Akıl-kalp arası gizlenen şiirlerSükün (vav) Sen sakin ol, sükunda eylen biraz Vav nunda sükundur kün emrinde Kaf’ın sırrıyla boşa vakit kaybetme Kenzi mahfiyi nunda ara denildi O ne doğuda nede batıda bulunur Doğunun da batının da rabbidir o Her ikislndende geçmek sükunladır Sen sükun etsende o durmaz yerinde Her yerde oynayan odur yenin içinden Amelinizi de derken vav ile söyledi Sükun, hareket iyi bak vavın elinde Rüya aleminde vavın eli olmuşuz İyi sükun ederse hem dışın hem için Düşünceler de kaybolup gittiğinde Bir manzara olur ki basiret bilgisi Leyletel esrayı böyle seyran edersin Sende en yazılı farkedersen eğer Sükundan kün geldi bilinmek için Ne tarafa bakarsan o gizlidir görülen Odur yaratanların en güzeli denildi Müşahede Sen ateşle oynama bırak herşey güzel Neye yönelirsen böyle bir kıvılcım çakar Bir zerre ki izinsiz oynarsa yerinden Kainatta taş üstünde taş kalır sanma Bu alemde sırrı görmenin adı müşahede Sanma şehit olmadan görebilirsin Sen kendini şahit edemezsin iyi bil Şehit edenle şahit olan aynı olmadıkça Bilinmezin sırrı basiret olmadan gelmez göze Basiret gördüğün şeylerden gizli değil Kur’anı bölenlerden hesap sorulur Böylece kesrette vahdeti yaşarsın Aklıbaşına gelmek Akılbaliğ olmak ister her çocuk adet bu Hiç sorumluluk yokken sorumluluk ister Sonra sızlanır bilinmezin önünde ağlayarak Taşıyabileceğimden fazla yük yükleme diye Önce iyidir akıllı olmak herzaman değil Sen aklına binerek emaneti yerine koy Sorumluluğu taşıyabilene bırak rahat ol Sıratı geçerek salatı ikame et ve huzura gel Doğmak Güneş ile insanın doğması aynı mı Aslında her ikisi de aynı şeydir bilene İkisi de önceden varken görünür oldu Yoktan var olan kimdir iyi düşün Unutan geçmişini yaratıldım der Doğmayı yaratılmakla aynı sanar Unutturan ya şeytan ya da allah Unutturulan yerde musa hızırı buldu Zikir hatırlamaktır bilirsen aslını Aslını bilenle birlikte otururum dedi Birlikte dedi diye hep iki düşünürsün Aslını bilirse ancak tek olan bilir Ba sırrı İnananlara müşrik denildi Yusuftan Allaha inanan billahı bilsin denildi Babil kuyusundan geldi ba’nın sırrı Sen sende gizli öbür seni bilmelisin Bütün kur’an fatihata gizli denildi fatiha da gizlendi besmele içinde Besmeleyi iyi bil oda ba’da gizli Ba ise noktanın giydiği bir elbise Besmele vekil sözüdür işin başında Hem de vekilin kendisidir bilen için İşin hem başıdır hem de sonu olur Et, kemik ve toprakta hemde yazıda Kendinden kurtulmak Kurtulmak kurtulmakta gizli Önce kendinden kurtularak yap bunu Kendinden kurtulmak için yol ararsın Kendindeki kendinin ne olduğunu bil Olmazsa olmazlarındır senin duvarın Kendin belirliyerek inşa edersin sen onu Kendi elinle yaptığın puta taparsın da Putun sana taptığını bilmezsin hiç Putun, kaderini yazdığın bir kitaptır Başka hiç Bir kitap tanımazsın artık Putun sevgilindlr, kaptırmazsın kimseye Ona kimseyi de sövdürmezsin artık Sen başkası olma kendin ol temizle evini Aslının tertemiz olduğunu bilerek işe başla Fikirlerinle kirletme Allahın evini Her işi işi yapanın kendisine bırak Olduğu gibi bırakırsan rahat edersin Her çiçek kendi renginde güzeldir Bırak artık elinden fırça ve boyayı Bütün renklerde bir güneş gizlidir İnsan aynada görür ancak kendi yüzünü Aynaya bakıpta yüzünü temizlemelisin O uğraştığın şey aynanın camındaki görüntü Neden ayna yerine kendi yüzünü temizlemezsin İsmi Azam La diyebilende hiç kalır mı varlık Hakikatinde aleminde kendisi odur İyi bakarsan görürsün tek ilah o İyi bakmazsan kendini göremezsin Kıyamette görürsün ancak nefsini sen Ya da nefsini görmen kıyametindir