(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'TARAF'IM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'TARAF'IM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
KISA ÖZ VE ANLAMLI VİR ŞİİR AMA TARİHLERİ BİZE ANLATAN BİR DÖRTLÜK DOSTU DÜMANI AYIRMAMIZA YARDIMCI HAKİKATLERİN İÇİNDE BİR PARÇADA OSAK KARGA DEĞİL SERÇE OLMALIYIZ SEVGİMDESİN
Hakikate pervane bir zerrecik parçayım Firavun artıkları koy desinler delidir, İbrahim’in ’od’una su taşıyan serçeyim Marifet meydanında tarafımız bellidir…
Cemal Varol *********************** ''Kişi, haz ve lezzetleri değil de, sadece hak ve hakikati isteyen ve iradesi sağlam bir kişi olmak için açgözlülükten kaynaklanan arzularını terbiye etmelidir.”- Der, Farabi...
Temelinde açgözlülük ve doymazlık bulunan arzuları en aza indirmek aynı zamanda beden olarak yaşamaktan kendini sadece bedenden ibaret saymaktan kurtulmanın gereğidir. Bu yapılmadan, yani “kendini bilmeksizin” sergilenen eylemlerden, insani değerler yönünde bir hayır gelmez. Önce insan kendinin bilmeli... Bir dörtlükle, bin şey... Efendim, çok takdirlerimle!...
Aslinda bu dörtlügün anlam boyutu yüksek ve ben bunu müsadenizle aktarmak istiyorum okudugum bir dini tarih hikayesiyle.
Hz.İbrahim Peygamber 'i yakmak için müthiş bir ateş yığını hazırlayıp içine atmışlar.
O sırada gökte, ağzında küçücük bir çöp olan bir karga belirmiş ve ateşin üzerinden geçerken çöpü ateşe bırakmış. Hz. İbrahim Peygamber kargaya seslenmiş:
- "O minicik çöpü atmışsın, bu koskocaman ateş için ne fark eder ki?" Karga;
- "Fark etmez olur mu, bu düşman olduğumuzu gösterir" demiş.
Daha sonra minicik gagasına bir damla su ile bir serçe belirmiş ve o da suyu ateşin üzerine bırakmış. Hz. İbrahim Peygamber ona da sormuş: - "Bir damlacık suyu bıraktın ama bu kocaman ateş için ne fark eder ki?"
Serçe cevaplamış;
- "Olsun, dost olduğumuz belli olsun."
Birlikten kuvvet dogar diye atasözü belkide buradan gelmistir sanirim .
Tebriklerimle beraber sayfaniza selam ve saygilarimi birakiyorum Cemal bey..
Hakikate pervane bir zerrecik parçayım Firavun artıkları koy desinler delidir, İbrahim’in ’od’una su taşıyan serçeyim Marifet meydanında tarafımız bellidir…
Cemal Varol
ÜSTAD; DOYUMSUZ VE KUSURSUZ BİR DÖRTLÜK... VE BEN İNANIN DÖRTLÜK GÖRÜP OKUDUMMU BÜYÜK HAZ ALIYORUM... İNANIN SİZ GİBİ BİR ÜSTAD DANDA OLURSA DEĞMEYİN KEYFİME...ŞİİR KALEMİNİZ DAİM İLHAMINIZ BOL OLSUN...ŞİİR YAZAN YÜREĞİNİZE SAĞLIK...SELAM VE DUA.
Hakikate pervane bir zerrecik parçayım
Firavun artıkları koy desinler delidir,
İbrahim’in ’od’una su taşıyan serçeyim
Marifet meydanında tarafımız bellidir…
Cemal Varol
Yüreğinize sağlık,mükemmel bir şiir okudum,selam ve dua ile...