Bir mutlu tören yapılır Aydınlığı yıllar ötesine uzanan Selanik’te Kasımiye Mahallesi’nde, Bir mutlu tören var üç katlı ahşap evde, Hacı Sofulardan Feyzullah Ağanın kızı Gelinlik üstünde perçemi hilâl gibi, Zübeyde’nin elleri kınalı bayrak gibi.
Pembe evin balkonundan bakar Hafız Ahmet Efendinin oğlu Ali Rıza Mutluluk sararken yüreğini, Selanik sokakları çiçek, Çiçekler içinde bir çift kelebek.
Bir mutlu tören yaşanır Ezanlar dolarken kulaklara: İki mavi göz alıyor güneşin yalımını, Tarihin penceresinden Ulusun kaderini görürcesine bakar Altın saçlı Mustafa.
Bir mutlu tören var alaylı, Amin sesleri çınlatırken sokakları, Sonra bir asker kemâle erer Selânik mekteplerinde dal gibi, fidan gibi Manastır Lisesi’nden bir yıldız düşer Harbiye tepelerine İstanbul’un, Bir kurmay yüzbaşı Mukaddes görevinde ordunun...
Bir yaslı tören var uzaklarda: Yürekler içinde amansız, Ezilirken bir ulus Tırablus’ta Derne’de, Bingazi’de binbaşı, Balkanda ağlar soyum, dinmezken hiç göz yaşı, Çanakkale’de yedi düvel yumruklarken kapımı Ölümü yeğler özgürlük uğruna Anafartalar’ın kartalı;
Sarar ömür yumağına milletinin derdini, Sarar Anadolu’da Samsun’da çile sarar Erzurum’da, Sivas’ta, Ankara’da Mustafa Kemal Tükenmez çare arar.
Bir mutlu tören yapılır Ankara’da, Umut yüklü avuçların açıldığı tören, Geleceğe uzanan 23 Nisanlarda Mustafa Kemâl’in bayraklaştığı, İnönü’ler,Sakarya’lar,Dumlupınar’lar Sulanır ecdadın al kanıyla, Zafer çiçekleri fışkırır Tınaz Tepe’den Özgürlük Türküleri söylenir İzmir’in yollarında,
Bir mutlu tören yapılır Türkiyemde: Şehit dedelerini görür çocuklar, genç kuşaklar Çakmak çakmak yanan gözlerinde, Atatürk der ecdadın bütünleşen ruhlarına Atatürk der gönüllerince Yüceltirken göklere yıldızla, ayla Atatürk der her törende bitmeyen bir saygıyla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUSTAFA KEMAL'İN ÖYKÜSÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUSTAFA KEMAL'İN ÖYKÜSÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne güzel yazmışsınız hocam..İçten sade duygulu..Hayat öyküsünü ATA'mızın.. 72 yıl sonra bir kez daha anımsattınız..Rahmetle ve minnetle anıyoruz.. Kutluyorum çok beğendim..Seçkiyi de haketmiş.. Saygılarımla..
Günün anlamına uyan, muhteşem şiirinizi kutluyorum ve büyük devlet adamı büyük asker büyük kumandan Mustafa Kemal Paşamıza Allah rahmet eylesin, onun bize kurup emanet ettiği Cumhuriyeti, korumak ve kollamak görevimizdir şairi ve güzel şiirini kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
72 yıl sonra bir kez daha anımsattınız..Rahmetle ve minnetle anıyoruz..
Kutluyorum çok beğendim..Seçkiyi de haketmiş..
Saygılarımla..