Okuduğunuz şiir 13.1.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
aşk aynası
bedenim donuk sen yoksan damarım çekilir ipe son nefese akran bir gün olurda gidersen beni arama bıraktığın yerde silindim
aşkı anlat bana kısa yolla bakışla mesela tek tek işle kurşun gibi delip geçsin acı tadı yok olur konu sevdaysa ilk defa hasret kaldım korkulara yanında kaderin çemberi kırıldı yerle bir sonunda
sen yine sen başka mecal yok bende bitti herşey başka şimdi neden geçti gelişin sus konuşma cevap yok olsun sebep savaşlarına hazır değilim anlarsın
dün bugün yada yarın kal tenim de zaman akmasın boşuna karartma geceler aydınlığa kavuştu zorda olsa söylesene ’ benim adım korken senin adın neydi’ adaş olmakta var mazide bilirsin
hayaldin düşüleğim sadece bahardın kışa cephe aldığım kimsesiz ruhumda seviyorum seni kadınım her nefes alışımda........
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
aşk aynası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
aşk aynası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ben bu yorumu ayakta alkışlarım çok iyi geldi bu sözlerin kardeşine haklısın bazı zihniyetlere karşı ayak durmak reklam oyunlarına gelmemek lazım saol kardeşim dostluğun güç bana..
Dost benzer olayları hepimiz yaşıyoruz, ama meydanı onlara bırakmak olmaz değilmi, bence sen gel soğuma, seven dostlar sağolsun, bizler rant peşinde değiliz, sizin gibi yüreklerle olmak istiyoruz, görüşmek üzere, sevgi ile..
hoşgeldin can şairim cevabın geç oldu biliyorum inan bu aralar çok yoğunum siteye giremiyorum bile helede bazı şahısların inciltici yorumlarından sonra soğudum diye bilirim.şeref kattın satırlarıma iyiki varsın saygılar...
Şiirin bir dili olduğuna inanmıyorum. Açıkçası okuduğum dizelerde kopukluk vardı. İmlâ hataları illâki önemli ama bazen herkes bu tpip hatalar yapabiliyor. Fakat en büyük sorun şiirin bir ritminin olmaması. Okurken durup bir daha okumak icap ediyor. Ve dizeler bu vesileyle birbirinden kopuyor.
bir gün olurda gidersen beni arama bıraktığın yerde silindim
"beni arama bıraktığın yerde silindim" Bu cümle içindeki iki yüklem "Aramak" ve "Silinmek" fiilleri bu anlamda ilk örnek olarak ele alınabilir. Okurken bu ritm bozukluğunun hissedilmemesine imkân yok. Şairin de iyiliği açısından bunun dile getirilmesi icap ederdi.
Misal aşağıdaki dizeler;
sen yine sen başka mecal yok bende bitti herşey başka şimdi neden geçti gelişin sus konuşma cevap yok olsun sebep savaşlarına hazır değilim anlarsın
Açıkçası yukarıda hiçbir biçimde bir ritm yok. Okuyucu için son derece zor dizeler. Ve yeniden gözden geçirilmesi icap ediyor. Misal şiirin başlığı "Aşk aynası" Bildiğimiz üzere şiirlere verilen yorumlar şiirin içeriğiyle veya anlamıyla özdeştir. Bu anlamda "Ayna" kelimesinin geçtiği bir şiirde bir şekilde bazı yansıma durumları veya ifadelerde yansıtmalar yapılmalıdır diye düşünüyorum. Nasıl ki yansımaların belirli görünümleri var. Kelimeler de aynı biçimde kullanılabilir.
Yeri gelmişken bir duruma da değinmek isterim. bir şiiri "saçma" sözleriyle ifade etmek bence bahsedilen durumun yani "saçma"lığın öznesi olmaktır. Ki şaire hakarettir. Burada yorumların evvelinde şiire yapılması lazım. Öznelerden kurtulabildiğimiz gün yorum yapmaya da başlayacağız demektir.
Günün şiiri seçilcek kadar iyiydi ya da kötüydü polemiğine girmiycem evet gözden kaçmayan hatalar var ama sayfa buram buram aşk kokuyor ve bence bu güzel aşk'a kurdele verildi.
hoşgeldiniz yorumunuzla. beni çok iyi tanımlamışsınız satırlarımıda hatalarım olabilir anlıyorum hatalar insanalara hastır düzelticektim ama şiirin orjinalliğini bozmak istemiyorum yüreğimin dilinden ne kopmuşsa öyle kalsın istiyorum çok mutlu ettiniz değerli yorumunuzla saygılar...
sizin hangi duygular ile yazmış olduğunuz beni o kadar ilgilendirmiyor ve yorumumun sizi ilgilendiren kısmı yazım hatalarının olmasıydı.şiiri seçip güne getiren siz değilsiniz ve bunun cevabını verecek kişi de siz değilsiniz.
merhaba hayırlı geceler.bu şiir neden seçildi demişsiniz başta belirtmek isterim ki ben amatör bir yazımcıyım.bu satırları ne halde yazdığımı bile bilmiyorsunuz ben burada sadece aşk beslediğim kadına duygularımı döktüm beyenip beyenmemek size kalmış.sizin bu ithamınız oldukça çirkin görüyorum.saygılar...
bütün iyi niyetlerimi toplayıp ne kadar mükemmel bir şiir olduğunu söylemeyi çok isterdim çünkü güne gelen şiir daha çok okunurluk daha çok örnek teşkil etmek anlamını da taşıyor.özendirici ve aynı zamanda insana şevk aşılaması gerekiyor
ne yazıkki bu şiirde güne gelecek hiç bir düzgün kıstasa rastlamadım..hatta seçki de alamayan daha bir çok şiir bunun kat kat üzerindeydi.
şirde ne anlam bütünlüğü,ne doğru dürüst bir imge veya sağlam bir betimleme görmek mümkün değil.son derece sıradan salt duyguyla mesaj içeriği taşıyan parçalı bulutlu satırlardan oluşuyor...
şiiri her cümlesiyle yoruma katıp her harfini ya da cümlesin irdelemeye gerek görmüyorum...ama finali bile ne kadar zayıf bir şiir olduğunu açıkça gösteriyor..
bundan sonraki çalışmalarda biraz daha titizlik olmasını diliyorum başarılar ...ve tebrikler...
merhaba efendim öncelikle şeref verdiniz sayfama.ben bu şiiri birine hitaben yazdım sizin aradığınız özellikler olmaya bilir beni o ilgilendirmez beni iletmek istediğim insan ilgilendirir sonu belki size göre zayıf olabilir ama onun için çok anlam taşıyor. iyi akşamlar saygılar...
gecemin son siiri degildi ama sabahimin ilk siiriydi siirin Senyorcanin yüreginin sesiydi sevdasini askini haykirisiydi seni seviyorum derken icinin titremesiydi sevdan askin daim olsun dost eksilmesin her gecen gün cogalarak artsin sevki sevdikce güzellessin yürekleriniz sevin ki sevildikce cogalsin sevgileriniz ,,kutluyorum sevgi dolu siirini yüregini emegini ve seni ,,saygilar slmlar ,,,,,,,
hoşgeldin militanım:)hayırlı geceler nasılsın inşallah iyisindir ne mutlu beyendiğsen bana iyi ki varsın sevgimle saygımla uğurluyorum seni izmirimin mavi gecesinde..
düşüleğim sadece
bahardın
kışa cephe aldığım kimsesiz ruhumda
seviyorum seni kadınım her nefes alışımda........
Selam dostum, özür dilerim geç kalmışım inan tempo çok yoğun, kutluyorum bu güzel eseri, sevgi ile..