gözlerin; güneşe açılan pencerem, kuşların ülkeme benzediği... o ipek yamaçlarında gülüşünün kahvaltı hüznü var masada gazetem, ikiye kırılmış ekmek, iki gelincik çayı... gramafonda yaşadığımız şarkısı
sen, anne olamadın örneğin memelerinde süt şişkinliği, koşarak izinden avludaki tayın, süzülüşünde bir deli ceylanın çıkarıp sevincini üçe, dörde ve geceye pay edemedin
ne vakit üşüsem merdivenlerde; yorgun menekşeler döküldü benimle sarhoştum, yılkı ve ağlamak bakımından tutarsız, hiç dayak yiyen çocuk değildim biraz... sana gelmekten başka neyim var
ki özgürüz işte vurulmaya nazır konan kuşlar gibi seninle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kuşlar gibi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kuşlar gibi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Devin karaca şiir adına ve şiirde ki istikrar adına büyük bir isim ve emek...hani şiirlerine girdiğimde mutlaka teşekkür etmeden içinden çıkmayacağım biri..gerkse işlediği temalar..içeriğine kattığı hikayenin kuşşatığı zengin imge ve betimlemeler şiir adına ve elbette ki bu site adına da kazançtır diye düşünüyorum.. takip edilmesi gereken bir kalem...eleştirler her zaman olumlu sonuçlar doğurur..kaliteli bir şairin bunlara tepki göstermeyeceği inancındayım...(ben sadece girişteki cümleyi sıradan buldum..hani belki imgeden zaman içinde simgeye dönüştüğü içindir.)onun dışında şiir bence çok iyi..
Tabi eleştirilmek sadece şiirde değil hayatın bütününde çok önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu..
Eleştirilmek dikkate alınmanın ifadesidir ve tüm eleştirileri kim olduğuna bakmaksızın dikkate alıyorum.
Belirttiğiniz üzere ilk dizedeki sıradanlık bu şiirin başlangıcı için çok önemli gibi duruyor bence.
Ki şiirin kalan kısımlarında zaten bu sıradanlığı ortadan kaldırmak ve hayatın içindeki gelgitler arasında da bu sıradanlığa tekrar dönebilirliğini vermek istemişim, istemişim dememdeki kasıtsa dört beş yıl önce bir günlüğün içinde kaybolmaya yüz tutmuş bir şiirdi..
''Aydınlık bir şiirle güne başlamak gibisi yok'' dedirtti ummanlar kadar engin; doğa gibi zengin dizelerin... Dizeler öyle salkım saçak, öyle bereketli ki... Nereden tutup baksan ayrı şiir, ayru mûsıkî... Seni okumak çok güzel...
Yalnız bu defa... Haddim olmayarak belki de... Küçük bir hata çarptı gözüme; belirtmeden geçemeyeceğim sevgili Devin...
'' sen, anne olamadın örneğin memelerinde süt şişkinliği, koşarak izinden avludaki tayın, süzülüşünde bir deli ceylanın çıkarıp sevincini üçe, dörde ve geceye pay edemedin''
Bu bölümde ''koşarak'', ''çıkarıp'' zarf-fiillerinin, kendinden sonra gelecek bir ''ve'' bağlacına ihtiyacı yoktur; yani son iki mısra:
''çıkarıp sevincini üçe, dörde geceye pay edemedin'' şeklinde olsaydı kuralınca olurdu; aksi halde anlatım bozukluğu doğuyor...
Ama yine de şiirin sahibi sensin; sözcükler senin inisiyatifindedir...
Uyarın için teşekkür ederim sevgili Özlem.. Belirttiğin o hatanın farkında değildim daha doğrusu bağlacın hata olduğunun farkında değildim ve bu şiirde birden çok daha fazla hata hata da var ki ben işte bunun farkındayım, çünkü çok eskilerden kalma bir şiir ve tek bir satırına dokunmadan siteye verdim ve fakat benim hep korumaya çalıştığım bir düşüncem var ki şudur; şiirin, sunulduğu andan itibaren üzerinde hiçbir değilşikliğin yapılmaması ve o sorunun hep orada kalması gibi. Neden dersen çünkü şiirde sorun göz önünde durmalı ki dikkat edilebilmesi gereken şeyler açıkta dursun.
Senin dil biligine ve eleştirilerine hep ihtiyacım olacak, bunu unutma olur mu..
yaralanıp düşer her kuş gibi kadın da unutulduğu yerde özgür olmak tutkusu yer etmiş saçlarında ellerinde bakir bir heves uzanır da tutamaz kopan tırnaklarını tutunamaz hayata kuşların dallardan düşüşü gibi.
...
NEFİSTİ ŞİİR, SON OLSUN ÜSTÜNE OKUMAMALIYIM BAŞKACA.
Devin karaca şiir adına ve şiirde ki istikrar adına büyük bir isim ve emek...hani şiirlerine girdiğimde mutlaka teşekkür etmeden içinden çıkmayacağım biri..gerkse işlediği temalar..içeriğine kattığı hikayenin kuşşatığı zengin imge ve betimlemeler şiir adına ve elbette ki bu site adına da kazançtır diye düşünüyorum..
takip edilmesi gereken bir kalem...eleştirler her zaman olumlu sonuçlar doğurur..kaliteli bir şairin bunlara tepki göstermeyeceği inancındayım...(ben sadece girişteki cümleyi sıradan buldum..hani belki imgeden zaman içinde simgeye dönüştüğü içindir.)onun dışında şiir bence çok iyi..
tebrik ediyorum...