(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİYEMEZSİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİYEMEZSİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şükran hanım öncelikle bu güzel şiiriniz için teşekkür ederim. Yorumların tamamını okumadan bu beyitin ikinci satırıyla ilgili tespitimi yazacaktım ki, Oflu arkadaşımızn konuya ayrıntılı olarak değindiğini gördüm. Oflu gerekenleri yazmış. Şiirin tamamı ele alındığında, ucuz bir didaktik söyleme kaçmayan, anlamlı, duygulu, vurucu dizeler okudum. ŞİİR işte.Yüreğinize sağlık. Yakamoz gibi parıldasın yüreğiniz.
ÇOK ŞAHANE DİZELER SİZİ KUTLARIM YÜREĞİNİZE SAĞLIK TEK KELİMEYLE İFADE EDEĞİM ÇÜNKÜ BU GÜZEL DİZELERE HERŞEY AZ KALEMİNİZ DAİM OLSUN SAYGI VE SEVGİYLE KALIN İLHAM PERİLERİNİZ DAİM VAROLSUN
Koru dayayıp cana yanarak kül olsanda Yeter üstümde yapma tâlim diyemezsin Ay İrfan-ı izanla, erdeme teri banar Çekerim dağ yükünü, sağ salim diyemezsin Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin
Canımın içi ben çok güzel dizeler diyorum,ince zarif duygularla bezenmiş.sevgiler selamlar.
Cümle cahil ezeli, alim kesilmiş iken Gururlanıpda ehl-i kemâlim diyemezsin ====================================
Ayakların baş, başların ayak olduğu, Temel ilkelerin artık süresinin dolduğu, Sararmayan güllerin nedensiz solduğu, Gururlanıpda ehl-i kemâlim diyemezsin HakanKURTARAN Yüreğinize sağlık .. Çok güzeldi...
Ay İrfan-ı izanla, erdeme teri banar Çekerim dağ yükünü, sağ salim diyemezsin
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin
........................... diyemiyiz elbet şairem ne kadar da yırtsakta bağrımızı kuluz diyemeyiz diyemediğimiz o kadar çok şeylerin tercumanı olmuş bu harkulade eser eh bizede, yazan yüreği alkışlamak düşer .................. kutlarım .........
Şirin övgüye layık kısmını benden önce yorum yapan otuz beş yorumcu muhtelif şekilde ifade ettiler. İnanıyorum ki benden sonra da ifade edeceklerdir. Ben olumsuzluklara azıcık değineyim şaire müsaade ederse;
a) Bir hece şiirinde eğer hece hatası varsa bu olumsuzluk yazan için bir zaafiyet, uğur böceği takan / takanlar için iki zaafiyettir. Okurken hece durumunu anlayamayanlara parmakla saymayı, onu da yapamayanlar için adı “ abaküs “ olan boncuklu bir alet tavsiye ederim.
" Yeter üstümde yapma tâlim diyemezsin " mısrasında olduğu gibi.
Belki, bazı dil uzmanları " ^ " işaretini iki hece kabul ediyorlardır. O zaman yukarıdakiler de hece fazlası olarak kabul edilir.
b) İçinde benim de bulunduğum bir çok kişi dil kurallarına çok hâkim olmayabilir elbette. Ama, artık de / da ların , mı / mi / mu ların nasıl yazılacağını bilmemiz gerekiyor.
“ Gururlanıpda / gururlanıp da desende / desen de “
Şiirler elbette daha çok özeni hak ediyor. Gösterenlere ne mutlu!
Ay İrfan-ı izanla, erdeme teri banar Çekerim dağ yükünü, sağ salim diyemezsin
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin
03.01.2010 Şükran Ay ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bütün başlarına gelenleri kaderciliğe bağlamış bir toplum bireyleri, müthiş güzel ve etkili mesajları olan bu harika uyarı şiirinizi umarım okurlar. Okur ve anlarlar da, herşeye kuzular misali rıza göstermezler. İnsanın son derece özge ve değerli birer varlık olarak yaratılmışlıklarının gereği, Tanrının bahşettiği nimet ve imkanlarından hakça yararlanma haklarının olduğunu anlarlar. Cebre, zora, zulme, boyun eğmenin insan onuruna yakışmadığının bilincine varırlar. Aklın insana, kendisini geliştirmek için en büyük lütuf olarak verildiği gerçeğini unutmazlar.
Çok mükemmelldi. MEVLENA ve şiirleri canlandı gözlerimin önünde. Toplumsal içeriğini ve mesajını içtenlikle taktir ettm. Yalnız şiiri değil tabii. Onu sayfalara düşüren yetkin şairi ve kalemini de. Tebrik ve taktirlerim sonsuzdur, sayın Şükran Ay. Kemal Polat
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin sevgili yakamoz dost çok güzeldi inci gibi dokumuşsunuz kelimeleri beyaz sayfalara teknik olarak inceledim ve hayran kaldım tebrik ediyorum sizi yüreğinize saglık kaleminiz varolsun saygılarımla zaralıcan
"Yaz yağmuru sevinci, kirpiklere takılmış Ağyar dile dolamış, bu hâlim diyemezsin"
Ay vallahi iftira :)
Şımarıklığımı mazur görün lütfen. Bazı şiirler vardır o kadar ağırdırki yorum yapsam altında kalırım zannederim, cesaret edemem. Yine öyle ağır bir şiir okudum. İşi sululuğa akabinde de pişkinliğe vurmam acziyetimdendir, affola
...diyememenin sancısını yürekten mısralara dökmek pek kolay değildir ama siz bunu ifade etme de oldukça başarılı olmuşsunuz..ilk defa beyitli şiirinizi okudum ve de çok beğendim..hakikaten şeklen de anlatım olarak da çok güzeldi..
