(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MEDET YA RESULALLAH MEDET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MEDET YA RESULALLAH MEDET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlk iki satırda bir yazım hatası var..Sanırım gözünden kaçmış... Ne yazılır ki bu şiire? Dünyada ziyaretini, ahirette şefaatini nasip etsin Rabbim.. Dostla çok güzel şeyler demişler zaten, ben geç kalmışım... : ( Tebrikler..ESRA
Öncelikle kandilinizi tebrik ediyorum. Şiiriniz konu yönüyle çok güzel. Tek hatası:"Medet ya rasulallah medet."bölümü olmuştur. Hepimiz birer müelüman olarak Rasulullahı severiz amamedet istemeyiz, O'ndan isteyeceğimiz şefaattır.
Sanırım bir kavram kargaşası sonucunda ŞEFAAT VE MEDET KELİMELERİ birbirine karışmış.
Düzeltilirse daha da güzel olacağına inanıyorum. Sağlıcakla.
Her dem kalbim seninle dolsun, Sela ver canlar seni bulsun, Halidun HU HU deyip ölsün, Yoktur şu alemde benzerin, Medet Ya Resulallah medet.
yüce rabbim şevkatinden rahmetinden bereketinden bir an bile ayırmasın ,alemlerin rasulullahının izinde Allah Allah diye canımızı ala inşaallah.SELAMLAR.
Seni gören gözler kamaşır, Seni seven aşka ulaşır, On sekiz bin alem dolaşır, Yoktur şu alemde benzerin, Medet Ya Resulallah medet.
Edeple gelirler dem aşıklar, Malı mülkü verirler yanıklar, Kapında bekler saf sadıklar, Yoktur şu alemde benzerin, Medet Ya Resulallah medet.
en güzele en güzel kelimelerle seslenmişsiniz.. selam O'na,ehline,ashabına ve cümle müslim ve müminle üzerine olsun..sizin sahsınızda cümle aşıkların üzerine olsun. kandiliniz mübarek olsun. selam es selame
Her dem kalbim seninle dolsun, Sela ver canlar seni bulsun, Halidun HU HU deyip ölsün, Yoktur şu alemde benzerin, Medet Ya Resulallah medet.
Af dilenecek ve af edecek tek makam Allah (c.c )'dir
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80] (Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71] Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki:
(Âdem aleyhisselam, ya Rabbi, Muhammed aleyhisselam hakkı için, Onun hürmetine beni affet diye dua etti. Allahü teâlâ ise, [ne cevap vereceğini bildiği halde, cevabının da diğer insanların duyması için] “ya Adem, onu henüz yaratmadım. Nereden bildin?” buyurdu. Âdem aleyhisselam da, Arşta "La ilahe illallah Muhammedün Resulullah" yazılı olduğunu gördüm. Anladım ki, şerefli isminin yanına ancak en çok sevdiğinin, en şerefli olanın ismini layık görürsün dedi. Allahü teâlâ buyurdu ki:
“Ya Âdem doğru söyledin. O bana insanların en sevgilisidir. Onun hürmetine dua ettiğin için seni affettim. Eğer Muhammed aleyhisselam olmasaydı, seni yaratmazdım”) [Taberani]
Bu alemde bile küçüçük bir işimizi yaptırmak için kaç adam buluyoruz :) Rabbime dua ederkende peygamberlerin izlediği yolu izleyerek Resullah Efendimizin ismi hürmetine dualarımızın kabul olmasını arzu ediyoruz.
Sevgililer sevgilisinin bu güzel geceler hürmetine bizlere şefaat etmesini umuyoruz Allah umduğumuza nail eylesin bizleri
“Rabbimiz! Biz, ‘Rabbinize iman edin’ diye imana çağıran bir davetçi işittik, hemen iman ettik. Rabbimiz! Günahlarımızı bağışla. Kötülüklerimizi ört. Canımızı iyilerle beraber al.” (ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ, 193)
Eminim ve biliyorum ki bu dizeleri Resule olan sevgiden yazdınız ve medet umulması hariç muhteşem bir kelam Ancak;
Bilinmelidir ki, medet umulacak, Yardım istenecek, Şefaat istenecek Tek makam Rahman ve Rahim olan Allah c.c dir
Dua ile....
De ki: Ne dersiniz; size Allah'ın azabı gelse veya o kıyamet gelip çatıverse size, Allah'tan başkasına mı yalvarırsınız? Doğru sözlü iseniz (söyleyin bakalım)! Bilâkis yalnız Allah'a yalvarırsınız. O da (kaldırılması için) kendisine yalvardığınız belâyı dilerse kaldırır; ve siz ortak koştuğunuz şeyleri unutursunuz.”(En’am 40-41) “De ki, baksanıza, Allah’ın yakınından neyi çağırıyorsunuz? Gösterin bana, onların yeryüzünde yaratmış oldukları ne vardır? Yoksa onların göklerde bir payı mı bulunuyor? Bu konuda bana, bundan önce gelmiş bir kitap veya bir bilgi kalıntısı getirin bakalım. Eğer doğru sözlü kimseler iseniz.
Allah’ın yakınından kıyâmet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek kimseleri çağırandan daha sapık kimdir? Oysaki bunlar onların çağrısının farkında değillerdir.
O insanlar bir araya getirildiği gün, bunlar onlara düşman olacak, onlara kulluk ettiklerini kabul etmeyeceklerdir.”(Ahkaf 46/4,5,6)
"Darda kalmış kişi dua ettiği zaman onun yardımına kim yetişiyor da sıkıntıyı gideriyor ve sizi yeryüzünün hâkimleri yapıyor? ALLAH ile beraber başka bir tanrı mı var? Ne kadar az düşünüyorsunuz." (Neml 27/62)
“Şurası bir gerçek ki, insanı yaratan biziz. Ona şahdamarından da yakın olduğumuzdan biz, içinin ona ne fısıldadığını biliriz.” (Kaf 50/16)
Ne yazılır ki bu şiire?
Dünyada ziyaretini, ahirette şefaatini nasip etsin Rabbim..
Dostla çok güzel şeyler demişler zaten, ben geç kalmışım... : (
Tebrikler..ESRA