Hayal kırıklığına uğradım Düşlediğim İstanbul değil gördüğüm Lale bahçeleri yoktu Baktığım her yerde... Beklediğim değildi, Gördüğüm İstanbul. Boğazın içine kadar uzanan Saraylar, köşkler yok olmuş Tarihi mirasımızın bir kısmı Ya yıkılmaya yüz tutmuş Ya da çoktan silinmiş Yok olmuş... Her karış toprağından Şehit sedaları yükselen Her taşına şehit kanı bulaşan Atalarımın mirası İstanbul Eski değerlerini, Eski zenginliklerini, Bir bir yitirmiş. Sanki, evet sanki Bana yabancı, Aslıma yabancı, Ata mirası hali silinmiş, Bir Avrupai kent olmuş... Dağı, taşı Bayırı, düzü Ormanı, ovası Hatta, o güzelim Berrak havası, Değişmiş, değiştirilmiş... Atalarımın at koşturup Kılıç çaldığı Nara atıp Kanını akıttığı Kendini kurban ettiği O burçlar, O mazgallar, O Hisarlar, O kale duvarları Ağlıyordu... Evet, ağlıyordu şimdi, Evet, evet gördüm ben. Neden..? Üç kıtanın Hakan’ı Hükümdarı, Hükümranı, Bu Ulus’ un, Gözbebeği İstanbul Sanki her yerden, Betonlaştırma, Anlamsız, taşlaşma yarışına Savaşına başlamış, “YOK MU KURTARAN” “SESİMİ DUYAN..!” diyordu. Düşlediğim İstanbul değildi gördüğüm Hayal kırıklığına uğradım. İnsanların güleç yüzleri Sevgi yüklü bakışları Özverisi, hoşgörüsü, Beton yığınlarının Gökdelenlerin Altında kalmış sanki... “YOK MU GÜZEL TARAFI..?” demeyin Elbette var... Köprüler, Galata’nın yeni çehresi, Yamaçlardaki Zümrüt yeşillikler Nefes aldırdı beni... Yaşamdaki rastladığımız Yaşlı ve genç benzeri Harap ve viran örneği Yanı başında yepyeni Pırıl pırıl binalarca Güzel yerleri de var elbet... Evladı Fatihan’ın torunları El ele tutuşmuşlar Hisar diplerinde Kale mazgallarında Eski duvar diplerinde Atalarını yad ediyor... Koşuşan insanlar Hep yarış halinde Eskiçağların Yakın çağlara Yeni çağlara Ve de günümüze Yetişmek istemesi gibi... Ama yine de “DÜŞLEDİĞİM İSTANBUL” değildi Gördüğüm İstanbul... Sevdalım İstanbul.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GUZEL OLAN NE KALDI ARKADASIM. YUREKLERDEKI SEVDALARDAN BASKA O DAHAKIKIYSE EGER NEREYE GIDERSEN GIT ESKI YOK ARTIK. DAHA DOGRUSU BIZ YAPILASMADAN DEGIL ISTANBULUN ISTANBULSUZLARINDAN SIKAYETCIGIZ. MUMLA ARASANIZ ZOR BULUNUR HAKIKI ISTANBULLU. YADA TALIHSIZ ISTANBULUM SEVGILERIMLE
KUTLARIM...
KALEMİNE YÜREĞİNE SAĞLIK..
SAYGI SEVGİ VE SELAM İLE...