Yağmura sağır toprak yığını Örter bedeni ağırlığınca sancı Bereket gözlüdür yarın Dündeki göbekbağında asılı Yarında ağıtlar baş bağlar Diğer yarında yârdan yarılanlar Yıldırım ışığı hızınca uzarlar Uzarlar kuru karanlık boyunca
Yanılgının günah durağı mıdır ? Yoksa günâhın idrak kadri mi? Kurnalardan akan irin, kan Sınanılır Kârın bildiğinin karnında Akrep yelkovana prangalı Doğumsa muamma
Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SAĞIR TOPRAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SAĞIR TOPRAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
Şiirde ayrı bir gizem ve insanı kendine çekicilik var, tam olarak anlatamıyorum. Çok şey anlatılmış. Gelip geçiciyiz inanılmaz bir hızla, yuvarlanıyor ve günahlara bulanıyoruz, yuvarlanıyoruz ve bazen arınma kurnalarına dalıyoruz, temizleniyor(muy)uz bilinmez.... Çok teşekkürler ve en içten saygılar...
Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
son günlerde okudugum en güzel şiirlerden bir tanesiydi anlamlı ve akıcı içten gönülden yazılmış muhteşem dizelerdi harika bir şiirdi kutlarım yüreginize saglık . sevgi ve selamlar.
Şairemize özgü etkili bir serbest nesir şiiri okuduk.Son derece güzel vurgular var şiirde yani betimlemeler şairemizi kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
Çok güzel giz sezili ama özmü öz bir şiir duygu selini anlamak için açmak gerek konuyu ama gerçi bu şiiri okuduktan sonra etkili yorumada göz attım sustum söylenecekler söylenmiş ama şiir genede yarım kalmış bence bu şiir böcek ve kurdela almalıydı diye düşünüyorum tabi bu benim fikrim kaç şiir böylesi giz ile aktarılırken geniş yelpaze açar yürekten yüreğe yani İÇTENLİKLE ALKIŞLIYORUM AYRICA ETKİN YORUMU YAPAN DOST KALEMİDE KUTLUYORUM SÖZÜM YOK
KISIR BİR DÖNGÜ PARÇA PARÇA EDERLER BİRLERİ BİR TARAFTAN DİĞERLERİ BAŞKA...RAHMET YAĞMASA BEDEN NEYE HASRET YOLU DÜZE ÇIKMASA...HARİKAYDIN DOST VAR OL...SEVGİLERİMLE....
Kârın bildiğinin karnında Akrep yelkovana prangalı Doğumsa muamma TEK KELİMEYLE MÜTHİŞ VE HARİKA..ÇOK ÇOK ANLAMLI DİZELER ÇOK DÜŞÜNDÜRÜCÜ VE FELSEFİ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..
Farklı anlatımınız ve içeriğiyle taktiri hakeden bir şiir olmuş kutlarım, her dem yüreğiniz böyle asi bir nehir gibi çağlasın. Sevgiyle selamlar değerli dost.
Yağmura sağır toprak yığını Örter bedeni ağırlığınca sancı Bereket gözlüdür yarın Dündeki göbek bağında asılı Yarında ağıtlar baş bağlar Diğer yarında yâr dan yarılanlar Yıldırım ışığı hızınca uzarlar Uzarlar kuru karanlık boyunca
Yanılgının günah durağı mıdır ? Yoksa günâhın idrak kadri mi? Kurnalardan akan irin, kan Sınanılır Kârın bildiğinin karnında Akrep yelkovana prangalı Doğumsa muamma
Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
Bir damla sıvı da başlayan mucize insan denilen mükemmel bir varlığın inkişafını gerçekleştirmiştir.Yüce yaratıcının ol emri ile mucize sıvı hayat buluyor.O karanlık ortamda gelişmesini tamamlayan mucize varlık vakti saati geldiğinde yeni bir hayata dünya ya gözlerini açıyor.Hiç yabancılık çekmediği oksijeni ciğerlerine dolduruyor.Aslın tüm tanıştıklarını görmese de o karanlık ortamda zahiren zaten hissediyordu.Her şey tas tamam hiçbir yanlış,eksik,kusur bulunamayan İNSAN dediğimiz varlık o büyük mucize Dünya ya teşrif etmiş,göbek bağındaki iletişim hattı artık yerini gerçek yaşama terk ederek bağ koparılmıştı. İnsanın doğumu böyle de,diğer canlıların ki farksız mı? Elbette onlarda yarına bereketle uyanmanın sanıcısı yaşarlar.Sürekli doğarlar.Toprak bekler ıslanmayı yoksa ıslanma işte sancılar başlar o an inkişaf edecek canlıyı kuur toprağın ağırlığınca sancıları baskıları artar.Neden