..sitem kendinizde başlayıp yayılmış etrafa..aslında diyememek , şahsın kudretinin yetmemesinden değil ,karşısındakinin kalbinde makes bulamayacağını bilmesindendir ..ve her beyitte ben bu duyguyu fazlasıyla hissettim..anlatım tarzınız inanın çok ustaydı...
Mevlâna'ca..Mesnevi okur gibi..çok güzel ve tesirli bir hikmet dokusuydu..sözün güzeline kulak vermesini bilmesi gereken herkes için..öncelikle kendime duyurdum..yüreğinize/emeğinize sağlık olsun Şükran hanım..saygı/selâm ve dua ile..
Ay İrfan-ı izanla, erdeme teri banar Çekerim dağ yükünü, sağ salim diyemezsin
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin
Dersa alınması gereken harika bir eser.İnsani vasıflar bunlar değerli şairem.Fakat hep göz ardı ediliyor.Devir mi değişti insanlar mı,bence öncelikle insanlar.Şahane bir eserdi.Tebrik ederim.Sevgilerimle.
Ben tesekkürederim, hersey yolunda, siiiri özlemek istedim biraz ve cok cok özledim, bu güzel sayfalara kavusmak beni de cok mutlu etti, sevgilerimle...
Ay İrfan-ı izanla, erdeme teri banar Çekerim dağ yükünü, sağ salim diyemezsin
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin
Şükran Hanım o kadar etkilendim ki tarifini yorumunu yapmakta güçlük çekiyorum.Nefsin hesaba çekilişi insanın yaradanın karşısında ne kadar acz durumda olduğunu gördüm.Küçüldüm küçüldüm belki karıncadan daha küçük gördüm kendimi efendim size saygı duyuyorum.Harika yüreğiniz var bilge kişiliğinizle iyiki varsınız buralarda en kalbi saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
Hak önünde mağrurluk, kimse haddine değil Alma sakın sorulur, vebâlim diyemezsin ........GÜL PERİ HANIMA KATILIYORUM.... DUVARA ASILACAK BEYİTLER.....KURGUSUYLA İÇERİĞİ...İLE EŞSİZ BİR ANLATIM... TERİKLER USTA KALEM... SAYGILAR... ÇOK.....ÇOK.....GÜZELDİ....SAYGILAR
Cümle cahil ezeli, alim kesilmiş iken Gururlanıpda ehl-i kemâlim diyemezsin
Herbir beyiti çerçeveletip duvara aqsılacak nitelikte bir şiir. Kutlarım arkadaşım.Yaşamdaki gerçekleri şiirsel bir dille ne güzel yansıtmışsınız. Güçlü kaleminizin ilhamı daim olsun.Selam sevgiler.
gül peri tarafından 1/3/2010 7:50:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şairim... İçimizde ki en gizli şahidi susturup vicdanımız saklayıp Kuytulara ahh neler demedik ki şairim Bilmedik her söz vebal ister ağzımızdan çıkana kadar bizim çıktıktan sonra başkasının herkezin olduğunu sevdik sevmeyi bilmedik şairim Bir tek damla suyun bile hakkı vardı geçerdi helallaşmadık Diyemedik sevdiklerimizi şairim Rabbim dualarımızdaydı hep sol yanımızdaydı ama doğru sözleri bile diyemedik Bin bir düğüm attık şairim ruhlara ki aynı anda üüfürülmüştü Ve hepsi Allah ı bilen tertemiz bir nefestiler Ah şairim biz insan olduk diyemedik Bizi öldürdüler diyemedik ne çok şeyi diyemedik Kutlarım güzel yürek sesinizi geceme düşen bir damla yağmur tanesi Bir bulutun güzelliği dizeleriniz sevgimdesiniz saygımla....
bir ona yalansız yüregimizle varmıyormuyuz en acız en riyasız halimizin şahidi el açtıgımız deva dilegimiz günaha batsakta affına ınandıgımız o gurur magrur olmak olasımı rabbin huzurunda
muhteşemdiiiiiiii niye çok içimize işleyen dizelerdi
Yeter üstümde yapma tâlim diyemezsin
Şükran hanım öncelikle bu güzel şiiriniz için teşekkür ederim.
Yorumların tamamını okumadan bu beyitin ikinci satırıyla ilgili tespitimi yazacaktım ki, Oflu arkadaşımızn konuya ayrıntılı olarak değindiğini gördüm. Oflu gerekenleri yazmış. Şiirin tamamı ele alındığında, ucuz bir didaktik söyleme kaçmayan, anlamlı, duygulu, vurucu dizeler okudum. ŞİİR işte.Yüreğinize sağlık. Yakamoz gibi parıldasın yüreğiniz.