,,Sanat,bir özgürlüktür" meşhûr bir lâf u güzâf Onlar, topraktan testi, yapamayan bir hezzâf
,,Gerçek sanat, ölçüdür" , der hakîkî bir sarrâf Asla eser değildir, yamuk yumuk her cüzâf
O lâf, çirkin sanata, geçirilmiş bir gilâf Tesâdüften eserler, çıkar dersen elinsâf!
Gerçek sanat ahlâktır ; kelâm-ı zâid isrâf Ahlâk da itidâldir; ölçüdür bak her taraf!
Soner Çağatay 24 Kasım 2010 /Wuppertal
Kelimeler: Lâf (Peh.) boş söz, palavra, iddia. Lâf u güzâf: palavra, saçma ve zırva. Hezzâf: Çömlekçi Cüzâf: Ağırlığı ve ölçüsü belli olmayan şey Gilâf: Kılıf Eczâm: Atomlarım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SANAT CİNNETTE (1) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SANAT CİNNETTE (1) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bilinen her ne var ise Onu bir Ölçü ile Yaratmıştır yaradan.Ve bunu ayetleri ile de belgelemiş sanatlar üstü sanatların tezgahı kılmıştır tüm arz ve felekleri. Sanatın en belirgin özelliği.Cahili bile hayran bırakan estetkte olmalarıdır.Sanat cahil tarafından yapılamıyor olmasına rağmen onun tarafından anlaşılabilen şey olma vasfı taşır.Şimdilerde ise en anlamsız şeylerin adıdır sanat.Hatta Etiketli ellerin elinden ne düşse sanattır artık.Ne ifade ettiğine bakılmaksızın. Bunun adını Cinnet koymak ona merhamettirde asla hakaret değil.el ve yüreğinize sağlık.Hem güzel bir şiir hem tarihe düşülmüş bir not mesabesindeydi.
Bu sanat sizin sanatınız...Sizi övmek için değil...Sizi cesur görmek için...Nice divan şairinin hayatını benden daha iyi bilirsiniz hocam...Hakikat bu noktada zaten...Buna malzeme biliminde;kayma sınırı derler...
Hepimiz gibi..Siz de sınırdasınız...Ama Allah için bu sanatı bırakıyorum aldatmacasına düşmeyin...Bu neslinde,bu zamanında yeni Şadi'lere,Baki'lere,Fuzuli'lere ihtiyacı var...
Siz yeter ki O'na sığının...Derdinizi o çözecek..Kalemi bırakmayın ....
,,Sanat,bir özgürlüktür" meşhûr bir lâf u güzâf Onlar, topraktan testi, yapamayan bir hezzâf
,,Gerçek sanat, ölçüdür" , der hakîkî bir sarrâf Asla eser değildir, yamuk yumuk her cüzâf
O lâf, çirkin sanata, geçirilmiş bir gilâf Tesâdüften eserler, çıkar dersen elinsâf!
Gerçek sanat ahlâktır ; kelâm-ı zâid isrâf Ahlâk da itidâldir; ölçüdür bak her taraf!
Soner Çağatay 24 Kasım 2010 /Wuppertal
Kelimeler: Lâf (Peh.) boş söz, palavra, iddia. Lâf u güzâf: palavra, saçma ve zırva. Hezzâf: Çömlekçi Cüzâf: Ağırlığı ve ölçüsü belli olmayan şey Gilâf: Kılıf Eczâm: Atomlarım
Güzel anlamlı düşündüren beyitlerdi kardeşim tebrikler..Selam ve dua ile..
,,Sanat,bir özgürlüktür" meşhûr bir lâf u güzâf
Onlar, topraktan testi, yapamayan bir hezzâf
,,Gerçek sanat, ölçüdür" , der hakîkî bir sarrâf
Asla eser değildir, yamuk yumuk her cüzâf
O lâf, çirkin sanata, geçirilmiş bir gilâf
Tesâdüften eserler, çıkar dersen elinsâf!
Gerçek sanat ahlâktır ; kelâm-ı zâid isrâf
Ahlâk da itidâldir; ölçüdür bak her taraf!
Soner Çağatay 24 Kasım 2010 /Wuppertal
TEBRİKLER HOCAM GÜZEL ŞİİRİNİZİ CANI GÖNÜLDEN KUTLAR,SAYGI VE SEVGLERİMİ SUNARIM..
SERHAT ERTAŞ