
KUTLARIM ÜSTADIM