BU SÜLEYMANŞiirin hikayesini görmek için tıklayın milletlerin tarihlerinde etkin olan şahsiyetler hep yad edilir. Bende soğuk bir şubat gününde perde arkasında rolünü oynayan milletin maddi kaynaklarının birilerine peşkeş çekilmesine ,değer yargılarının zedelenmesine dokuzuncu defa gelme adına sebep olan fakat millet tarafından hak ettiği yere terk edilen birinin hatırı kalmasın diye yad etmek istedim VE DİYORUM MİLLET OLARAK BEN BURADAYIM SEN NEREDESİN ?
Bu Süleyman
Gözü Belkıs’ın tahtında Dolaşırken ayakları altında Bu Süleyman Halkının kara bahtında Bu Süleyman Gergedanları tartar Her gün biraz daha artar Bu Süleyman Anasının rahminde Beslendiği zarı yırtar Bu Süleyman Yedi kez öldürene dost Sekiz kez diriltene düşman Bu Süleyman’ı ÖLdürenler değil Diriltenler pişman Bu Süleyman Dilinde bal Kovanında yılan Mart eylül şubattan imal Bu Süleyman Sağdan aldı sola etti harman Şapkasının altında kuştur iman Her renkte her yerde uçurdu her an Abdulkadir yıldız |
Bu yüce milletin geleceğiyle ve tüyü bitmedik yetimin hakkıyla oynayan politikacıların mükemmel bir tasvirini yapmış şair...
ve darbelere gereken cevabı verme cesaretini göstermeyen anacak siyasi oyunlarla ve kötü seçim kanunlarıyla yeniden, tekrar tekrar iktidara gelen Süleyman, elbette çok uzun siyaset yaşamı boyunca faydali şeylerde yapmıştır ama tartıya vurduğumuzda bu ülkeye kötülüğünün yanında iyiliği devede kulak kalır desem o bile fazla olur .
Eğer Süleyman ve Süleyman gibi politikacılar gerçek demokrat olsalar ve demokrasiye gerçekten inanarak hareket etselerdi bu millet bu halk onları asla ve asla unutmazdı...ve Ülkemiz şimdi bulunduğu çizgiden Kat be kat daha yukarılarda olurdu diye düşünüyorum.
Çok yerinde bir hicivdi.
Tebrik ederim.
Selam ve saygı ile.
rıfati tarafından 2/9/2011 11:23:19 AM zamanında düzenlenmiştir.