Hocam "Molla Mehmet"(Mehmet Akyıldız) Köyümüzde imamlık yapan eski medreselerden yetişmiş alim bir zattı. İlk okul yıllarımda elimizde bir odun götürerek rahlesinin önünde Kuran’ı okur, Arapça ders alırdık.Çok mütevazi ve çok nezaketli bir kişiliği vardı.Doksan küsür yaşında vefat etti. Yüce Rabbim Rahmet eylesin. Bu şiirimi yetmişli yıllarda eşinin vefatından sonra Ona göndermiştim. O da bana cevap olarak ekli iki kıtayı derkenar ederek yollamıştı. Sizlerle paylaşmak istedim.
(Hocam Molla Mehmet’e sualimdir)
Küçük bir mum idim ateşi yaktın Feyz-î âlinizle açıldı bahtım Var ise zerrece ilmi hayatım İnanın size borçlu bu saltanatım.
Bir sualim var ki, cevabı var mı? Lütfedip de acep yazıp yollar mı? Hasret çeken gönül seni kollar mı? Meyvesiz ağacı kullar sallar mı?
Sini ahirde insan arzular mı gülzarı Dâhili gülzarda faslı dildarı? Virane gönlünün mümkün mü imarı Bir mahbube huri olsa mimarı?
Dört mezhep Hak diye kim vermiş değer Olmaz mı Hak mezhep belki de yirmi? Bir kişi mezhepsiz olursa eğer Ol kişiye gayri Müslim denir mi?
Bir kişi de narı cahim korkusu Bir kişide Cennet Âlâ tutkusu Her ikisi ibadette berdevam Kimdir acep Allah yanda kutlusu?
Hocam Mehmet Efendi’nin cevabı:1974
Sualin ayni ki, cevaba bakın Bu işler elbette Cenabı Hakkın Baykuşa viraneden verirler hakkın Vermez gülzarını bülbüle lâkin.
Aklımı almış götürmüş ki bir seher yeli Bana hiç uzanmaz dildarın eli Şimdilik gezmekteyiz divane deli Hocam başka yerden cevap dermeli.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HOCAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HOCAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
anlamı fevkaladenin fevkinin de fevkinde, anlatımı olağanüstü güzellikte, usta çırak dersleşmesinden ders alınası okumasına doyulmayan bir şiirdi.kutluyorum...saygılar sunuyorum...HŞT