Bilmekle görmek aynı şey burda Bak her ikisine de basiret denilmiş Bas parmağını dokunduğun odur Parmağın ucunda hem parmakta Aslında dokunabildiğin birşey yok Sen sadece dokunduğunu sanırsın Önce rüyada olduğunu bil gerçek bu Sonra rüyanın hakikatini iyi yaşa Anlarsan bilirsin nedir hayy sırrı Rüyada görülene ismi azam dediler Görmek Kime arkanı dönmüşsen batmıştır o Yüzünü döndüğünse doğar yeniden Doğu yüzün, batı ardın olur bilirsen Önüne ardına bakmadan yürümelisin Sağın sol olur, solun da sağ aynada Aynaya bakandır aynada görülen Ya ayna kim iyi bildinmi sen onu Aynaya bakan aynanın kendisidir Dış-iç, sağ-sol, bütün yönler kaybolur Hepsi aynı noktadır, zaman da yok Ama’da görülmez hiçbir şey amma Yine ama’dır gördüklerinin hepsi bil G ile görülür, K görmeyeni anlatır Ama derler hiç bir şey görmeyene Vahdetin sırrıdır bu iyi bilirsen eğer Ör’düğün bilgidir bütün gördüklerin Çok’luk görme yeridir yok’luk kör’meme Cehennem bilme, cennet görme yeri Çoğunluk azaptadır sözüne iyi bak da Nedir bu cennet-cehennem iyi anla Görüyorsan birşeyler çoklukta olmalısın denilmedi mi çoğunluğunuz azaptadır Alem yani çokluktur elem veren acı Çünkü sen onu gördün, öyleyse tat azabı Ama-rüya İnsan amadan her iki yana salınır Bir yanı dış rüya, diğer yanı iç rüya Her iki rüya arasında gezinir fakat Ama’da olduğunu ya bilir ya bilmez Uykudayken içinin içinde bir rüyadadır Uyandım dediğinde dışının içinde rüyada Aslında ne dışı vardır ne de içi bilirse Dış da, içde bir görüntüdür kendini bilene Tanıma Herşey insanın kendini tanıması içindir Tanıyacağın sen gördüğün sen değil ki Gördüğünü zaten görmedesln bırak onu Göremediğini tanıman söylendi sana Bütün hükümlerin görmek üstüne ise Hepsi boşa çıkacak dendi kıyamette Çünkü gören kim onu bilmedln daha Tanımanın Aslı bilmektir görmek değil Görülmezliğini bilmek görmek demek Bilinmezliği bilmek de bilmek demek Geri kalanın hepsi rüyada bir oyun Rüyayı da kendin gördün sanırsın Üç kolluda talep Talep etme kendinden gayrı bir şey Matlubunun O olduğunu bilerek Sen istekten çıkarsan isteyen odur Sen istediğinde o kaybolur senden Dileyemezsin ben dilemedikçe dedi İyi bak söze de bu ne demek düşün Dilek sahibi tek o imiş bunu anla da Aradan çekilmenin yolunu bul sen Sen varkende dilek onun bilmezsin Sen yokken de zaten odur dileyen İster var, ister yok ol ona farketmez Sadece sen kim olduğunu bilmezsin Saadet kim olduğunu bilmede gizli Yanmak da kimliğini bilince başlar Öyleyse fark yok kahır-lütuf aynıdır Yananla- yakanın aynı olması gibi Öyleyse istediğinde uzaklaşırsın ondan Yada varlıktan çıkıp aynılaşırsın Senliğinin içindeki seni çıkar da Sen-ben uzaklığı kalmasın arada İstek-isteyen ve istenen üç şeydir Aklın üçe kadar düşürebilir ancak Üç kollu gölge serinletmez dendi Ya tek ol rahatla ya da çokta kal Çokluk tanımak için vardır tek ehadı Çokluğu tek yapan tanır ancak onu Hala üç kolluda serinlik arıyorsan Napalım aradığın şeysin sen denildi Üç kolluda his His ne, hissetmek ne, hissedilen ne Yine üç kollu gölgedir bu bilirsen Kurtulursan gölge akıldan geçersen sıratı Aradığın şey olur deve gibi kıvılcım Lamelifin var elifi, lamı birde okuyanı İyi bil kara kilime bu nakşı dokuyanı Kaderin ilmi, sırrı ve birde kendisi var Sen kader ilmi ile sıkıntını örtersin Dert var, yaratan ve yaşayanda var Herşey yine üç gölgeye gelir akılda Üç karanlık içinden çıkamaz bu akıl Kaderin sırrıda üç gölgeye mahkum Kaderin kendi ol da çık gölgeden Çıkacağın birşey kalırsa eğer geride Herşey bir şey, tan yeri ağarmadan Habib noktasına gelince kalmaz şey |