Etek altından hayata bakmak Kolay olsa gerek ya da Peçeli ilişkilerle sürdürmek Sahte sevdaları...
Tazı olmak, Yiğit olmak, Ferhat olmak, Alıp ele sazı Âşık olmak yalancıktan...
Güneş balçıkla sıvanamadı, Yüreğim bunları kaldıramadı.
Gömmüşüm sessizce -farkında olmadan- Adını sanını, Özlemli sayıklamalarımı, Kaybolan düşlerimi...
Şimdi farkında olduklarımı Bilerek ve isteyerek Gömüyorum... Ne rüzgar essin beriye Ne kalemine mürekkep olayım.
Çıkar dilindeki sahte acımı, Unutulanlar listene ekle adımı... Bil ki Hayat adamdan hesap sorar... Dimdik bir duruşu olmalı insanın Ki Gölgesinden ürkmesin.
Bir ömrün son noktasında Durup da düşünüyorum kendimce, Ellerimi yıkıyorum, Yüreğimi yıkıyorum; Aklanmıyor. Ben de Küsüyorum beyaza, Karalar kuşanıyorum Ve siyahın deliliğinde Gülümsüyorum Kimse görmeden.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NA-HAK YERE... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NA-HAK YERE... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir ömrün son noktasında Durup da düşünüyorum kendimce, Ellerimi yıkıyorum, Yüreğimi yıkıyorum; Aklanmıyor. Ben de Küsüyorum beyaza, Karalar kuşanıyorum Ve siyahın deliliğinde Gülümsüyorum Kimse görmeden.
be güzel anlatmışsınız tebrik ediyorum yüreğinizi.
Gerçekten alıp götüren bir şiir okudum, sahte yüreklerin rağbet gördüğü,gerçek sevgilerin sokağa atıldığı yok sayıldığı gerçeğini anlatan güzel bir şiir....tebrikler...
Saygıdeğer Şiir Dostu Serap Hanım... Şiirde duygular o kadar yoğun ki, neresine odaklanacağımı şaşırdım doğrusu. Çok güzel yazmışsınız. Yüreğinize sağlık. Dost kalın…
Bir ömrün son noktasında Durup da düşünüyorum kendimce, Ellerimi yıkıyorum, Yüreğimi yıkıyorum; Aklanmıyor. Ben de Küsüyorum beyaza, Karalar kuşanıyorum Ve siyahın deliliğinde Gülümsüyorum Kimse görmeden.
Bir ömrün son noktasında Durup da düşünüyorum kendimce, Ellerimi yıkıyorum, Yüreğimi yıkıyorum; Aklanmıyor. Ben de Küsüyorum beyaza, Karalar kuşanıyorum Ve siyahın deliliğinde Gülümsüyorum Kimse görmeden.
Hocam belli ki seni fena üzmüşler ama iyi de sorgulamışsın hani...Yiğitçe bir Yozgatlıya yakışır biçimde işte bu kadar dedirtecek kadar yürekliceydi.Gönlünüz sağlık üzme kendini hocam her şey sonuçta olacağına varıyor.Yozgattan selam ve saygılarımla.
" ... Çıkar dilindeki sahte adımı, Unutulanlar listene ekle adımı... Bil ki Hayat adamdan hesap sorar... Dimdik bir duruşu olmalı insanın Ki Gölgesinden ürkmesin. "
Çok güzel, çok anlamlı söylemler...Gerçekten de "hayat hesap soruyor türlü şekillerde ama bazen bu hesabın bedeli kefede eşit olmayabiliyor...İnsan dik duruşuyla kendisine saygısını sürdürebilir, başka türlü olası mı? Ve tabii ki -haklı nedenlerle de olsa- beyaza kızarak kendimizi kara' ya hapsedemeyiz! Siyah ve beyazdan başka renklerin varlığında yeniden keşfedebiliriz kendi derinliğimizi; yaşamın ve yaşanılanların derinliğinde yitip gitmeksizin, ancak ders alarak...Yaşananların olumsuzluğunu karanlığa değil , ışığa bakarak yok edebilir ya da en azından etki alanını zayıflatabiliriz. Bu -dik durmayı yaşam biçimine dönüştürmüş erdemli yüreklerin- kendine ve sevgisine saygısının gereğidir. O halde, çıkın dışarı...Kıskanın kardelenleri, günebakan çiçeklerini...Merak etmeyin bu kıskançlığın kimseye zararı ziyanı yoktur...Ve hissedin o sarı sıcak sevgiyi ; dört elle sarılarak yaşama, yeniden...Kendine küserek kozanın içine girmek, belki özünüzde daha derin birikimlerle felsefi bakış açıları kazandıracaktır, ancak yaşam kısa ve küskün çiçekleri sadece kendine zarar verir küserek geçirdiği her zaman dilimiyle...
Sevgili Serap Can;
Yaşam çubuğunun bir ucu başlangıç, yani GELİŞ...Dünyaya geliş...Diğer ucu Sonuç yani GİDİŞ...Dünyadan, yaşamdan kopuş sonsuzluğa, meçhul zamanlı ayarla..O halde bu tahteravallimsi düzenekte sonuçları değiştirme yeteneğimiz yoktur. Ama o sonsuzluğa ilerlerken, gittiği yere kadar, yaşama sevgi ipiyle tutunmak, umudun kanadında ciğerlerimize tertemiz havayı çekebilmek bizim elimizde...Yaradan' ın Yarattığına yüklediği en anlamlı sorumlulukta bu olsa gerek; almadan canı o, biz cana kıyamayız; ister gölgede ister karanlıkta...Bizim "ereğimiz" olmalı, can' ı yaşatma... Bu anlamlı ve derinlik dolu dizeleri yazan kaleminize, usunuza saygıyla, dostça...
"Etek altından hayata bakmak Kolay olsa gerek ya da Peçeli ilişkilerle sürdürmek Sahte sevdaları..." _______________ bir eleştiri yöneltmiş şair, ama kime? samimiyet istiyor, tutarlılık istiyor, olduğun gibi görünmek istiyor. acaba kendisiyle bir iç konuşma mı... _______________ "Ben de Küsüyorum beyaza, Karalar kuşanıyorum Ve siyahın deliliğinde Gülümsüyorum Kimse görmeden." _____________ "karanlıkta emeklerken ya kendimi ya da ışığın güzelliğini unuttum."
ışık güzel, unutmayın, çıkın dışarıya, hayata...
edebiyatla kalın ve her daim...
saygılarımla....
TunçAY tarafından 1/8/2010 2:29:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
vecizelerle dolu bir şiir...
tebrıkler...saygılar..