SUÇ VE CEZA
Bazı suçlar vardır kanunca cezası verilir
Kişi cezasını çeker çıkar biter silkinir Belki hayatı boyunca artık suç işlemeyecektir Önceki suçu ona acı bir tecrübedir. Birinci gelişme gayet iyidir umut vericidir. Bazı suçlar vardır ki manen işlenir Kişi neleri sineye çekmiştir kimbilir Belki bazen celallenir insanız ne denir Manevi suçların cezasını tek yüce Yaratan verir. |
Suç ve Ceza adlı şiirinizi okuduğumda aklıma hemen Dostoyevski'nin "suç ve ceza" adlı romanı ve kahramanı Raskolnikov geldi... Yaşlı bir tefeci bayanı öldüren Raskolnikov vicdanı tarafından öyle bir mahkeme ve sorguya tutulur ki delirme aşamasına gelir...
Sizin güzel şiirinize de onun etkisinde kalarak: "birde vicdan denen celladın iç kırbaçları vurmasa yaralanan yüreğe ne kadar doğru söylemiş olursunuz..." diye yorum yazdım. bana yazmış olduğunuz yorumda bu yorumumu anlamadığınızı söylemişsiniz..
Şiirinizde suçları ikiye ayırmışsınız: "maddi suçlar", "manevi suçlar". ve maddi suç işleyen insanın içeri girip cezasını çektikten sonra kendisi için bir tecrübe olacağını beyan ettikten
Bazı suçlar vardır kanunca cezası verilir
Kişi cezasını çeker çıkar biter silkinir
Belki hayatı boyunca artık suç işlemeyecektir
Önceki suçu ona acı bir tecrübedir.
sonra:
manevi suçların ise insanda gizli kaldığını bazen celallendirdiğini insanı fakat neticede cezasını Allah Tarafından verileceğini söyleyerek bitirmişsiniz.
Bazı suçlar vardır ki manen işlenir
Kişi neleri sineye çekmiştir kim bilir
Belki bazen celallenir insanız ne denir
Manevi suçların cezasını tek yüce Yaratan verir.
Ama suç işlemek ve cezasının nasıl ödeneceği sürekli olarak aklımı kurcalamış bir meseledir. Ve bana göre çok önemli bir meseledir. Her şeyden önce yargılayan bir Yaratana inanıyorsak
Sizin tabirinizle gerek maddi olsun gerek manevi olsun her işlenen suçun hesabını vereceğiz ve sorguya çekileceğiz. Bu tabi belki birinci derecede önemliyse de ölümden sonra verilecek bir hesap… Birde olayın bu dünyayı ilgilendiren kısmı var ki işte benim eleştirim işin bu yönüyle ilgilidir.
Mesela günümüzde çokça işlenen hırsızlığı düşünün. Yıllarca emek vererek almış olduğunuz çok değerli bir şeyinizi gece yarısı alıp gittiler. (evde uyuduğunuzdan canınızda tehlikeye girdiğini, meskeninize izinsiz girildiğinden meskene tecavüz vb.) Mahkemenin vermiş olduğu kaç aylık ve ya yıllık cezayı içerde çektikten sonra şimdi bu ceza onun için yaşanmış bir tecrübemidir. Hepsi bu kadar olabilirimi. Ya sizin yaşadıklarınız ya sizin kaybınız. Böyle uzatılabilir.
Birde maddi boyutta yakalanmayan yine sizin değiminizle manevi suçlar. İşte burada vicdan devreye girer. Ve acımasız bir cellat gibi rahatsız eder yüreğinizi. Tabi vicdanınızı örtmemişseniz..
İnsan bir suçu ilk işlediğinde vicdanından büyük bir tepki alırken, aynı suçu işleme sayınız artıkça vicdandan gelen ses azalır zamanla duyulmaz olur.
Sanırım cevap biraz uzadı yine özür dileyerek umarım yazdıklarımdan dolayı kırılmazsınız …
Saygı ve sevgilerimle en iyi günlerin sizin olması dileğiyle…