ANLIK DÜŞÜNCELER
.Umutlar karanlık bir kentin sokak lambaları gibidir;
..Yandıklarında, sönmeyeceklerini düşünürsünüz ...Gerçeklerse o kentin sabahları gibidir; ....Güneş doğduğunda, lambaların söndüğünü görürsünüz... ...............................***................................. .Kapıldığım her hayal hüsran yaşamama yol açtı ..Yaşadığım her hüsransa hayallere kapılmama... ...............................***................................. .Sonbahar hüzünleriyle kamçılandı yüreğim ..Seni düşünürken sarardı gözyaşlarım ...Mevsim kışa döndü, hasretinle bekledim ....İlkbaharı göremeden ağardı saçlarım ...............................***................................. .Sevgi diye bir ateş vardı eskilerde ..Derlerdi ki insanoğluna gökten düştü ...Sizce yanıyor mudur şimdilerde ? ....Yoksa demode diye gözden mi düştü ? ...............................***................................. .Gökten bir damla aşk düşer ..Yeşertir umutları ...Gözden bir damla yaş düşer ....Yaşartır umutları ...............................***................................. .Kimi aşklar saman alevi gibi yanar, durur ..Ve aniden kaybolur dumanları ...Kimi aşklarsa yaz yangını gibi, yanar durur ....Ve nadiren kurutur musonları ...............................***................................. Su hayatı yansıtır; .Bir zerre katran düşünce gözyaşı ..Bir katre kitre düşünce ebru olur ...Gözyaşının getirdiği hüzün ....Ebrununsa huzur olur ...............................***................................. .Her insan çift yaratılırmış ..İki farklı insan, tek yüz ...Ama senin yaratılışın istisnaymış ....Tek insan, iki farklı yüz ...............................***................................. .Darı ağacı olup assa herkesi ellerin, beni tutmaz yine ..Cehennem olup yaksa her şeyi gözlerin, bana bakmaz yine ...Feryat edip kendimi yerden yere vurdum diye ....Başa dönüp yaşansa her gece kaderin, beni yazmaz yine ...............................***................................. .Paramparça olmuş gibi dursam da ..Görünürde pâre, özümde kûlüm ...Ruhum yerden yere savrulsa da ....Bedenim yansa savrulmaz külüm ...............................***................................. Aşk insana şah damarından da yakın, aşka uçmaya gerek mi var ...............................***................................. Sarmak geçmişe bazen hayatı olabilir anlamlı ama bilinmez hayatı kılar mı anlamlı geçmişin izlerini bulmak ..............................***................................. Zakkum zarafettir, Zakkum davettir, Zakkum kıştır,nefrettir. İnsanı cezbeden bir şehvettir Dışından safir, içinden zehirdir zakkum ...............................***................................. .Ölümün yüzü soğuktur denilir ama ölmeden bilinmez ..Belki de hiçbir ana kucağının olamayacağı kadar sıcak ...Ölüm aslında yaşamın başlangıcıdır dünyaya değer verilmez ....Rabbın da dediği gibi her canlı ölümü tadacak ...............................***................................. .Lav olmuş yüreğime neden su serpersin ey yar ..Taşa çevirmek mi niyetin ? ...............................***................................. .Yıllarca aradıkların da oluyor hayatta ..Yıllar önce kaybettiklerinde ...Yıllarca aradıkların yıllar önce kaybettiklerinse ....Bulursun mutlaka bir fotoğraf karesinde ...............................***................................. .En olmadık şey bile eski halini alabilir zamanla ..Öleni gömmek gibi toprağa ...Bazı şeyler de eskisi gibi olmaz asla ....Kelebeği sokmak gibi kozaya ...............................***................................. .Her saat her dakika gidilebilir zamansız ..Yelkovan amelleri akrep adresi gösterir ...Nasıl ki yer değiştirmez akrep yelkovansız ....Adresi değiştirecek olan da amellerdir ...............................***................................. .Gösteri fani özveri baki kalır ...............................***................................. .Gururun yanında aşkta yanar ...............................***................................. .Sen bana hep yakındın ama bir o kadar da uzak ..Bense sana çok uzaktım ama hep yakın ...Sen ki kaderin bana kurduğu en güzel tuzak ....Sen hep kaderin tuzaklarından sakın ...............................***................................. .Birisi beni hayatından sildiğinde üzülmem; ..Beni yazmaya yetecek sayfası yoktur diye düşünürüm ...Birisini hayatımdan sildiğimdeyse düşünmem; ....Sayfalarımı değmeyecek birine harcamışım diye üzülürüm ...............................***................................. .Masumluğu beyazlıkta aradım yıllardır ..Bulduğumda içimi dökmek isterdim tek tek ...Yıllar sonra bir çift kahverengi bakışta buldum ....Lâkin kelâm çıkmıyor dilimden, kısmet... ...............................