kapısı kilitli bencil pencereli yüreklerde hapis kaldı huzuru zikreden kanatlarım belki de zamana susuşun abrasıydı en görkemli kıvranışlar
dibe çöken gün tortuların pençesinde kelebek kanadı lal olan dudakların yamacı gama gebe sadakatim kalemimin ucundan akıp onu şiiri doğuracak
doğarken son kırıntıyı da vereceğim buğulu anların ıslak tenine
dili ahraz kalemi çağlayan ben yüzümü sürerim cennetine nar_ı cehennemde yanarken düşlerim
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüksek Topuklu Sancılar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüksek Topuklu Sancılar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
dili ahraz kalemi çağlayan ben yüzümü sürerim cennetine nar_ı cehennemde yanarken düşlerim
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
dost tek kelimeye ne hacet şahika...sevgilerim yüreğine...
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
yaralarımızı saracak şiir.. kaç elden, kaç gözyaşından, kaç sesten.. hep bir yeri açık kalıyor yaranın.. rüzgar öpüyor.. kanıyor..
Sevgili şairim beni tanıdığınız günden beri kulalndığım bir kelime vardır ve zaman zaman bu kelimem yorumlarımda da ortya çıkar. "Şiir benim sessiz çığlığımın sese dönüşme halidir" diye. Okuduğunuzda hatırlayacaksınız. Ve şimdi sizin dizelerinizde aynı duyguları görmek, aynı hisleri almak, aynı düşüncelerin sizde de olduğunu birfe bir algılamak gerçek anlamda benim için çok özel oldu.
Açılıp kanayan her yaramı kapatabilen ve bu acılarımı olduğu gibi görmesi , algılaması gereken yüreklere algılattırrabilen, kasırgalarda sığındığım liman, en karanlık gecelerde, gökyüzünde doğan güneşimdir şiir.
Muhteşemdi dizeleriniz. Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğimden yüreğinize
yutmak zorunda kalacağım kaçışı olmayan yangın bu umut ile yıkadığım ruhumu yine yeniden yangına teslim edeceğim **************************** Umutla yıkanan ruhu, yangına teslim etmek; yangının tadına varmış olmak için mi yoksa, çaresizlikten mi? Gebe olan düşler, doğurganlığını şiielere mi borçlu? Böylesi güzelliklere imza atmanın bir cevabı olmalı... Ben , çözümsüz bilmeceşleri heybeme aldım ve takdirlerimi bırakıyorum... Kutluyorum ses veren şiirinizi...Ta! Yüreğimin derinliklerinden...
babidim tarafından 10/20/2010 6:50:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
İfadeler vurucu bir kurşun gibi delip geçiyor kalbi bazen yangınlara mahkum oluyor kalp kilitli kalplerin faturasını çekiyor seven tevbrikler teşekkürler
Gecenin balkonuna yaslanan bir düşünüş damlamasıyla, o içimizdeki fiyakalı yalnızlıkların dumanlarını savururuz yıldızlara, alnımızdaki zamanaşırı sevdaların yansımasını düşleyerek. Gece üşür, gül dalında çaresizliğine gülüşür ve aşk sızılı bir masalın sözleri gibi günlüğünü sevdayla bölüşür...
Kutladım...
kapısı kilitli bencil pencereli yüreklerde hapis kaldı huzuru zikreden kanatlarım belki de zamana susuşun abrasıydı en görkemli kıvranışlar.....
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
Tebrik ederim şiir muhteşem...emeğe sağlık sevgilerimle...
tek kelimeyle aklımda kalan şair. her yeni şiirinde ayrı hayranlık ve edebiyatın canı sıkılmıyor. kutlamak azdır. gönülden tebrikler. balkanlardan selamlar................. kul ermiş
Sarmalı yaralarımızı şiir... Belki de ortaya çıkarmalı ki içten içe kanamasın. İmgeleri seçkin, dili yetkin, çok güzel bir şiir. Kim bilir, bir kaç yaraya dokunup, bir kaç yangına sağanak olmuştur belki. Gönülden tebrikler.
harıka şiirinizi ve yazdıran yüreğinizi kutlarım şiir okunduğunda ben güzel olmuşum değilmi diyor ve okuyan kişi de evet sen layığını bulmuşsun günün şiiri olmuşsun diyor başarıların daim sağlık ve mutluluk yoldaşın olsun sevgiler
Acılarımız gayba , uzağa, en uzağa salınan rayihadır.. Ötelerin ötesinde bir yangın başladı mı kulağına gelen fısıltı göğsünü tam orta yerinden sızılatır..Şiirler sarar yaramızı ,şiirler yazılır..her kelime bir yangın..dı.rr.
Günün şiiri olmayı haketmiş bir şiir okudum, tebrikler...yalnızlık öyle sözcükler seçilerek anlatılmış ki, kendi şiirlerimi yetersiz buldum...selam ve saygılar...
