Cici annenin, masalının ardından, nüfus kağıdının, babayı gösteren kısmına, Fareli köyün kavalcısının, adı yazılsın ister. Yetimhane bebeleri. Her uyku öncesi, yorganı ıslatan yaşların beslediği, umutlar yeşertirler: Belki bir gün çıkar gelir. Bize şarkılar söyler. Buradan alıp gider.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UMUT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
UMUT Cici anne tarafından, okunan masalın ardından, nüfus kağıdının, babayı gösteren kısmına, Fareli köyün kavalcısının, adı yazılsın ister. Yetimhanedeki bebeler. Her uyku öncesi, yorganı ıslatan yaşların beslediği, umutlar yeşertirler: Belki bir gün çıkar gelir. Bize şarkılar söyler. Buradan alıp gider
UMUT EN BÜYÜK TUZAKTIR ÇOĞU ZAMAN VE BAZEN DE TEK ÇIKAR YOLDUR BİZİM GİBİLERİN HAYATINDA AMA O KADAR GÜZEL ŞİİRLEŞTİRMİŞSİNİZ Kİ UMUDU MAHSUM GÖZLERİN ISLAK BAKIŞLARINDA .....
TEBRİKLER KEÇE ! BU RİTMİK VE UYUMLU MELODİNİZE SEVGİYLE KAL...
Şair, güzel düşünülmüş bir konuyu okuyucuya verme noktasında biraz sıkıntıya düşmüş düşüncesindeyim…
‘Cici anne tarafından, okunan masalın ardından, …’
dizeleri arasında var olan ancak gözü rahatsız eden bir kullanım ‘tarafından’ ve ‘ardından’ kelimelerinin kullanımı… Arada kafiye yakalanılmaya çalışılmış ama aynı cümle içinde – her ne kadar farklı dizeler de olsa – böylesi tekrarlar okunuşu zorlar, okuyucuyu yorar…
Her bir dize sonuna konulan gerekli olup olmadığını düşündüren noktalama işaretleri setler çekiyor şiirin önüne…
‘… Fareli köyün kavalcısının, adı yazılsın ister. Yetimhanedeki bebeler. …’
Bölümünde ‘adı yazılsın ister’ dizesinden sonra ‘.’ kullanımı iğreti durmakla kalmıyor yanlış kullanımlara da kapı aralıyor; hem noktalama işaretlerinin kullanım yerlerinde hem de yazım hatalarına…
Şiirde bulunan büyük harfle başlayan dizeler, acaba ayrı bölümler mi düşüncesinin doğuşuna sebep oluyor. Yukarıda bahsettiğim eksikler yüzünden bu tezi çürütmüş oluyoruz sanırım.
Şiirdeki duygunun verilmesini sağlayan güzel bir dizeler bütünü burası…
Fikir olarak oldukça güzel olduğunu düşündüğüm konunun işlenmesi sırasında göze ciddi anlamda çarpan eksikler yüzünden şiir, hak ettiği yeri elde edemiyor…
Sevgili KEÇE; masal dünyasını, çocuk dünyası ile bağdaştırarak gerçekleri umutlarla var etme çabasını dile getirmeye çalıştığınız şiirinizi tebrik ederim…
kutlarım.