Güneyde Kerkük kuzeyde Ufa dağlarına sinmiş Urfaca zılgıtları uzayıp giden bir azadlık türküsü gibi hep aynı düzlemde göğerir kardeşlik sevmenin binbir dili var dilsiz bir kavaldır ayrılık..
depreşti Urallar’da ateşim Harran oldu Başkurdistan / ah gülistan. zaten nerde bir dağ görsem Süphan’a benzetirim ne zaman ırmak görsem Fırat’a tüm nasırlı eller / babamın elleri gibidir en hüzünlü gözlerde annemin gözleri...
kuray’ın ezgilerinde raksederken Reşide Tuysine adı yüreğime dövme benzetirim o kaçak sevgilime gümüş sulpa kulaklarında gerdanında tuşlik börük yerine giyse kofiyi sanırsın Dersim güzeli...
varıp Urallar’dan bir deste kırağay ya da kardelen dostu ömürziya çiçeği sunsam ta yüreğimin köşesinden aşkın ve kardeşliğin tüm diyarlarına dikerek insanlık ve azadlık sancağını...
Urallar eteği / binbir çiçek demeti Başkurd / Tatar / Çuvaş / Rus çok renkli kimlikleriyle omuz omuza ve onurlu...
Başkurd şairi Ravil Pikbay sanki bizim Siverek’li Hicri duruşu bıçkın / bakışları Kıpçak sesi dokunaklı / şivan mı şivan gel de aklına düşmesin Şırnak...
şiirler okuduk karşılıklı "Tatar Çiçeği" şiirimle haykırdık kırımcılara sürgün sürgün coştu kalbimiz Kırım Tatarlarının yazgısına ve çoğaltık isyanımızı tüm haksızlıklara bir şiir/ bir şiir daha
Urfa’dan sonra Ufa’ya düşmüş yolumuz dost yüreğine / kuray sesine / ve bir hoyrata satarım anasını dünyanın insan her yerde en güzel hele şair olursa...
ÖMER CİVANO ÇAKMAKÇI ( Şiirimin Dili-Eko Yayınları 1994 )
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
URFA' DAN SONRA UFA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
URFA' DAN SONRA UFA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Urfa’dan sonra Ufa’ya düşmüş yolumuz dost yüreğine / kuray sesine / ve bir hoyrata satarım anasını dünyanın insan her yerde en güzel hele şair olursa...
dost kalem yazan yüreğine sağlık urfadan sonra mardin gelir bildiğim kalemin daim olsun...sevgiler iyi kandiller