Kanaat bir hazine, cihan değer sultanlık Melekleşen ruhunla marifet gıdası al, Mal için köleleşme arşa çıksın insanlık Alnı açık dik yaşa, ölümden sonra da kal.
Şehvetin pençesinden kurtar sen eteğini Hırs taşlı yüzüğünü takma da parmağına, Din verip dünya alma, ye açlık köteğini Helalin azı ile koş ihsan ırmağına.
Kendi sirkeni ye de namertten helva yeme Unutma kör boğazı kurdu iter tuzağa Midesi dolu kişi hikmetsiz olur seme Muhabbet meclisinden düşmeyesin uzağa.
Nefsinin dizginini sıkı tut da azmasın Vaktin tamam olunca gülistana göçersin Sahibe sadık olsun, insanlıktan yozmasın Firdevs köşke kurulup Kevser, zülâl içersin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KANAAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KANAAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kanaat bir hazine, malsız guru sultanlık Hakikattan yükselip marifet gıdası al, Hakkı hakka ulaştır arşa çıksın insanlık Ecrini Allah versin ölümden sonra da kal
Kendi sirkeni ye de namertten helva yeme Unutma kör boğazı kurdu iter tuzağa Midesi dolu kişi hikmetsiz olur seme Muhabbet meclisinden düşmeyesin uzağa.
Nefsinin dizginini sıkı tut da azmasın Vaktin tamam olunca gülistana göçersin Sahibe sadık olsun, insanlıktan yozmasın Firdevs köşke kurulup Kevser, zülâl içersin.
inşallah rabbim cennet köşklerinde oturtsun kevserinden içirsin ne güzel dizelerdi kutlarım saygılarımla her daim
Kanaat bir hazine, cihan değer sultanlık Melekleşen ruhunla marifet gıdası al, Mal için köleleşme arşa çıksın insanlık Alnı açık dik yaşa, ölümden sonra da kal. Çok güzeldi anlamlı çapraz kafiye ile hece şiiriniz mana deryasında gezdiren gibiydi kutlarım değerli büyüğüm...Selam ve dua ile..
İzlerinizden ...
Kanaat bir hazine, malsız guru sultanlık
Hakikattan yükselip marifet gıdası al,
Hakkı hakka ulaştır arşa çıksın insanlık
Ecrini Allah versin ölümden sonra da kal