istanbuldaki yalnızlık
istanbul..
bu şehir bukadar kalabılıkken kim yalnız olabılır ınsanın hangı arkdsı ıstedıgınde yanında olabılır. yalnızlıkk bukdr yakınden kım bırıyle bırlıkte olabılır insan oğlu nankör oldukça kım buna dayanabılır . istanbul dıye kendımızı parçaladığımız bu hayatta kım yanımızda olur. elbette boş duvarlar,boş kağıtlar, boş insanlar olurr. yalnızlık aslında bu kalablık dıye sewdıgımız sehrın tam ortasındadır. mutluluk sadece o fotograflrın köşesinde durur. özlediğiniz sevdiğiniz herşey aslında bır oyundur. sizde aslında kalabalığın ortasındaki pıyonsunuzdur. |
"istanbuldaki yalnızlık" deniyor diye siirde, solugu sayfada aldim ama..
ama ile kaldim sayfada , inanin bu zamanda birinci sinif ögrencisi bile bu sekilde bir yazi-siir getirip de asmaz buraya ya da herhangi bir sayfaya..
Dilimizin gün gectikce zayifladigini görmek hele de sizin gibi yeni yetisen fidanlarin kalemlerinde beni düsündürüyor!
Acaba , acaba diyorum nereye gidecek Türkcemizin 10 sene sonrasi?
Avrupalasmis sözler
bir yerine iki üc harf birden eklenmeler normal sms mesaji tiplemeleri bence.
Evet sayfaya döneyim.
Tek tek, sira sira..
.......
bu şehir bukadar kalabılıkken kim yalnız olabılır *-> daha ilk satirin dördüncü ve son kelimesinde ki "i" harfi eksikligi ile baslayan yanlislik siirin maalesef sonuna kadar devam etmis. Efendim sizin klavyede bir sorun mu var yoksa öyle hos mu geldi gözünüze? ve "bu kadar" ayri yazilir.
ınsanın hangı arkdsı ıstedıgınde yanında olabılır.*-> burda deniliyor ki aslinda " insanın hangi arkadaşı istediğinde yanında olabilir? " tam olarak yazilisi cümlenin./ tamam güze bir cümle ama BEN MÜMKÜNSE TÜRKCE yazilisinda OKUMAK iSTiYORUM bu sözü !
yalnızlıkk bukdr yakınden kım bırıyle bırlıkte olabılır+-> inanin bu yazilmis hali ile cümleyi sesli söyleyeyim dedim basaramadim! yine eksik harfler insani firari diyarlarda harf bulmaya itiyor ve bukdr* yerine "bu kadar" olarak iki kelime geliyor o kisma ayri ayri yaziliyor !
insan oğlu nankör oldukça kım buna dayanabılır .+-> yine " i " harfi özrü !
istanbul dıye kendımızı parçaladığımız bu hayatta kım yanımızda olur.*-> " i " harfleri eksik yine !
elbette boş duvarlar,boş kağıtlar, boş insanlar olurr.*-> inanmiyorum tam bir cümle buldum yanlissiz derken bir bakiyorum cümle sonunda "rr" tiplemesi, soruyorum size neden bu sekilde bir calisma var karsimizda, bu sayfada yazi yazmak hangi kavramda, bir anlam bulamiyorum yine üzülerek.
yalnızlık aslında bu kalablık dıye sewdıgımız sehrın tam ortasındadır.*->diye- sevdiğimiz- şehrin- dir dogru kelimeler sizin
" belki de bile bile" bu sekilde yazdiginiz kelimelerin yerine gelecek olan dogru halleriyle.
mutluluk sadece o fotograflrın köşesinde durur.*-> "fotoğrafların" olmali
özlediğiniz sevdiğiniz herşey aslında bır oyundur. * en nihayetinde yanlissiz bir cümle kurulmus bu siirde KUTLARIM diyecektim ki yine " bır" i harfi eksik bir kelime !!
sizde aslında kalabalığın ortasındaki pıyonsunuzdur. * -> ve yine final " i " harfi eksikligini gözler ile bulusturarak bitirmis siiri kalem.
Simdi genc kardesim izninizle bir kac sey söylemek istiyorum yazdiklarima ek olarak bu siir üstüne ve size.
Bulundugumuz yer EDEBiYAT DEFTERi ki bu defter siire dair ilerlemek, birseyler kazanmak-kazandirmak ve siire doymak icin geldigimiz bir site olmali öncelikle.
Yazmaktan cok "okumak", okudukca anlamak ve ALMAK icin aklimizin bir kösesine birkac dogruyu diye baslanmali her sayfanin aciliminda önümüze cikan paylasimlara.
Siz mesela
demissiniz ki bir yorumun altinda "kemdimce birseyler karaliyorum" eyvallah, güzel bir ic döküs olur bu insana, ki siir zaten ic döküstür lakin bu karalamalara baslarken ya da bitirdikten sonra en azindan karaladiginiz satirlarin kelimelerini , cümlelerini hatta anlamlarini gözden gecirseniz.
Eger ic dökmek ve kendimizce birseyler paylasmak ise niyetimiz dikkate alalim diyorum yazdiklarimizi dolayisi ile de siir(ler)i..
Siir ki özene ihtiyaci olan ve insani yansitan aynadir.
Dedigim gibi genc bir nesil olarak size önerim karalama da olsa lütfen en azindan imla hatalarina, kelime yanlislarina özen gösterip öyle paylasin icinizdekileri..
Siir,
eger ilerlemek istediginiz bir yol ise basarilar diliyorum bu yolda size.
Saygilarimla.
Nar-ı Çiçek tarafından 12/24/2010 9:00:16 PM zamanında düzenlenmiştir.