Gece Kelebeği / KÜLBAHÇELER_dün dokunduğun aşk bugün yalnızlık_ koşacağını koştu ansızın arayış yarına bir delil savrulur mu bilmem sararan nameler şahit tene karışan doku kriminalleri gereksiz değildi hiçbir açlık doyumuna ulaşınca ihanetti! unutuldu dedim düne ait bir iz meçhul faillerden aynıdır tüm renkler karanlıkta boşluktan hız al ve güçlen anılar yaşlandıkça üşür ruh ağını arar nasılsa sevgi adına kirlenmiş tüm savaşlar.. 01.11.09 açık cezaevi/edirne Adem Tok |
_dün dokunduğun aşk bugün yalnızlık_ : Daha dün avuçlarının içindeki aşk, nefes kadar yakınken bu gün yerini ayrılığa devretti.
koşacağını koştu ansızın arayış : Bir arayıştı aslında adına aşk denilen muamma.Her bilinmeze gidilen yol gibi hızlı ama belirsiz, net olmayan haliyle son durağına ulaştı nihâyetinde... her şeyin bir sonu olduğu gibi, her gidiş sonu yalnızlık olduğu gibi hiçbirşey değişmedi bu arayışta.Yine aynı son YALNIZLIK...
yarına bir delil savrulur mu bilmem
sararan nameler şahit
tene karışan doku kriminalleri : Tüm bu yoksun varsıllığıma bir şahit, delil, ispat niteliği taşır mı ? Aşkın hissedilen ve hissettirilen o büyülü tınısı.Onlar yetersiz olsa bile dilin acizliği, söylem eksikliği de mi kâfi görülmez bu yalnızlığa. Bir zamanlarki yaşanmışlığa. İnanması güç belki ama yalnızlık işte gün gibi aşikar.
gereksiz değildi hiçbir açlık
doyumuna ulaşınca ihanetti! : Bir sebebi vardı elbet bu arayışın, aşk istediğini alıncaya kadar aşktı sonrası ihanet...
unutuldu dedim
düne ait bir iz meçhul faillerden
aynıdır tüm renkler karanlıkta
boşluktan hız al ve güçlen
anılar yaşlandıkça üşür
ruh ağını arar
nasılsa
sevgi adına kirlenmiş tüm savaşlar.. : Faili meçhullere karışan bir izdir şimdi o son noktaya getiren sebeb.Boşverr hiçbir belirsiz olana ad takılmaz nasıl olsa.Düştükçe daha hırsla ayağa kalk, kamçın olsun yine yeniden umutla, güçle yarınlara bakmaya.Aldırma ; Hangi yeni yıl yoktur ki yaşanmışlıkları eskitmeyen.Hem sonra akacağı mezrayı bilir damardaki kan zamanla... Boşver dedim yâ hep iyilikten, güzellikten, sevgiden kirlenmemiş mi bütün savaşlar...................Öyle hocam aynen öyle.
Her zaman ki gibi hayranlıkla okudum.Umudu, umutsuzluğu, yaşamı, kavgaları, aşkı ve insanı işlediğiniz çok değerli bir eserdi.Özellikle eserde
"gereksiz değildi hiçbir açlık
doyumuna ulaşınca ihanetti! "
"aynıdır tüm renkler karanlıkta" ................... dizelerinize mest oldum.
Yetkin kaleminiz varolsun sayın hocam.Teşekkür ederim şiir için.Dilim döndüğünce anladığımca yorumlamaya çalıştım.Sürç-i Lisan ettimse affola.Teşekkür ederim şiir için.
Selam ve saygılarımla.