Şehir çizgilerinden okuyorum tarih falını Tanrının üryan zeminde parlattığı düşleri görüyorum, Oynaşır gibi lâlelerle efsun bakışlı kaptanlar biliyorum, denizin en deli serinliğinde Selamını aldım mavi kokan martılardan, altı çizili cümlelerin baş kahramanı Yeditepe.
Ben ne seni gördüm İstanbul? Ne sana geldim? Hayali bir şehrin uykularında, Çocukluğumu ninnilerle büyüttüm Lâle motiflerinden gelen günbatımlarında uyuttum
Kirli bulutlardan öğrendim iskele kedilerini Çengelköy’de bir lâle masalı izledim Hisar’da buldum en büyük, en görkemli gemiyi Ve tüm aşklarımın doğurganlığına ebelik yaptı şehristan Haydarpaşa Garı’nda dinledim, adına yazılan tüm şarkıları
"Suzidil makamında eşlik ediyor martılar Kız Kulesi’nde biliyor dans etmeyi sarışın balıklar"
Dualarımda okuttum Fatih’i, Yunus’u, Hüsrev’i Erguvan mevsimini bekledim, uzak ihtimallerin düş seli için İstinye’de olta atmışlığımın üzerinden bir hayal geçti, Gri yelkenlilerin sarmaşık durağında. İzbe kolların minyatürleşen sarılmalarında Daha çocuktum, Tüm sarılmalardan geçen yolu, dilenci vapuru bildim.
Yedi karanfilli bir sedir ağacı düşledim, Kokusu Yeditepe Rum meyhanesinin önünde diz çöktüm, Sarhoşluğum teşhir olsun diye Güzergâhımı çevirdim en yukarısı, Piyer Loti’de Bir hayat düştü acı kahvemin üstüne Eksik olmazdı mezarlığı, Boğaza karşı bir de Lâl çığlıklarım ürkütmesin seni Yeditepe.
Masallarımın en güzel şehri, en naif ninnisi Hiç görmedim bir oyun sonunda, zümrütten kulelerini Yalancı bir virgül eşliğinde okudum rüzgarlardan gelen şiirlerini Akşamüstü yeniden çocuk olmayı düşledim, Yağmur yağınca bir başkaydı Galata Kulesi İnce bir çizgiden geçiyordu, Yol üstü bırakır dedim Hangi tramvay erteleyecekti istiklal’i Fatih’in fethettiği hilâl ve lâle şehri, Şaheste Yeditepe’yi..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şehrengiz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şehrengiz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yedi karanfilli bir sedir ağacı düşledim, Kokusu Yeditepe Rum meyhanesinin önünde diz çöktüm, Sarhoşluğum teşhir olsun diye Güzergâhımı çevirdim en yukarısı, Piyer Loti’de Bir hayat düştü acı kahvemin üstüne Eksik olmazdı mezarlığı, Boğaza karşı bir de Lâl çığlıklarım ürkütmesin seni Yeditepe.
Masallarımın en güzel şehri, en naif ninnisi Hiç görmedim bir oyun sonunda, zümrütten kulelerini Yalancı bir virgül eşliğinde okudum rüzgarlardan gelen şiirlerini Akşamüstü yeniden çocuk olmayı düşledim, Yağmur yağınca bir başkaydı Galata Kulesi İnce bir çizgiden geçiyordu, Yol üstü bırakır dedim Hangi tramvay erteleyecekti istiklal’i Fatih’in fethettiği hilâl ve lâle şehri, Şaheste Yeditepe’yi..........DOST SU GİBİ İMLA İFADE KURGU AKIŞ NE VARSA AKTI GİTTİ...ÇOK GÜZEL DİZELERDİ...KUTLARIM SEVGİLERDE KAL...
tebrikler