(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERTSİZ EDÎB VE ŞÂİRLER (4) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERTSİZ EDÎB VE ŞÂİRLER (4) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sattıkları karpuzlar, çıkınca bembeyaz ham Eşşeğine döküyor, onu müşteri akşam........ şiirin bütünlüğüne tezat olmuş gibi geldi bana. Karpuz teşbihinde bilinmeyeni alıp sonra akibet görülür.Oysa Şiir kalemden döküldüğü andan itibaren değerli yada değersiz olarak çıkar.Su çıktığı kaynakta ne ise Şiirde şairde aynı misyona sahiptir.Mevla Rahmeti ile muamele etsin.Tıpkı yunus emrenin dediği gibi.DIŞ YÜZÜNE O SIZAR İÇİN DE NE VAR İSE. ******Tabii ki bu benim şahsi kanaatimdir.Sadece yorumdur eleştiri de,değil.Gel gelelim geri kalan kısmına şiirinizin. Yavuz bir nefer gibi genele kılıç sallayan ve hakikatten başka sözü olmayan Anlatmak tan başka şeyde de gözü olmayan eğitici,ilmi ve doyurucu bir şiir.Dilerim kulaklarımız kopmaz ve ya nefsimiz sözü gerektiği yerden duyar.sevgi ve selam.
Bu dile karşı çıkan, sahte edîb avâmdır Kelimeler içimden, dile gelen nevâmdır
Kelimeler taşıdır, maneviyat şehrimin Altın parçalarıdır, edebiyat nehrimin
Altından sarraf anlar, kumdan da inşaatçı Şimdiki edîblerse, ruhsatsız zerzevatçı
Sattıkları karpuzlar, çıkınca bembeyaz ham Eşşeğine döküyor, onu müşteri akşam
BU MEMLEKETTE EŞEKLER O KADAR ÇOĞALDIKİ,KARPUZLARIN KELEK ÇIKMASINDAN,DOLAYI,HAŞŞA NERDEYSEE ÇOKLARI EŞEK OLMAK İÇİN CAN ATIYOR..,KELEK KARPUZ OLUNCA.YİNE GÜZEL BİR ŞİİR TÜRKÇE KONUŞMASINI,YAZMASINI YAZAN NİCE EŞEKLER VAR ARTIK.SAHİBİNİN SEMERİNE BİLE GEREK YOK.SENİ YÜREKTEN KUTLARIM ŞAİRİM SEVGİLERİMİ BIRAKTIM CAN....
batu_41 tarafından 12/29/2010 12:42:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Buraya cep telefonumdan çok uzun bir yorum yazmıştım ama demekki kaldırmadı ve boş geldi yorum. Özetliyeyim.Şiir sonuna bakılınca şairimizin gurbetten yazdığı anlaşılıyor. Gurbetçilerimiz dilimize, örf ve adetlerimize daha bağlıyken Ülkemizdeki gençler ise yabancılara özeniyor ne yazık ki. Ben bir şiiri okumaya başladığımda yabancı kökenli sözcük veya çok uçuk benzetmeler( onların deyimiyle imge) gördüğümde okumayı bırakıyorum. Hassasiyetiniz ve güzel şiirinizi kutlarım. Selam ve Sevgimle.
cetiner07 tarafından 12/28/2010 7:04:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Altından sarraf anlar, kumdan da inşaatçı Şimdiki edîblerse, ruhsatsız zerzevatçı ....Şair böyle der işte.. Evet dil meselesi, benim kutsal davamdır Çünkü kelimeleri, büyüdüğüm yuvamdır.. ...Sahip olmamız gerek gitgide yozlaşan güzel Türkçemize... İlk öğrendiğimiz kelime ile eğitim yuvada başlar, okulda devam eder..İyi ama niye bu kadar kolay kaybediyoruz dilimizi..Özentilerimiz bu kadar büyükmüş de haberimiz yokmuş meğer... Tebrikler..ESRA
Eşşeğine döküyor, onu müşteri akşam........ şiirin bütünlüğüne tezat olmuş gibi geldi bana. Karpuz teşbihinde bilinmeyeni alıp sonra akibet görülür.Oysa Şiir kalemden döküldüğü andan itibaren değerli yada değersiz olarak çıkar.Su çıktığı kaynakta ne ise Şiirde şairde aynı misyona sahiptir.Mevla Rahmeti ile muamele etsin.Tıpkı yunus emrenin dediği gibi.DIŞ YÜZÜNE O SIZAR İÇİN DE NE VAR İSE.
******Tabii ki bu benim şahsi kanaatimdir.Sadece yorumdur eleştiri de,değil.Gel gelelim geri kalan kısmına şiirinizin.
Yavuz bir nefer gibi genele kılıç sallayan ve hakikatten başka sözü olmayan Anlatmak tan başka şeyde de gözü olmayan eğitici,ilmi ve doyurucu bir şiir.Dilerim kulaklarımız kopmaz ve ya nefsimiz sözü gerektiği yerden duyar.sevgi ve selam.