DOĞDUM
Doğdum ne olduğumu bilmeden
Üç günlük dünyada var oldum Çok acılar çektim çok ızdıraplar Çok yenilgiler aldım Şu üç günlük dünya uğruna Ne acılar ne pişmanlıklar çektim Çaresiz kaldım el açtım Ama elim hep boşta kaldı Kimse ne el uzattı Ne de derdime derman oldu Hep yanlız kaldım hep çaresiz Şu üç günlük dünya için |
Üç günlük dünyada var oldum
Çok acılar çektim çok ızdıraplar
Çok yenilgiler aldım
Şu üç günlük dünya uğruna
Ne acılar ne pişmanlıklar çektim
Çaresiz kaldım el açtım
Ama elim hep boşta kaldı
Kimse ne el uzattı
Ne de derdime derman oldu
Hep yanlız kaldım hep çaresiz
Şu üç günlük dünya için
Şiirinizin en çok samimi yanını sevdim. Çok içten çok duru olmuş şiir.
Yorumuma, yapıcı eleştiri eklemek isterim, sizin samimiyetinize sığınarak.
İlk dikkatimi çeken, şiirinin isminin biraz uzun oluşu. Acaba diye düşündüm, şiirin ismi DOĞDUM olsaydı nasıl olurdu. Hem daha gizemli olurdu, merak uyanırdı şiirin okunması süresince. Hem daha hoş olurdu, tabi bence. Ben de bazen isim düşünürken, anlamlı cümleler geliyor aklıma. Sonra kısaltıyorum, kısa ismin daha gizemli olduğunu düşünüyorum. Vurucu cümleleri de ben şiir okurken, son satırda okumayı seviyorum.
Çok acılar çektim çok ızdıraplar
Ne acılar ne pişmanlıklar çektim.
Bu iki satır biribirinin benzeri olmuş. İkici satır belki biraz falrklı kurulabilirdi.
Kimse ne el uzattı
Ne de derdime derman oldu
Hep yanlız kaldım hep çaresiz
Bu üç satır, bana da bazı sahneler anımsattı kendi hayatımdan. Dokunaklı geldi, acı gerçek birden insanın suratına vuruyor. Çok da etkili oluyor. Çok beğendim.
Şu üç günlük dünya için
Bu son satır sanki yarım kalmış gibi olmuş. Mesela orda yarım bıraktığım başlığı tamamlama fırsatı olabilir bana diye düşünüyorum.
Şu üç günlük dünyada kendimi tamamladım.
Bu örnekte ki gibi cümle tamamlansa daha mı hoş olurdu diye düşündüm.
Okuyucu gözü ile değerlendirdiğim şiiriniz özü itibari ile ve cesur cümleleri ile çok güzel. Nacizane bir iki değişiklik yaptım hayalimde. Paylaşmak istedim, benim gibi yeni şairimizle.
Yüreğinize sağlık. Selam ve saygılarımla