Her acı hasretin sam yeli Savurur ruhumu can özümden Zehirden bir sancı oturur sineme Sus kalır ağlamaklı yanım Hayat rüzgarlarının eteklerinde Açar gurbetçiçeklerim Ne toplamaya yeter gücüm Ne vuslata ömrün çizgisinde…
Gözlerimde anıların buğulanmış sahnesi Öylesine yansır düşlerimin penceresine Üç küçük candık Ellerimizde oyuncak bebeklerimiz Salıncağa asılı erişilmez hayallerimiz Nasıl da süslüydü nasıl da masalımsı Her zerresi umut Ve özlem Hayatın hakikate bakan yüzünde İşlemişti benliğimize Hiç bu kadar yakın olmamıştı Böylesine tanıdık… Şimdi İçimde bir ben var ki Hasretin darağacı…
Mor dağların ardında açar bilirim Sisli gönlümün özleme adanmış çiçekleri Dualar yüklerim nemli bulutlara Her kar yağdığında Sevgiden buket yaparım kardelenleri…
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Züleyha Özbay Bilgiç
şiirme ses olan değerli şair ve yorumcu Mustafa Doğan’a sonsuz teşekkürlerimi sunarım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gurbet Çiçeklerim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gurbet Çiçeklerim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
....................................
geçen sen bugün yazılmış haster türküsü gibi şiir içimden ben gurbette değilim gurbet benim içimde demek geldi bu şiirle sevgiler serap
Zaman ayrılıklarda gurbeti bellemiş gün bugündür derdi büyük annem asla kırmyaın birbirinizi zaman geldiğinde kuş misalisiniz derdi şiirinizi okurken anımsadıklarım zaman tarumar ediyor göcebe kuşları gibi daldan dala konuyoruz insanoğluyuz.özlemlerimiz yürek sesimiz dizelerde nede güzel anlam kazanmış.
Mor dağların ardında açar bilirim Sisli gönlümün özleme adanmış çiçekleri Dualar yüklerim nemli bulutlara Her kar yağdığında Sevgiden buket yaparım kardelenleri… çok güzel duygular içtenlik vermiş şiire samimi bir haz aldım yüreğine sağlık dost
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Hüzünlenerek okudum.Ah gurbet ah dedim.Yıllarca gurbetlerde dolaşan bir insan olarak.Harika bir eserdi.Tebrik ederim değerli arkadaşım.Sevgilerimle.
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Züleyha Özbay Bilgiç yorum şiir mükemmel kut larım yüreğine sağlık saygılar selamlar,,,
Okudukça şiirin derinliklerinde hüzne boğulmamak ne mümkün, her okuyucunun mutlak gurbetten vede hasretten çektiği vardır..
Duygulara tercüman olan usta kaleminizi vede bu nadide eserinizi tüm yüreğimle kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle birlikte tam puanımıda bırakıyorum bu leziz şiir sofranızda..Listeme almadan geçemeyeceğim kadar güzel vede anlamlı bir şiir okudum ve haz aldım sağolun varolun Allaha emanet olun...yudumyunus
canim ablam bana yazmis oldugun bu siirini özlemle okudum diyer siirlerin gibi buda cok harika biliyorsun cok fazla siirden anlamam ama okurum ve senin gibi ablam oldugu icin cok sansliyim gurbetten selam vatanima seni cokkkkkk seven kardesin
güzel gözlüm hoş geldin gönül iklimime nasıl mutlu oldum şaşırdım inan bilemezssin süpriz oldu gelişin...siz benim gurbetteki çiçeklerimsiniz..bilirsin ben yüreğimle konuşurum bu şiirde size iki çiçeğime hediyem olsun..ben de seni çok seviyorum güzel gözlüm..sevgilerimle**
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Hepimizin gurbet çiçekleri var benimde altı tane gurbet çiçeğim var canım kaleminden güzel şiİr okudum.harikaydı emeğine sağlık.Mustafa kardeşime sana şiire yoruma tebrikler.selam ve saygılar.
Tülay Polat
t_a_polat tarafından 12/31/2009 11:58:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Züleyha Özbay Bilgiç
ŞİYİRİN ÇOK GÜZEL KUTLARIM ELİNE GÖNLÜNE SAĞLIK ŞEN VE ESEN KALIN
Her acı hasretin sam yeli Savurur ruhumu can özümden Zehirden bir sancı oturur sineme Sus kalır ağlamaklı yanım Hayat rüzgarlarının eteklerinde Açar gurbet çiçeklerim Ne toplamaya yeter gücüm Ne vuslata ömrün çizgisinde…
usta bir kalemin dizelerini okumak bana yine büyük keyif verdi.kelimeleri özenle seçip mısralara içirişini takip ettikçe şair olduğunuza her okuyuşumda tesbitimin ne kadar doğruladığını görmek beni çok mutlu ediyor.özellikle takip ediyorum sizi.çünkü kalıcı eser verecek bir kaç şairden birisiniz bu camiada.varolun yürekten kutluyorum.varolun efendim başka ne diyeyim bilmem ki.özelsiniz ve böyle yazmaya devam edin.millet şair görsün.
