Bazen çok sakin olur, meltemce hava solur Gökyüzü kararırsa, o sessizlik yok olur Fırtınalar kopar ki, hırçın dalgalar döver Aşk böyle isyan eder, seven kalp sessiz över.
Önce yaratana bak, tek büyük Allah’a tap Yas tutma ayrılıkta, pas yutma sürprizler yap Aşk kutsaldır her zaman, kullar olsa da yaman Dilinde bir tat olsun, boşa akmasın zaman.
Garip kula bakma ters, mazlumun ahtı tutar Nimetleri sermiş Rab, inkârcı hapı yutar İlimden şaşma sakın, bilesin varış yakın Sonsuz aşk tek adrestir, uğur diye nal çakın.
Ben benden aldım ilham, sevebilmektir kaynak Vidası gevşek ise, tekerlek olur oynak Yürekten inan aşka, bir başka olur aşkın İşte benim sevgim bu, ne diyorsun be şaşkın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yürekten İnan Aşka şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yürekten İnan Aşka şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir ikiliklerle yazılmış 7+7, 14 lü hece ölçüsü aa,bb,cc.. kafiye düzeni ile. İkilik diyorum çünkü beyit diyebilmemiz için aruz ölçüsünün kullanılmış olması gerekmektedir. Hece ölçüsü ile yazılmış ikiliklere beyit dersek divan edebiyatına haksızlık etmiş oluruz. O yüzden ikilik demek daha yerinde diye düşünmekteyim…
Şiir konu olarak didaktik diyebileceğimiz tarzda. Öğütler veriyor şiir. Yer yer özdeyişlerden, deyimlerden yararlanılmış. Bu durum şiirin daha güçlü olmasını sağlar. Özellikle didaktik şiirlerin vazgeçilmez unsurlarındandır.
‘Önce yaratana bak, en büyük Allah’a tap’ bu dize benim aklıma takıldı. Anlam olarak bulanıklık var diye düşünmekteyim. Zira ‘en büyük Allah’a tap’ denilmesi anlamı bozmaktadır. Sanki haşa birçok Allah var ama sen en büyüğüne tap der gibi bir anlam ortaya çıkmaktadır.
‘Aşk kutsaldır her zaman, kullar olsa da yaman Dilinde bir tat olsun, tat al ki sanma saman.’ Bu ikilikte de anlam açısından bir zorlama var sanki. ‘Tat al ki sanma saman’ hece zorlamasından yazılmış gibi gözükmektedir.
‘Sonsuz aşk tek adrestir, âşıklara yâr bakın.’ Âşıklara yar bakın derken anlamda eksiklik var gibi biraz. Sonsuz aşkın adresi âşıklardır onlara bakın denilmek mi istendi acaba diye düşünmekteyim. Zira gözüken anlam aşıklara yar bulun anlamıdır ki şairin böyle bir anlamı kastettiğini düşünmüyorum çünkü şiirin genel yapısına aykırı bir durum teşkil eder böyle bir anlam olması.
Genel olarak bakıldığında anlam okunması gereken bir şiir. Şair birikimini kullanarak çıkış yolunu mutluluğun sırrını vermektedir. En güzel aşkın Allah aşkı olduğunu anlatmaktadır.
Şiir konu olarak didaktik diyebileceğimiz tarzda. Öğütler veriyor şiir. Yer yer özdeyişlerden, deyimlerden yararlanılmış. Bu durum şiirin daha güçlü olmasını sağlar. Özellikle didaktik şiirlerin vazgeçilmez unsurlarındandır.
‘Önce yaratana bak, en büyük Allah’a tap’ bu dize benim aklıma takıldı. Anlam olarak bulanıklık var diye düşünmekteyim. Zira ‘en büyük Allah’a tap’ denilmesi anlamı bozmaktadır. Sanki haşa birçok Allah var ama sen en büyüğüne tap der gibi bir anlam ortaya çıkmaktadır.
‘Aşk kutsaldır her zaman, kullar olsa da yaman
Dilinde bir tat olsun, tat al ki sanma saman.’ Bu ikilikte de anlam açısından bir zorlama var sanki. ‘Tat al ki sanma saman’ hece zorlamasından yazılmış gibi gözükmektedir.
‘Sonsuz aşk tek adrestir, âşıklara yâr bakın.’ Âşıklara yar bakın derken anlamda eksiklik var gibi biraz. Sonsuz aşkın adresi âşıklardır onlara bakın denilmek mi istendi acaba diye düşünmekteyim. Zira gözüken anlam aşıklara yar bulun anlamıdır ki şairin böyle bir anlamı kastettiğini düşünmüyorum çünkü şiirin genel yapısına aykırı bir durum teşkil eder böyle bir anlam olması.
Genel olarak bakıldığında anlam okunması gereken bir şiir. Şair birikimini kullanarak çıkış yolunu mutluluğun sırrını vermektedir. En güzel aşkın Allah aşkı olduğunu anlatmaktadır.
Şairi ve şiirini kutlarım..
Selam ve saygılar…