‘Sizin kendi ellerinizle yaptığınız ve sonra da taptığınız bütün putlarda, benim ayak izim vardır; aşk, parmak izimle yaşıttır!’
Hasada ermiş bağlar, mor zeytun ağaçları; Zikrini giyiniyor, rüzgâr ile gür yayvan… Ayaklanıyor birden suskun dağ yamaçları, Upuzun çayırlarda rengârenk bir ibâdet! Ey benim kızıl perdem, saçları ala sayvan Uyuyor musun, hâlâ? Aşk, memleket memleket!
Yanı başımda hil’at, güvercin ahmaklığı Ve zokalanıyorum, boğazım kurşun yalım... Vakitsiz örsleniyor, okyanus berraklığı; Tüm demirlemelerim, ak toprağa alâmet! Ey benim ciğerparem, dalga dalga kumsalım Zerrende büyüyorum; aşk, memleket memleket!
Uygun adım yürüyor gölgeler yol boyunca Cümle nebâtat cengi, cemde yayan yapıldak… Bağrı yanık vâdiler kabuğunu soyunca, Tutuşuyor ard arda meşklerdeki hüviyet! Ey benim nâr-ı beyzâm, yanağı gümüş çamçak Akağım çakım kısrak; aşk, memleket memleket!
Can telâşından uzak rızık tecellisinde, Bismillâh emziriyor, göğsümde börtü-böcek… Bıçak misâli keskin ve sergin mum isinde Sürmeleniyor endam, dârr-ı hicrân mürüvvet! Ey benim âb-ı odum, dudağı çiğdem çiçek Susuyor musun, şimdi? Aşk, memleket memleket!
Kuru dal bozmaları turuncu kırbacıyla Vuruyor gövdelere, tayin içinde âlem… Bulutlara tutunmuş gök elifî tacıyla Gözyaşımda kanıyor sapan taşı muhabbet! Ey benim yağmur kuşum, kanat kanat risâlem Ne o, ağlıyor musun? Aşk, memleket memleket!
Pusatlanmış yapraklar vahşi bir bayrak gibi Saldırıyor dört yöne, kudurgan, tekmil tekmil... Alnımı yasladığım her uçurumun dibi, Gölgemle şenleniyor, çalgı çağanak medet! Ey benim mavi suyum, sûreti cennet kandil Kapında titriyorum; aşk, memleket memleket!
Her huy selâmlamadan, geçmiyor tabusunu; Basılan mâbedimde, sözüm sözüme hasım… Yüzüme resmettiğim al mihnet kâbusunu, Âyine durduruyor, dizlerimdeki dâvet! Ey benim şükür deryâm, sayfa sayfa mirasım Şakağım salkım saçak; aşk, memleket memleket!
Gökyakut avuntusu mavi bıldırcın sesi, Amentü avuçluyor; dilim damağım ayaz… Gözbebekleri çıplak kor gelincik bûsesi, Gömüyor mevsimleri, duvağında merhamet! Ey benim gül yanaklım, gülüşü ilkbahar yaz Üşüyor musun, yoksa?.. Aşk, memleket memleket!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşk Memleket Memleket şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşk Memleket Memleket şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
epeydir yatıyorum. gene azdı romatizmalarım. gar da yaağınca ibiraam köyüne, torunum beni yanına çağırdı. güç bela geldim alacaya. sonra birden aklıma sanal defter düşüvermez mi? Gompituru açıncık, senin bu şiir ilen garşılaşıverdim. hani, hacimlice duruşuna bakıp da ganmayayım deyi eyce okudum, okuyuncu yoruldum be genc adam... belkim yaşlılığımdan, ya da gözümün ferinin azalmasından, nedense neden.. ben garışık kelime yumaandan gayrı ne annadım deyi gendime sordum; heç? yani genc adam, burda aşkı mı annattın, gurbeti mi, yoksam ne annattığını gendin de mi bilmiyon? accık aydınlatırsansa berhudar ol derim sana. selametle....
Şiirlerinizde mana o kadar derin ki. Birkaç kez okumak gerekiyor. Ve her okuduğunda ayrı yorumluyor insan. Gerçekten değerli bir kalemsiniz. Değerinizi bilirler inşallah.
Şair ki, doludizgin bir yangında bunalan - kendi ruhundan kopan çığın altında kalan...
veya Cemal Safi:
Yüreğime Toroslardan çığ düştü - ateşimi söndürmedi kar benim...
Bu iki beyitin toplamı bence şu oluyor: Torosların "kar çığı"nın Hakan Bey kardeşimizin gönlünden kopan "sevgi ve muhabbet çığı"nın sıcaklığında erimeye mahkûm olması ironik bir ihtimaldir.
Yüreğine sağlık yiğidim. Kalemin var olsun, Hızır yoldaşın olsun.
Siteye ilk geldiğim günlerden beri şiirlerine aşina olduğum ve her bir şiirini mükemmel bulduğum değerli kardeşimi kutluyorum yürekten. Ömür boyu her alanda başarı ve ruhundaki bu enginliğin ebedi olması dileklerimle.
Güzel şiirlerinizden birini daha okuma fırsatı buldum
Tebrikler