Bir gülün bahçesinde bülbül olup soruldum, Ahüzârım dinmedi ağladım da yoruldum. Keşke görmez olatdım sevdân ile vuruldum, Gözlerine,kaşına ayran gönüllü yârim.
Aklımı baştan alıp beni deli ederken, Bu dünyada biricik sevdiğim sensin derken. Garipler diyârında bırakıp da giderken, Ben yandım ataşına ayran gönüllü yârim.
Mazlumun bedduası indirir derler şahı, Düşmüşsün bir zâlime hâni kalmazdı ahı. Hiç bitmesin dediğim son gecenin sabahı, Dert saldın yoldaşına ayran gönüllü yârim.
Boşa geçen ömrüme oturup ağıt yakın, Neler neler çektim ben bir lâhza olsun bakın. Geçti artık nafile istemem gelme sakın, Mezârımın başına ayran gönüllü yârim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYRAN GÖNÜLLÜ YÂRİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYRAN GÖNÜLLÜ YÂRİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
7*7'lik, kafiyeleri, redifleri, kafiye şeması ve ayaklarıyla güzel bir hece. "şâhı, âhı" kelimelerinde düzeltme işâreti yoktur. Türkçemizde "an, zaman,ah, şah..." gibi kelimelere ünlü ile başlayan bir ek geldiğinde bu kelimelerin son ünlüleri uzun okunur; fakat bu durum yazıda belirtilmez." O an- O anı unutamıyorum. Zaman- Zamana bırakalım. Ah-Onun ahı tuttu. Şah- Eyvallah Şah'ım eyvallah" gibi. "olaydım, ah u zar, nâfile" şeklinde yazalım. Şiir çok hoşuma gittiği için birtakım uyarılarda bulunma gereği duydum. Türk hece şiirine katkılarınızdan dolayı tebrik ediyor, başarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum.
Teşekkür ederim hocam,Sizlerin değerli bilgi kaynağınızdan soluklanmak güzel bir duygu, acizane yazmaya çalıştığım şiirimi değer verip okumanız ve güzel yorumunuzla şiirimi ve beni bilgilendirmeniz çok güzeldi. Alaylı olarak başladığımız şiir yolculuğunda sizlerin yol göstermesi bizi sevindirdi. Saygılarımla.
Aklımı baştan alıp beni deli ederken, Bu dünyada biricik sevdiğim sensin derken. Garipler diyârında bırakıp da giderken, Ben yandım ataşına ayran gönüllü yârim.
Mazlumun bedduası indirir derler şâhı, Düşmüşsün bir zâlime hâni kalmazdı âhı. Hiç bitmesin dediğim son gecenin sabahı, Dert saldın yoldaşına ayran gönüllü yârim.
Boşa geçen ömrüme oturup ağıt yakın, Neler neler çektim ben bir lâhza olsun bakın. Geçti artık nafile istemem gelme sakın, Mezârımın başına ayran gönüllü yârim.
YÜREGINE SAGLIK COK GÜZEL BIR SIIRDI KUTLARIM YAZAN KALEMI SAYGILAR SLM;LAR..
UMUT ve DOSTCA