Yeğleme boş durmayı, hele hayal kurmayı. Ne işe yarar deme, çal, bulursan zurnayı. -Cennette var- der Kuran, beleş gelmiştir sanma; Burda tohumu diken, orada yer hurmayı!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BELEŞ YOK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BELEŞ YOK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba değerli dost. Evet, yazdıklarımın birçoğu sadece tek bir dörtlükler biçiminde. Bu 12. YY kalma çok eski bir şiir geleneği olup adına ''rubai'' denir.
Bu tür şiirlerde özellikle mecazi anlamlı, imalı ve kinayeli kelimeler, deyimler çok kullanılır k; okuyucuyu derin düşüncelere salsın ve asıl söylenmek isteneni düşünür araştırıp yorumlasın.
Bu tür eserler ise, diğer şiir türlerine kıyasla sadece bir dörtlükten ibaret olmakla, belirli bir konuyu vurgulu bir kurgu ile genelde a-a-b-a kafiye düzeni ile yazılır. (a-b-a-b veya a-a-b-b biçiminde ve oldukça seyrek olarak da a-b-b-a şeklinde olanlatı vardır).
Bu tür şiirin üstadı, merhum Fars şair ve bilimcisi Ömer Hayyam'dır.
Hem ders veren hemde gülümseten derin anlamlı
bir dörlük zuhur etmiş usta kaleminizden kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle Allaha emanet ol..yudumyunus