hasrettir toprak? neden sağırdır? Oysa bereket gözlüdür toprak doğurmak üretmek zorundadır peki neden bu sancılar? Bu durum yani sancılı bekleyişler.Yaşama merhaba demek kadar yaşama veda etmenin de ağıtları sarar bedenleri,başka bir zaman da yardan ayrı kalanlar.Ta ki ışık hızı kadar hızla devam eder bu feveran uzar gider kuru karanlıklar boyunca.Tek hasret buluşmaktır sağanakla… Yanılıyormuyuz bu gerçeğin hayat bulmasıyla,Yoksa günah’ı nasıl anlamalıyız.Doğmak ölmek kadar bilinenler gerçel olduğuna göre günahlarda gerçek değil mi? Yanılabilir mi insan ?Yanılmak ta günahın durağımıdır?Öyle ki kurnaların birinden kan diğerinden irin akıyor.Yaratılış sırrına muhalif o kadar aymazlıklar yaşanıyor ki günahlar diz boyu…Bunca kan ve irinin aktığı yaşamda uzayan karanlıklarda elbette sınanıyoruz sabrımız imtihan ediliyor.Hayat bulan gerçek varlık bu durum karşısında nasıl tepkiler verecektir.Yaşananların hesabını nasıl verecektir.Kim bilir belki de günahları kâr sayanlarda vardır.Ancak şurası bir gerçektir ki;Akrep her daim yelkonı takip etmek zorundadır.Bir anlamda ona prangalıdır.Peki böyleyse doğumun anlamı ne?Bu muammanın adı nedir? Evet doğumun sırrı açık ve nettir.Yaratıcıya ram olmak,yaşamının sonuna kadar ona müteşekkir olmak.Kendisine zarar verecek günahlardan kaçınmak durumundadır.Kaçınmazsa tüm yaşamı zehir olduğu gibi buradan sonraki gerçek hayatta da cezası ağır olacaktır. Gelin doğumun mucizesini anlayarak ölüm gerçeğini iyice kavrayıp bu rahmet sağanağında yıkanıp günahlardan arınarak kuru toprağın sancılarını yaşamayalım.Toprak rahmetle sağanakla buluşarak mucize hayatın lezzetini,keyfini yaşayalım. Çok halksınız Toprağın kulakları duysa sağanakları yer gök yıkanır… Hocam yine muhteşem bir konu elinize sağlık harikaydı.Yine ben böyle algıladım böyle aldım.Gönlünüze sağlık en kalbi sevgi ve saygılarımla.
Yanılgının günah durağı mıdır ? Yoksa günâhın idrak kadri mi? Kurnalardan akan irin, kan Sınanılır Kârın bildiğinin karnında Akrep yelkovana prangalı Doğumsa muamma Yıkanır Yer, gök Toprağın kulakları Ah bir duysa sağanakları…
Felsefi bir ders verir gibi yazılmış bir şiir.Konuyu işleyiş tarzınız, benzetmeleriniz,kullandığınız dil........ herşeyi ile mükemmel şiirlerin oluşmasına neden oluyor.Yürekten kutluyorum sizi.
şiir bu muhteşem finalle yine bir yakamoz klasiği.....nerede duyarsam duyayım.....bilirim....hemen anlarım bu güzel kalemi....saygılarım daimdir usta kalem....
Yağmura sağır toprak yığını Örter bedeni ağırlığınca sancı Bereket gözlüdür yarın Dünde ki göbekbağında asılı Yarın da ağıtlar baş bağlar Diğer yarında yârdan yarılanlar Yıldırım ışığı hızınca uzarlar Uzarlar kuru karanlık boyunca
insanın hamurunda toprak var.ondandır vurdum duymazlığımız. rahmetin farkına bir varabilsek.ah bir varabilsek...açılacak yollar,kapanacak çıkmaz sokaklar. çok güzel şiir. saygılar sunuyorum.
Çok çok özel bir buluş.Bir şiirimde demiştim ki,çatlayan topraklardır şimşekleri şımartan.Demek ben,topraktan göklere çağrı yaparken,sizin ki,göklerden toprağa...Çok başarılı ve güzel bir şiir..Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Toprak duymasada alır içine sağanakları ki bilir onlarla susuz kalmayacağını. Ya birde duymadığı kadar almasınıda bilmeseydi üstadem. Çatlar toz olur dağılırdı. Tebrikler.
Yer, gök
Toprağın kulakları
Ah bir duysa sağanakları…
Şiirde ayrı bir gizem ve insanı kendine çekicilik var, tam olarak anlatamıyorum. Çok şey anlatılmış. Gelip geçiciyiz inanılmaz bir hızla, yuvarlanıyor ve günahlara bulanıyoruz, yuvarlanıyoruz ve bazen arınma kurnalarına dalıyoruz, temizleniyor(muy)uz bilinmez....
Çok teşekkürler ve en içten saygılar...