Normalde şiir adına yapılan en büyük hatalardan biridir sanırsam eleştiri ya da yorum. Şiir de yorum ve eleştiri seven biri olsamda aslında şiirin anlam bakımından eleştirlmesine karşıyım. Şairin duygu ve düşüncelerine gem vurulması kadar basit bir duygu olmasa gerek, bu yüzden uzun süredir düşündüğüm o dur ki şiirde saçmalık yoktur, şiir ise yazılan ve yazan şairse mutlaka gittiği bir duygu yolu vardır çoğunlukla. İçinde bulunduğumuz net dünyasına ait sitelerde yazılanların ne çoğu şiir ne de yazanı şair, o yüzden eleştiri yaparken eskiden dikkat etmediğim bu saptamaya dikkat etmek zorunda hissediyorum kendimi. Yinede duygu ya da düşünce bazında eleştirim olmasa da şiir diye adlandırılan eserde bir çok hata yapılması istemesekte bunu kendi dilimiz döndüğünce söylemek isteği oluşturuyor, sanırım daha güzelini okuma isteği. Fazla ayrıntıya girmek istemiyorum girersek elimizde ne kalır belli değil lakin; 1-arş-ı endam neden arşı endam değil normal yazmak birşey kaybettirmezdi. 2-göğümün şakağına derken sanırım şakak kullanılmak istenilen anlamı karşılamıyor. 3-yine yeniden iki aynı anlam hani desem ki (''senin yenidenlerin yinelerin bitmez'') bu şekilde olur derim ama yukarda yazıldığı şekilde fazla kelime artı anlam artırıcı ya da genişleytici bir kullanımda yok. 4- dibe çöken gün tortuların pençesinde kelebek kanadı lal olan dudakların yamacı gama gebe sadakatim kalemimin ucundan akıp onu şiiri doğuracak Bu bölümün anlamında değilim neler neler anlatıyor yazanın dünyasından ama bu kadar devrik ve karmaşık yapı türkçede kuruluyorsa, biz artık türkçe konuştuğumuzu idda etmeyelim. 5- ben yüzümü sürerim cennetine nar_ı cehennemde yanarken düşlerim ''Ben'' fazlalık (yazan öyle düşünmüş tercih meselesi '')nar-ı '' narı desek olmuyor mu? cehennem zaten ''narı'' karşılar imgesel bakarsak boğuyor.
beş değil on belki yirmi madde de koyabiliriz, dediğim gibi bu kadarı bile fazla normalde eleştiri ya da yorum bile yapmak istemem . Yazan kişinin tabi ki şahsına değil yazdıklarım yazılan metnin kendimce yanlışlarına, daha iyisini okumak adına. Tema, akıcılık, ahenk, dil, anlam, sanat, ses bütünlük vs vs ... uzar gider, aslında yazılanları bunlara göre değerlendirmek lazım ama daha oralara gelememişiz ki...
şiirde bazı kelimeler var (pusu, zula ,susku, lal, gebe ve sol yanım).bunların yerine başka ne seçilebilirdi bilmiyorum ama göze batan anonim yanları giderilebilirdi bence.sevgiler.
dibe çöken gün tortuların pençesinde kelebek kanadı lal olan dudakların yamacı gama gebe sadakatim kalemimin ucundan akıp onu şiiri doğuracak
merhaba aşkın ve şiirin ustası , kutlarım bu güzel şiirinizi. şiiri yine aşka gönül veren yürekler doğuracak çünkü içimizde hep yarınlar adına kıpırdayan bir şeyler olacak ister buna umut deyin ister sevgi ister şiir bizlar de bir şairden öte insan olarak onları rahmimizde besleyip gözlerini hayatla buluşturacağız belki çoğumuz sakat doğum yapacak belki düşük yapacağız ama inancımızı kaybeymeden yeni çiçeklere yeni çocuklara duracağız bize düşen yanmaktır usta şimdi insan dilsiz olabilir hatta sağır ve kör de ama bu suskun kalacağı hayata yenik düşeceği anlamına gelmez herkesin savaşacağı bir cenk alanı olmalı mutlaka eninde sonunda doğruları yazan bir kalem mutlaka olacaktır yarınlara olan inancımızı yitirmemek umuduyla aşkla kalın sesimizin daha gür çıkması dileğiyle umutlarla kalın
- Size övgü dolu sözler söylemek çıtanızı düşereceği için aynı güzellikteki şiirlerinizi okumaya devam edeceğim Günün şiirini tebrik ediyorum Selam ve saygılar
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
Her derde deva şiir... Bence de. ....... gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !... ......... Kapısı açıldı gecenin.Aydınlık gözlerini kör etmesin. Haydi kalbinden bir yıldız tut. Ay yüzün mahzunlaşmasın Şiirlerde....
