Değerli Dostlar. Günümüzde gözlük denilen aleti tanımayan, bilmeyen, görmeyen varmı?
Sanıyorum dünya ile ilişiği olmayan ilkel kabilelerde yaşayanlar dışında bu cihazla tanışmayan kimse yoktur.
Mahiyeti ise sadece iki cam ve basit bir çerçeve! Gözlükçüyü ve gözlüğün icadına kadar geçen süreç içindeki emeği geçen sayılamayacak kadar ilim sanat ve marifet sahibi insanı yok sayarak; Gözlüğü tabiat yaptı veya gözlük kendiliğinden oluştu veya plastik malzeme ile cam anlaşarak bir araya gelip gözlük oluşturdular; diyecek kadar akli melekelerini kaybetmiş bir insanın günümüzün medeni dünyasında olabileceğine ihtimal vermek mümkün mü?
İlim irade ve sanat sahibi insan faktörü dikkate alınmaksızın! Tabiatın, tesadüfün ve gözlüğün oluştuğu malzeme ve materyallerin O iki cam ve bir çerçeveden oluşan gözlüğü, hastaların göz kusurunu, kullanım zevklerini de dikkate alarak, her hastaya gözünün hastalık tür ve görme kusursuna ve de zevkine uygun bir gözlüğü yapması mümkün mü?
İnkârını akla rağmen inatla iddia etmeyecek olanların bu sorulara verecekleri cevaplar. Çok ta zor olmasa gerek. Ancak! İnadı aklını, düşmanlığı mantığını yok etmemiş olanların dışında. Hiçbir kimse bu ve benzeri materyalist mantık iddialarını kabul etmesi mümkün mü?
Sanıyorum bütün bu ve benzeri “mümkün mü” sorularına verilebilecek tek ve en mantıklı cevap hayır demekle yetinmeyip ASLA demek olsa gerektir.
Peki, iki cam bir çerçeveden ibaret olan gözlüğü tabiat, tesadüf ve yapımında kullanılan malzemeler yapamazken! Kendi kendine olma ihtimalini de kabul etme imkânsızlığına rağmen!
Yirminci ve yirmi birinci yüz yılın bilgi birikimi ve teknolojik imkânları ile hala tamamen tanınamayan gözlerimizi kim yarattı?
Yapacağı iş için en uygun bir konumda kafatasındaki çukurlarına kim yerleştirdi? Sorusuna Gözü çukuruna yerleştiren Allah, Aklıselim ve Peygamberlerin verdiği makul, mukni ve mantıklı cevaplar duru iken!
Bu ve benzeri sorular için anatomi, ve teoloji ile alakası bulunmayan marksı, lenini, maoyu okumaya gerek var mı???
Gözü YARATANA ve YARATANI YARATTIKLARINDA gören göze, Saygılarımla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Göz ve Gözlük. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Göz ve Gözlük. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.