Tarih buna şahit, her medeniyet verdi birer lahit Akışı ile mest etti, tüm toplumları test etti Bayrak dikti her gelen, eser bıraktı terk edip giden Kenti kazanan çok, kaybeden ise hiç yok Beş kıtaya selam, İstanbul ile yola devam.
İzlere bakıp aldanma, burası benimdi diye yanma Burası sıradan bir yer değil, barış adına önünde eğil İlk sahibi ile son sahibi fark etmez, okumakla hiç bitmez Uğruna dik durdu, bilinen tüm asil medeniyetler Gıpta eder durur, değerini bilen uçan kuşu bile vurur Beş kıtaya selam, İstanbul ile yola devam.
Cami, kilise, sinagog saati gelince yönelir yaratana Ey insanoğlu, hayıflanma sakın, burası hepimizin İzlerine bak, insanlık adına küçücük bir mum yak Kazmakla bitmez, yazmakla tükenmez koca bir zaman Beş kıtaya selam, İstanbul ile yola devam.
Ak ile Kara bağlanmış, bu Ege ile Marmara ile sağlanmış Nice İmparatorluklar kurulmuş, her gören vurulmuş Burası artık bir merkez, sahipleniyor herkes Bilinen tüm dinler, ibadet zamanı gelince kalpten inler Kan ile canlar toprak olup karışmış, kutsaldır tüm uluslara Beş kıtaya selam, İstanbul ile yola devam.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beş Kıtaya Selam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beş Kıtaya Selam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşündüm bir an; "herkes sahiplensin diye mi Türkler fethetmişti" diye... Sonuçta, bizim olduğunu bilmek güzel bir duygu ve gurur verici. Güzel dizeler için teşekkürler.
Ak ile Kara bağlanmış, bu Ege ile Marmara ile sağlanmış Nice İmparatorluklar kurulmuş, her gören vurulmuş Burası artık bir merkez, sahipleniyor herkes Bilinen tüm dinler, ibadet zamanı gelince kalpten inler Kan ile canlar toprak olup karışmış, kutsaldır tüm uluslara Beş kıtaya selam, İstanbul ile yola devam. ......Herkesin sahiplendiği yere bizde sahip olabilsek...Çok güzel bir anlatım.Birlik olup dirlik olabilsek.Kutlarım.Saygı ve selamlar.
Sonuçta, bizim olduğunu bilmek güzel bir duygu ve gurur verici.
Güzel dizeler için teşekkürler.