(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şah Demiş Ve bir hamle var Kendinden öte Kendin içe Haydi insanoğlu At bakalım çalımı Santrancın sonu belli; Tüm savaşanlar Hep beraber aynı Mahşer yerinde toplanırlar.
Hep aynı hikâye hayat sahnesinde; Kan ve kin ölesiye sevişken Gözlerimizde asırları kamburlaştıran Naftalin ambalajlı öfke Damarlarımızda morfin kıvamında nefret…
hayatın başlangıcından zaman ayracı içind eizdüşümleir vardı insanlığın kokuşmuşluğuna da işaret eden ve sözcüklerin kalbine vakıf bir kalemdi okuduğum doğrusu çok çok beğendim
yerini hak etmişti şiir
şiirce hayata diyerek, beşerin daha fazlaca yoldan çıkmaması dileğimle.. TEBRİKLER..
Beğeniniz için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum...Bir çok kimse şiirde bir karamsarlık havasının hakim oldğundan bahsetti...Oysa ki karamsarlık geleceğe yönelik bir tavır/davranış ya da başka bir ifade ile ruh halidir...Fakat ben gelecekten bahsetmiyorum...Kişisel bir arızadan bahsetmiyorum...Bu sebeple sizin ifadelerinizi doğru buluyorum...Şiire uygun ifadeler...Sağolun...
Hep bir ilk adım vardır,her adımdan önce de bir düşün payı..Kargısız çıkmayacağına kanaat getirmişsiniz hayatın..Ama herşey insanın kendi içinde,kendi hükmünde başlar..Siz zırhınıza sarınmazsanız hayatta gardını almaz bu atılımınıza karşılık..Siz elinizi zamanın çarkına sokmakta tereddüt eder,avucunuzu ötelemek namına öfkenin,acının alnına dayamazsanız ilk adımı atmış sayılmazsınız ve bilahare yol almış hiç sayılmazsınız..Herşey adımlarda gizli..Bazen tereddütle karılmış biraz telaşlı birkaç adım yalnızca ileriye dönük değildir bir geri iki ileri derken bir rutini karşılayabilir..Bazense istikrara bulanmış net bir adım yeterli olur ilk adım namına hayata tutunmanıza..Bu admların işleyişi ise hep zihnin düşün galebeleridir..Onca fikrin içinden sıyrılıp eyleme dönüşebilendir. Ve siz en büyük katreyi silip atmışsınız hayat mübadelesinden;umudu.. Umuda bilenmemiş bir yarından ılımlı rüzgarlarla karşılanmayı beklemezsiniz..Bu kader gibidir aslında,temel birkaç şey dışında yönlendirmesi sizin elinizdedir,hayata sürerken atınızı dizginleri sizin elinizdedir,yalnızca farkedebilmek ve ilk adımı neye,nasıl atacağımıza karar vermektedir mesele.. Koyu bir şiirdi,hem muhtevaen hemde duygular nazarında.. Çok beğendim,tebrik ve teşekkürler günün şairine.
Öncelikle ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim...
Üşünmeyip uzun uzun yazmışsınız...Çok sağolun...
Şiire not düşen herkese bir kaç cümle birşey yazmaya çalıştım...Yalnız size ne yazacağım hususunda öyle kalakaldım...
Yorumunuza gelince kısaca şöyle ifade edeyim; ben kişisen bir ruh halinden bahsetmiyorum...Burda anlatmak istediğim karamsarlık ya da ümitsizlik değildi...Belki bakış açısı olarak değerlendirilebilir..
Bir düş yumağı içreydi hayat Çözüldükçe uzayıp giden Bir ucu umut, bir ucu yaşamak Bir düş yumağı işte Böyle başladı serencamı hayatın Böyle yol aldık ölüme Önce kınından sıyrıldı aşk Yollara revan yaşayıp durduk Yüreğimiz ne kadar kavi Ellerimiz bir o kadar hünerli olsa da Şehvetle bekledi, puslu geceleri ihanet…
merhaba usta harika bir şiirdi güne yakışan. kutlarım yürekten ellerimiz ana elli kadar hünerli usta yüreğimiz yangın yeri aşkla kal hep kurduğunuz düşte bıraktığınız gülüşte kalın
öfkemi yaktılar...acı meyvem olan sabrın bahçelerinden... düşümü yaktılar...üç noktalarla süslediğim hayatımın sığınıklarında... mutluluğumu yaktılar...tahtaları sökük bir coğrafyanın yalnızlığında... asrımı yaktılar...takvimlerin günlere düzüştürdüğü saatlerin yalaklarında... kalbimi kırdılar...onurun tatlı hanında sarhoş eden ibrikteki şarap ile... rengime kıydılar...ben olan öksüz bir benin hüznünde... hayatımı yerle bir ettiler...zincirli bir esrar konvoyunda... ben yok olurum mutlak birgün...yok olmayan hayatın her türlü yolunda...geleceklerin and içtiği kalp kulelerinden... salıncağıma bindiğim an düşeceğim...kendi zannımdan...
güzel nedir dye sorsam sana cevabını verebilir misin sualimi duraksız bana? o zaman ben diyivereyim sana senden daha güzeli var mı ey bu şiirin sahibi söle bana gece 04.24 güneşin doğuşuna bir saat kala beni kilitleyip ağlatan bu şiirin mucizesi nedir heyhat sana sen gerçek misin yoksa mevlananın incisimisin kralın tacı yoksa denizdeki yalancı çiçek misin melek mi yoksa şeytan mısın bilemem ama beşeri alemi önünde diz çöktürcek kalemine hayran kalıncak benide yazıları ile çok mutlu edicek yaratılmışların ayrılmışlarından biirisn:)
Ne deniz ne martılar Ne mehtap ne gece Burada büyüyen yalnızca korku Yani söz bu kadar ince Kâğıt kılıç kadar keskin Sonrası mı? Sonrası yine zulüm, yine uçurum Zaman, tetiği gerilmiş bir namlunun ucunda Sokaklar kalabalık, sabahlar mahşer Döndükçe değişir mi dünya, deme Bak her nabızda nasıl da şaşıyor beşer…
Sonrası mı? “Dehşet…” GÜZEL ŞİİRİ PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER
Karamsarlık...Aslında ben bu şiiri yazarken zihnimde canlanan resim bu değildi...Şimdi siz bahsedince farkettim, şiirde bir karamsarlık rüzgarının estiğini...Ben daha çok; dünya kurulduğundan bu yana acı ama rutin hale gelen bir hayat işleyişini anlatmak istedim...Hayat ne kadar acı olsa da yine de kimse ölümü dilemiyor değil mi?...Yani karamsarlığa gerek yok...
Demiş
Ve bir hamle var
Kendinden öte
Kendin içe
Haydi insanoğlu
At bakalım çalımı
Santrancın sonu belli;
Tüm savaşanlar
Hep beraber aynı
Mahşer yerinde toplanırlar.