***................................. .Çocukken bir sürü misketim vardi misket torbamda ..Bir tanesini kaybetsem yüzlercesi var derdim ...Büyüdüm ve kayboldu misket torbam ....Çocukluk işte misketi ne yapayım diyorum bu yaşta ......Şimdilerde düşünüyorum da dünya kaybolsa neye zarar .......Ya bu evren kocaman misketlerin olduğu misket torbasıysa ? ...............................***................................... .Hasreti birde hasrete tutulana sor kavuşmak zordur onun için ..Kalemi yazsa kaderi yazmaz,dili sussa vicdanı susmaz ...Sonunda üzülür,kahrolur ve ağlar için için ....Yani hasret acı olsa da hasrete tutulanın kalbi usanmaz ...............................***................................. Kalp bir kripteks, aşk ise anahtarıdır... ...............................***................................. .Benim aşkım bazen bir not bazen çalışma kağıdı ..Ezberlemeyi gözün yer mi ? ...Bazen bir müsvedde bazen yazılı kağıdı ....Karalamaya gücün yeter mi ? ...............................***................................. .Yokluğundan bu yana geçen kırkıncı bahardayım ..Sanma ki alıştım baharlara ben hâla hazandayım ...............................***................................. Gayret sevgidir,sevgiyse her şekilde çabalayacak kadar özgürlük, ama vazgeçemeyecek kadar da tutsaklıktır ...............................***................................. .Şüphesiz bir akrepten farklı değildir dünya ..Sırtından düşen her yavrusunu acımadan yutmadı mı ? ...............................***................................. .Aşka tutulan kolay kolay unutamaz sevdiğini ..Oysa kendi adını bile unutur alzheimerlı hasta ...O halde alzheimer olan mı aşka tutulsa kurtulur ....Yoksa aşık olan mı unutur alzheimer olsa ? ...............................***................................. .Beni de ağlatırdı geceyi de yaşlı dolunay ..Bizi görüp kendi de ağlardı gözleri yaşlı dolunay ...............................***................................. Ve ay tutulur... .Işık ambargosu koyar geceye ..Ve sığınak bulunur... ...Kalbinden sınır dışı edilmek koyar bu mülteciye ...............................***................................. .Bugün bile iç çatışmalar içinde ırak ..Biz mi çatışmalardan ırağız,insanlık mı bize ırak ? ...............................***................................. Mefta olacak sonunda her canlı gibi şair Lakin hayatta kalacak varsa kelimeleri ölüme dair ...............................***................................. .Bu sözler size duygularımızı sömürüp oy alanlar ..Kurtaramayacak sizi o pembe vaatler, o yalanlar ...Yetmedi mi artık bu vatana çektirdiğiniz politik acılar? ....Ya koltuğu rahat bırakın, ya bizi saygıdeğer politikacılar ...............................***................................. .Sanki kanserli bir hücre kalbimde sevgin ..Kontrolsüzce çoğalır da dur denilmez ...Tek çaresi vardır belki, belki de çare sensin bilinmez ....Ama kötü huyluysa sevgin bil ki sen bile yetmezsin ...............................***................................. .Dünlerde sevgi; Sevdiğimle yarınları yaşayabilme ihtimaliydi ..Yarınlar oldu ve sevgi; Sevdiğimle dünleri yaşayamadığım gerçeğiydi, ...Bugünlerde düşünüyorum da sevgi aslında değer verilmeyen bir hayaldi... ...............................***................................. .Delirdiğine delil mi gerek yapma söyle ey Süha ! ..Derinliğinde değil mi gerçek bakma şöyle ey Süha ! ...Kayboldun işte durma doldur göz yaşınla mataranı ....Aşkın çölüne sebil mi gerek kaçma böyle ey Süha ! ...............................***................................. Sana olan sevgimden; Tüm tek sayıların karelerinin 8 ile bölümünden kalanın bir olduğuna emin olduğum kadar eminim ...............................***................................. .İyileşmedi gitti bir türlü kalbimde açtığın yara ..Umudum var ama geçer elbet bir gün ...Sakın ola senin yüzünden kapanmadığını sanma ....Öldürmez insanı bir türlü, süründürür diyabet her gün ...............................***................................. Çocukluğumda bir karakter vardı maske takar şekilden şekle girerdi Şimdilerde herkes şekilden şekle girmiş herkesin cebinde insanlık maskesi ...............................***................................. .Sürüp giderken hayat uzun uzadıya ..Bakmışız ardımızda yaşanmamış kocaman eksik bir gün ...Ha yaşadık ha yaşayacağız derken ya cumaya ya salıya ....Yaşayamadan süsler belki kabrimizi kırmızı bir gül ...............................***................................. .Hüzün getirir kimine bahar ..Süzülür damla damla yanaklarına ...Kimininse gamzesinde gizlidir bahar ....Tebessümüyle filizlenir tomurcuklar ...............................