(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Y/âdım Kalsın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Y/âdım Kalsın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah gecinden versin ZERRE.Dağların delisi ... Yine şahane bir şiir daha sızmış yürekten.Hadi ben dolan gözlerimi kurulamaya gidiyorum sahile,rüzgar yapar o işi severek.Fazla doldum sanırım.Yüreğine sağlık.Saygı ve sevgimle selam gurbete.
Bir gece pervaneler dernek olmuş, bir mumu nasıl bulabileceklerini tartışıyorlardı. İçlerinden biri önerdi: ''Hepimiz birden gidip niye yorulalım ki, birimiz gidip mum bulsun, sonra gelip bize haber versin.''
Öyle yaptılar. Seçtikleri pervane hayli gittikten sonra uzakta bir köşk gördü, içinde de parlak yanan bir mum vardı. Sevinçle geri dönüp arkadaşlarına mumun ne olduğunu, nasıl olduğunu bire bin katarak anlatmaya başladı.
Yaşlı bir pervane vardı aralarında, tecrübeli, güngörmüş, mumun ne olduğunu bilen. Habercinin bu sözlerinden sonra onu kınadı ve ''Senin mumdan haberin bile yok, yanılmışsın'' dedi. İkinci pervaneyi gönderdiler. O da bir mum buldu ve ona şöyle bir dokunup geldi. Sonrada ona nasıl kavuştuğunu önceki arkadaşından daha beter, ballandıra ballandıra tasvire koyuldu. Yaşlı pervane yine sözünü kesti: ''Azizim, bu senin anlattığın mum değil. Sen de bilmediğin şeyleri anlatmaya çalışıyorsun.'' Son gönderilen pervane mumu görünce sarhoş oldu, sevgiliyi kucaklar gibi kendini mumun ateşine attı. Bütün bedeni kıpkırmızı kesildi. Geri döndüğünde yaşlı pervane daha onu uzaktan görür görmez;
-''İşte'' dedi,yalnızca o başardı mumun ne olduğunu öğrenmeyi, yalnızca o erdi hakikate. Çünkü mum onu kendi rengine boyadı, onu onurlandırdı.
gönül bazen buz keserken bazen de nar oluyor CAN cansın var ol ANKAM
Dağlarda yankılanır zerre zerre ahın, var mı ki evrende ölümsüzlüğe zannın? Elbet gelen dönecek lakin bir sedan kalacak varsa bu âlemde kayde değer varlığın... Ki varrr hem de ziyadesiyle var Zerre Dost'un varlığı dolu dolu gösteriyor kendini her bir zerresinde, hiç bir boşluğa meyletmeden, sıkı sıkı sarılmış hayata, dağların o esrarengiz havasıyla hallenmiş, insanların içine huzurla girmiş, dağ kadar yüce gönüllü Zerrem, iyi ki varsın değerli abiciğim, senden öğrenecek çok şeyimiz var, derin hayat felsefenle bizlere çok lazımsın, dilerim Yüce Rabb'im seni önce değerli ailene ve biz dostlarına bağışlasın, uzun ve hayırlı ömürler versin, versin ki güzellikleri yansıtmaya çalış varlığınla dünyaya. Her insan bir dünyaymış, yeter ki o dünyanın içine girip anlayalım, öğrenelim.. o gönül nelerle beslenmiş bugüne değin, biliyorum senin içinde büyüttüğün dünyanın nehirleri billur senfonisinde akıyor, dağlardaki ateş senin o gönlünde yanıyor, dünyan döndükçe senin ekseninde nurlarla bezeniyor... Gönlüne sağlık Fikret abiciğim, yine uzun kaldım sayfanda, yazdıkların bana yazdırdı uzun uzun, keyfle... Yürekten kutluyorum o güzel yüreğini ve değerli kalemini... Sağlıcakla, sevgilerle, dağların ve şiirin aşkıyla, huzur içinde kal dilediğin yerde dilediğin gönülde... ama bizleri asla terk etme olur mu can abim..
Selamlar sevgiler saygılar gönlümden gönlüne binlerce her daim..
* * *
dağ gülü tarafından 10/21/2010 12:20:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah gecinden versin değerli dost yürek,uzun bir aradan sonra sizi tekrar okumak çok çok güzel ,hüzünlüde olsa dizeler.tebrik ediyor var olan başarılarınızn devamını diliyorum selam saygılarımla..
daha zamanı var çok işimiz var çok.... bu sene inadına kaçkarlara gittik ansıznla ve seni konuştuk çat düzünde burnun kaşınmadı mı ağabey...güzel ötesi şirdi sevgiler saygılar
çığların sesi
d/ağlarım kar içinde
yalnızlığım
türkü söyler
derenin billur senfonisinde
s/üzülür ak güvercin
od’u can içinde
s/azımız
vur denince
nûr içinde
y/âdım kalsın ben ölende
Güzeldi abim yazdığın kısa şiir anlamlıydı da..tebrikler .uzaklardan selamlar..
Ben ölürsem bir köşede
Üzerime karlar yağsın
Açsın kardelenler
Ansın benide bağrı yanıklar
Okusunlar ruhuma fatiha ..
yeganem nigar bedirhan