Doğup büyüdüğüm, Aşık Ömer’in de doğum yeri olan "KORUALAN KASABASI (GEZLEVİ KÖYÜ)ında" heryıl "AŞIK ÖMERİ ANMA VE KİRAZ ŞENLİKLERİ" kutlanır. Bu yıl 11 TEMMUZ tarihinde yapılacaktır. Tüm Kasabalılarımızı ve çevra kasabaların halkını bu güzel günümüze davet ediyorum. Saygılarımla...
Gezlevi köylüyüm, Beylerdir soyum Sılayı rahim farz şenliğe gelin, Sıla der ağlarım bu benim huyum Beyler, Amıcalar şenliğe gelin.
Allah’ım der akrabayı terk etme Mağfiretim boldur amma şirk etme, Zengin yoksul hepsi kulum, fark etme Çelebi, öksüzler şenliğe gelin.
Sılayı rahim ki, uzatır yaşı Birlikte yiyelim biz etli aşı Hasreti gidersin kurduyla kuşu Bülbüller, Keklikler şenliğe gelin.
Akrabaya her an durmalı yakın Allah’ın verdiğini kınama sakın Cümle kullarına hoş gözle bakın Cıbıllar, Fellahlar şenliğe gelin.
Hak resul sözünden alalım huyu Yürek pınarından içelim suyu Abdılar, Sofular, Cennetler boyu Hacılar, Hocalar şenliğe gelin.
Ölçüyü tartıyı hakça tutalım Her lafın içine sevgi katalım Eşle dostla bir oturup yatalım Yunuslar, Kadirler şenliğe gelin.
Yumuşak huylu ol sen kesip biçme Sal savur olup ta savurup saçma Alçak gönüllü ol yüksekten uçma Kartallar, Turnalar şenliğe gelin.
Sultanlar, Ömerler Gaffarlar gelin Takanlar, Akmanlar, Sümerler gelin Karoğlan, Ak oğlan, Dedeler gelin Martılar, Mahmutlar şenliğe gelin.
İnsanlar mülayim, halim olmalı Akraba sevgisi gönle dolmalı Anadan babadan dua almalı Uysallar, Sertlerle şenliğe gelin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞENLİĞE DAVET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞENLİĞE DAVET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.