***................................. .Sevginin gözyaşı hasreti yeşertir ..Hasretin gözyaşı aşkı yeşertir ...Aşkın gözyaşı nefreti yeşertir ....Nefretin gözyaşı sevgiyi boğar ...............................***................................. .Yalvarışım olsa kirpiğimin ucundan süzülen gözyaşları ..Haykırışım olsa kalemimin ucundan süzülen mısralar ...Görür mü dersin, duyar mı dersin, o pervasızı ? ....Aldırır mı ? Kalbimi onun için ortadan ikiye ayırsalar.. ...............................***................................. .Akşamlar kıskanır seni ..Yüreğimde batmadığın için ...............................***................................. Sevilmedin sevgim sevilmedin İstemedi yâr seni işte Buymuş seninde kaderin Yalanmışsın gözünde Yokmuş kırk kuruşluk değerin Yanıldığını anlar elbet günün birinde Ama sende anla ki hor görüldün, ezildin Aşk dilendiğin için ayaklarının dibinde ...............................***................................. .İnandıramam seni yorgun bedenin inanmaya direnmekte ..Görmüyor musun ? Bedenim ayaklarının altında aşk dilenmekte ...Düştüm düşeceğim yardan, yâr ! Güç bul benim için bir nefeslik ....Bir kaya parçasına tutunan ellerim güçsüzlükten titremekte ...............................***................................. .Sevgi öyle bir yüktür ki taşıyamaz her insan ..Taşımayı bilmeyene yüklersin ...Seni altında bırakır ....Hafif gelir diyene yüklersin .....Altında kalır ...............................***................................. Çevresine tepeden bakan insanlar gölgelerinin ağırlığı var zannederler Oysaki kişilikleri gölgelerinden hafiftir bilemezler ...............................***................................. .Sen gökyüzü tahtından aydınlatırken gecemi ..Farkında olmadan benim üstümde yürürsün ...Ben yakamozla gösterirken sana olan sevgimi ....Sen bana baktığında kendini aynadaymış gibi görürsün ...............................***................................. .Endemiktir bende aşk ..Öyle başka coğrafyada bulamazsın ...Orman gülü etkisi yapar ....Kalbin tekrar atınca anlarsın ...............................***................................. .Söyle bana yargısız infazımın hakimi ! ..Neydi suçum da idam ettin sormadan ? ...Suçun yok muydu senin ? Sahi mi ? ....Neyse öldün ama affet bir daha yapmam ...............................***................................. .Anladık ki sevdiğimiz kumdan bir bataklıkmış ..Sevip çırpındıkça daha çok içine çekermiş ...Sevmekse ihanete yapılan yardım ve yataklıkmış ....İnsan sevince dostuna bile rest çekermiş ...............................***................................. .Her insan kendi kaderini yaşar ..Ama yaşayacağı kaderi kendi yazar ...............................***................................. .Çalıyorum mutlulukları onlar saz ben sâzende ..Bahtiyarım, yine gönlüm fasıl... ...Çalıyorlar mutlulukları benden bazende ....Bedbahtım, yine gönlüm fasıl... ...............................***................................. Gerçek sevgili yanında olduğunda dakikaları nasıl geçireceğini düşündüğün değil yanında olduğunda dakikaların nasıl geçtiğini düşündüğündür ...............................***................................. Bazen her zaman gördüğün bir rengi her zaman göremeyeceğin bir şekilde yakalamak o rengi yakaladığın nesneyi ölümsüz kılar.. ...............................***................................. Suyu bazen değersiz bir taş dalgalandırır, bazen değerli bir canlı Hayatsa bazen biraz farklıdır; Bazen değerli bir taş dalgalandırır, bazende değersiz bir canlı ...............................***................................. Su sureti net olarak yansıtmayabilir; aynalarsa net olarak yansıtır Bu yüzdendir ki doğallık insanın içini, yapaylık dışını yansıtır ...............................***................................. Buhurumeryem çiçeği gibiydi mutluluk; kokusunu aldığımda yanı başımda sandım, aradığımda uzaklardaydı fersahlarca ...............................***................................. .Zihinler şüphelerle dolmuş taşmış ..Niyetlenmiş herkes bir yalnızlığa ...Mutluluk insan için suymuş aşmış ....Her vakit iftar vakti insanlığa ...............................***................................. Zaman hızla akıp gider ve yetişmek imkansızdır. Eşlik edebilen objeler saatlerdir. Zamanı sürekli durdurmakta imkansızdır; Ama bir deklanşör anlıkta olsa durdurabilir her şeyi.. ...............................***................................. Siyaset oyuncağa benzeyen bir yılandır; Kuyruğunu tutmasını bilirsen karşındakini Başını tutmasını bilmezsen seni sokar ...............................***................................. Açan olur sandım mutluluğu kaldırdığım sandığı ama her şey sandığımla kaldı ...............................***................................. |
..Ama yaşayacağı kaderi kendi yazar
güzelmiş ....