Şiirlerde yüksek topuk kafama takıldı valla. :))) Araştırıp bulmam lazım Nacizane Güzeldi. Tebrikler.
"/insanların dilsiz çığlığına sabrı ören sağanaktır mor salkımlara huşu ile çarpan şiirin sureti /"
alaz alaz sabır kavruk her dize düşün labirentlerine savurur mor salkımlı şiiir şiir harikasın sevgili Mehtap..iyi ki varsın iyi ki yazıyorsun edebi şans...:) sevgim saygımla hep...selamlar..
yalnızlığa alışkın olmayanlar yalnız kaldığında daha çok bırakırlar kendilerini yalnızlığın serseri kucağına... ama şair sıkılmış da bu yalnızlıktan yeniden ateşin hararetine susatmış satırlarını... evet şiir, şairinin âvâzesidir harf harf inleyen...
zaman zaman imgelerin kıstırsada beni kenar köşede seviyorum şiirlerini kıymetlim... tebrikler
"Mor salkımlara huşu ile çarpan şiirin sureti, insanların dilsiz çığlığına sabrı ören sağanaktır." Mehtap ALTAN *** Şiir dizelerinde aforizmatik etkili düşündüren sezler çıkınca söyleyenin adını ve soyadını o sözün sonuna yeniden yazmak gerekir. Örneğin Dercastes, Aristoteles, Platon gibi... Bir kaç tane sizler de sıralayabilirsinz. Mehtap Altan şiirin ilk iki dizesinde böylesi bir jimnastik yaptırdığı için bireysel olarak gülümsedim. Dilsiz çığlık ile mor salkımı yaldızlı kalemle işaretledim. Hoşuma gitti bu. Çok.
Bu doğrultuda sağıma devam ediyor şiir. Bu da şiir adına mutlu etti. Algı benim. Şiir yazanın:) Masal saklayan salaş yalnızlık... Bu hangi vakit deseler ikindi sonrası derim. Salaş.... yalnızlık.. Salaş yalnızlık kavramı hatta imgesi yahut betimi de diyebiliriz; derin düşündürdü. Çünkü herkesin salaş bir zamanı vardır, kendileri farketmezler, ikindi sonrası kasabada önü sulanmış dükkan önünde gelip geçene bakan asası yere dayanmış bir ihtiyar salaş bir yalnızlık içindedir örneğin. Reel ve reel olmayan geçmişi bir masaldır, bir öykdür. Bunları da düşürüverdi aklıma şairin kullandığı kavramlar. Umudunu yitirip ateşe yeniden teslimiyet bir erderja dünyaya getiriyor, erderha ateşe dönüşüyor kendini yutuyor.
Şair masum bir ateş yiyen erderha figürünü bilinçüstüne çıkarmadan ve resimlemeden oluşturuyor. Ruhsal derinliğin tanımlarını dehlizlerden sökerek tanımlayan şiirleri ustası Mehtap Altan Her dize bir mor saklım, mor salkımlar bütünüyle bol yapraklı içsel çardaklar oluşturan bir mekan Altan'ın şiileri. Şiirin ortopedik kalıbı ökçeleme hüneriyle iyi ayarlanmış. Beyin eğriliği tedavi edilmiş.
Sahiden keyifle okudum. Çünkü her başarılı şiir keyifle okunmaz.
spor ayakkabı düşkünü bir kadın olarak yüksek topuğun sancısını çok iyi bilirim.. bu yüzden bu benzetmeyi çok beğendim.. sebebi ne olursa olsun yürekteki sancılar ancak bu kadar can yakabilir.. muhteşem bir şiirdi gene.. sevgiler...
dili ahraz kalemi çağlayan ben yüzümü sürerim cennetine nar_ı cehennemde yanarken düşlerim
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
Tebrik ediyorum. Çok güzeldi şiiriniz. Saygı ve selamlarımla.
Ben/biz nerdeysem/nerdeysek yalnızlığı(mı)n ve şiirin başkenti orasıdır. Zira insanın kendini/yüreğini en iyi ifade ettiği, sığındığı limandır 'Şiir' demiş 'Yürek'. Büyük keyifle okudum yüreğinizden kaleme inci tanesi gibi düşen dizelerinizi, 'Şiir'inizi. Hep daim olsun yüreğiniz/kaleminiz Sn. Şair'emiz. Saygı ve sevgilerimle...
--------------------yalnızlığın derinliğinde bir kayboluş vardı inceden inceye..
gündüzüm gecenin koynunda kangren zulmetinde ay ışığı uçurumları perçeminde l/imansız enginlik sol yanımdaki fiyakalı sancıyı unutup sarmalı yaralarımızı şiir h a d i !...
öyle bir derinlik vardı ki ah işte o ben dememek için... muhteşemdi...yuregınıze saglık saygılarımla
isimler göçtü
hikayeler kadar kısa
ışıklar
tebrikler Ay-ışık