Fakiri ettik hakir, hor gördük ekmeğini, Bırakın, zengin de atsın dedik tekmeğini! Bir öğünlük sofrada çok gördük yemeğini, Koyunu kurda teslim ettik ya Rasûlellâh.
Yetimi kollamadık, öksüzü veba kıldık, Hanede adları geçince fena sıkıldık, İçki âlemlerine gecegündüz çakıldık, Bir ömür böyle geçer sandık ya Rasûlellâh.
Çalıp çırpmak, adam kayırmak bize has oldu, Yüreğimizdeki merhamet kir u pas oldu, İtibar rüşvete adeta ihtisas oldu, Rütbeler kalıcıdır bildik ya Rasûlellâh.
Adalet mülkün temelinde çıbandır artık, Hem ağalar paşalar düzen bozan yaratık, Doktorlar yargıç, yargıçlar doktor oldu yazık, Hükmü yalanlara bağladık ya Rasûlellâh.
Ucûbe taşlar devşirdik aç olana inat, Yaşayanın kıymetini bilemedik hey hat! İşte bize mezartaşıdır müthiş bir sanat, Faniye dua edemedik ya Rasûlellâh.
Noeller bizim oldu, kandiller çağa uzak, Dernekler peyda ettik, her biri sinsi tuzak, İhlâslı örtünün altında aradık buzak, Özgürlükleri göremedik ya Rasûlellâh.
Harama helal dedik, günahı ihya ettik. Zalime boyun eğdik, mazluma sattık etik, Hakkını arayana çektik hunharca tetik, Hesabı gören yoktur bildik ya Rasûlellâh.
Aldandık zenginliğe, parayı cepte gördük. Faize icazetle, yetimleri sömürdük, Kardeşliğin külünü fitne ile üfürdük, Kul hakkı nedir anlamadık ya Rasûlellâh.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YA Rasulellah şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YA Rasulellah şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
SAYGILARIMLA SELAMLAR...