(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mahzenindeki Sırr_ı Gülüş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mahzenindeki Sırr_ı Gülüş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
içinde devinen dünya korkuyla döllenen alazlara dururken ruhundaki ıslık ikinci el umutlar yamar duvarlarına *********************************** O duvarlar, bir de üstüne üstüne gelmeseler insanın!.. Kutluyorum usta kalemini canım!...
simdi disarda kar yagiyor . ve ben o resimdeki cocugu hayal ettim.. onun yerine ben olsaydim.. martilar üzerimde .. ciglik cigliga ..dalgalarin sesi ... ahh o denizin kokusu ...
maviler ...
koş çocuk koş! infilak edecek düşlerine sığın ....
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bu şiiri tam üç defa okudum ne zaman yorum yazmaya başlasam hep yarım kaldı.
İlk yorumu şöyle başlamıştım bir çocuk kalbi kadar yüce bir karıcayı bile incilmneyecek kadar hassaslıktı şiir bir mısradan sonra bir diğer mısra affettiriyor kendini aşıkta kalan sır yüreğinizin parmak uçundan satırlara dökülen yanınız.
Buyruklarla bükülü endamlı ruhumuzun ipeksi yollarında yürürken korkularımız düşlerimizi kovalar ve tanımadık bir el sürekli ruhumuzu okşar. Yaşamın merkezidir oysa, gün ışığına yürürken, renkler geniş ovalarımızda inadına birbirini konuklar. Günler devrilir peşi sıra, aşk, sevgi ve sevda bedenimizi yontan, kemiren bir akrepçe o yaşanası yollarda bile gözlerimizin kapanmasını bekler... Kutlarım.
selam mehtap arkadaşım. uzun bir ayrılıktan dönüp geldiğim zman yeniden arkadaş listemi oluştururken seni gördüm. ve çok mutlu oldum. sayafaların tam gaz devam etmiş hemde daha mahirleşerek. kutluyorum arkadaşım. sevgi ile selam olsun
İçimizdeki çocuğun önünü bir açabilsek...O'nu özgürlüğüne bir kavuşturabilsek...Bir de yaşayamadıklarımız...çocukluğumuzu...Çok hoş bir kapıyı aralamışsınız...Öyle bir kapı ki herkes ufku kadar görebliyor, hissettiği kadarını yaşıyor şiirde...Debreştiren, iğneleyen...götüren...getiren bir şiir okudum...Yüreğinize sağlık...Entellektüel.
son kez gözlerini kaldır ve bak bakabildiğin zirveye güneşi üşümüş, gecesi ışığı bulmuş bir hayat var kapında ya kaldırıp atacaksın ya da pılını pırtını toplayıp dünlerin bayrağını çekeceksin
sen en iyisi arkana baktığınla kal çocuk bırak büyüme bırak yüreğin bilmsin
yoksa mahzenindeki coşkunun sırrı mı yarına yelken açan yüreğinin nârı
Mahsenlere tıkılmaya çalışan aynaların dökülürse sırı, ya da o dökülmeden önce sırların arkasına gizlenmiş olan sırlar çıkarsa bir bir dışarı, ne güneşe attığımız kement yanmadan durabilir bağlandığı yerde, ne yıldızlara taktığımız çelme güçsüz kalır. Hafif bir yelde bile yıkılıverir çocuk ve hayallerine tutunup kalkması imkansızdır artık
Sat anasını da dese dilimiz, boş veremez ki yüreğimiz, kaybolurken umutlar ve hayallerimiz. Ne kadar büyütmek istemezsek de içimizdeki çocuğu, bir gün mutlaka büyüyecektir bu gerçeği de biliriz.
Özelsinzi sevgili şairim ve bu özel oluşunuzu da her dizede tekrar tekrar gösterirsiniz. Kutluyorum kaleminizi, sevgiler yüreğinize.
Anasınıda satsa, Arabadan soğanları da alsa sonunda,,, koşmaz o çocuk. Mahzeninde coşkuınun sırrı varsa, ruhundaki ıslık hep umut yamıyorsa duvarlarına, hele hele tel tel dökülüyorsa türküler ruhunun iklimine, Ne infilak eder düşleri, nede bu çocuk koşar. Kalır burada, gidişini seyreder düşlerinde, Kalır ve daha nice satırlar yazdırır bu çocuk....
Şiirin fialine bittim valla. "Sat anasını masallaın" Gerçeği yaşa.yo yo düşlerini yaşa . Düşler ve masallar..Şair burada sanki ikilemde kalmış. Fakat şiire yansıması çok iyi. Düşler ve masallar arasındaki fark ne ? Düşler olabilecek olağanüstü duyguların ürünüdür. Yani kişiye özgü. Masallar ise başka şeylere, insanlara mahsus. Yani düşler insana biraz daha yakın. Durağan başlayn şiir finale doğru koşar adım ilerlemiş. İşte bunu sevdim. Şiirde biraz heyecan olmalı :)) Kalem ateş üzerinde dans etmeli. ve svdayı solumalı diye düşünüyorum
mehtap hanım bugün okuduğum en güzel şiirdi.emek verilen güzel bir şiir okuttuğunuz için size çok tşk ederim.anlam bütünlüğü imgesel yaklaşımlar büyüledi.saygılar sunuyorum hanımefendi.
sayın üstadım eser on numara numara ben idrak eyledim, afınıza sığınarak küçücük bir eleştirim olacak, eserin girişinde ve birkaç yerinde fascanın ibranicesinden uyak için olsa gerek topal söszcükler kullanmışsınız, bu sözcüklerin tamlayanı veya tamamlayanı; zarf, veya vurgulu, olursa çok daha etkili olacağını düşünü yorum,,,, yüreğinize, kaleminize sağlık harika bir eser zevkle okudum... Saygılar..
şiir öyle sardı ki her yanımı belki de yıllardır sandıkda beklemekten sararmış duygularım ifşa oldu harflerin kıyısında köşesinde.. "bohçaladığın hüznünde s/aklarsın umuda teyellediğin gamzelerini" hep hüzünden mürekkep tebessüm çıkmazları ..
yüreğinde, hüzünden üç talakla boşanmış tebessümler büyütsün şaire-çocuk... tebrikler
Ne kadar akıcı bir şiir düşmüş yine sayfalara... Serbestte bunu sağlamak güçtür..
Şiirde iki nokta çok önemlidir birincisi giriştir şiirin okunmasını sağlar ikincisi finaldir akılda kalmasını sağlar... Giriş öyle bir çarpıyor ki beni oku diye haykırır gibi finalde ise bir çocuk beni unutma diye koşuyor....
koş çocuk koş! infilak edecek düşlerine sığın son kez…
..
Serbest dizelerinizde, herşeyi buluyor okur. Acı,hasret,korku,endişe.. ve umut sonunda.Koş Çocuk, son kez düşlerine sığın... Beğeniyle okudum akıcı dizelerinizi. Sevgilerimle!
bütün maskeler muallakta
kalabalığı bile kanattı
bu yalnızlık
ışık