Özlemi anlatacak, dil değil, dertli gönül, Hasret ile hu çeker, güllere muştak bülbül. Âşık olunacak şey, ne güldür nede sümbül. Allaha götürecek, aşk yolunda koşuşmalı.
Aşk denilen nedir ki, varmıdır bir izahı, Âdemi cennetinden, çıkaran ilk günahı, Sarf et Allah yoluna, buluver sen Felahı, Sevdalılar bir olup, Firdevs’te buluşmalı.
Kıymet özlemdemidir, özlenen şeydemidir, Özlediğin şeye bak, özlemler gözdemidir, Aşk dediğin o coşku, öz demi, sözdemidir, Gerçek aşkı bulupta, huzura kavuşmalı,
Bu özlem nedir ki dost, her şeye galip gelir, Her kime sorarsan sor, onu bir başka bilir, Hasret öyle bir his ki, maşuk yolunda ölür, Aşkın balına banıp, sarhoş olup coşmalı.
Özlemle ayaktadır, gör ki cümle kâinat, Her zerrede gizlidir, O en büyük hakikat, Aşk ile yaratılmış, var olan tüm mahlûkat, Aşk bezmine katılıp, Allaha ulaşmalı,
Dost kapusuna varup, eşiğine yüz sürüp, Terk edip masivayı, aşk deryasına dalıp, Hu deyip, vecd içinde, geçerek benliğinden, Mevlana dergâhında, bir semazen olmalı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ö Z L E M !!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ö Z L E M !!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.