Gönül iklimime hoşgeldiniz...ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim. bu güzel düşüncelerinize ve beğeninze layık olmaya çalışıcam inş...şiirle...
Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Derin bir özlemdi, gurbettin siyahına bulaşmış... Harika bir şiirokudum ve Mustafa kardeşimin harika yorumundan dinledim... Yürekten kutluyorum Züleyha hanım, selam ve saygımla...
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
tam tersini yasamakta olan ben, gurbet ozlemlerinde kardes sicakligin uzakligini bir o kadarda yurekteki yakinligini derinden hissederken , okurken siirinden etkilenmemem mumkun degildi.. Zulayhacim tebriklerim siirine, , selam , dua ve sevgilerimle...
Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim… ............................ bir türküydü şiir can dan canlara hasret kokan...duygulu yüreğiniz özlemiş belli ki cann dediklerini...kavuşmak dileğiyle tebrikler güzel şiirinize.
Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim… =========================
Gurbette açan hasret çiçeği, Özlemin habercisi orda duruyor... Susuzluktan elinde kalmış içeceği, Düşündükçe kalbi küt küt vuruyor... HakanKURTARAN Değerli Şaire (Bacım) Kaleminizden çok güzel bir şiir okudum . Tebrikler...
Hayatın ayrı coğrafyalara savurduğu benliklerin ortak yürek atımlarında özlem çırpınır bir kuş gibi can kafesinde... Bir soluk kadar kısa kavuşmaların beklentisidir uzun zaman dilimlerinde anlık mutluluklarda. Yine de bir bağ vardır ki insanlar arasında, kimi çok yakınlarda uzaklaşır kopulan noktalara, kimi uzaklardakini bağlar bir solukluk yakınlıklara. Hiç kopmaması dileklerimle, gurbet diyarların gönül içi yakınlıklarında. Selam, sevgi ve dualarım size ve sıkı bağlarla korunan ailenize...
Gurbet o kadar acı ki ne varsa içinde hepsi bana yabancı hepsi başka biçimde... edebiyatın ama en çokda siirin en baba mevzularinin basinda gelir "gurbet"teması.Çünki en insana ait olan enlerin de başında gelir."Ölüm Allahın Emri ayrılık olmasaydı" diyeninden tutunda; "Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…" diyenine kadar... Züleyha hnm.son dönemde tanıdığım ve de tanımaktan onur duydugum güçlü bir yürek ve usta bir kalem. Duru türkçesi,seçtigi ve isledigi güzel temalar,ne istedigini bilen tarzı ile siirdeki yerini saglamlaştırmış genç bir sairimiz. bu kez seçtigi "gurbet" temasını dizelerinde kaneviçe gibi islemis ve ortaya begeni ve takdirle okudugumuz bu güzel eser çıkmış.
Tebrik ediyor başarılarınız daim olsun diyorum Degerli şaire.Yolunuz açık olsun. Saygımla.
hayat ne garip demi.dün beraber paylaşırken hayatı, büyüdükce savruluyorsun bir başka yerlere..hayatı paylaştığın canlarından ayrılıp kendi hayatını paylaşmak için kendinle..oysa hiç büyümemek vardı..aynı sofranın başında,aynı yastıkta aynı masum hayaller ve ve oyunlarla yaşamak vardı..aynı sopayı yerken anne babaının elinden aynı mendille silmek vardı gözyaşlarını...
tebrikler efendim...kardeşlerimi hayırsızlarımı anımsattı şiiriniz..çok teşekür ederim efendim bir yerlerde kardeşlerim olduğunu tekrar hatırlattığınız için...
saygımla
uçurum çiçeğim tarafından 12/26/2009 12:57:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mor dağların ardında açar bilirim Sisli gönlümün özleme adanmış çiçekleri Dualar yüklerim nemli bulutlara Her kar yağdığında Sevgiden buket yaparım kardelenleri…
özlemle bezenmiş duygu selinin yüce dağlardan akıp gitmesiydi sanki hayatın içinde yaşamıda bazen zor kılan bizi bizlerden ayıran hayatın asi rüzgarları degilmi dört bir yana savurur kaderinin peşinde bir lokma ekmek için muhteşemdi gönülden tebrik ediyorum gönülden kimse koparmasın gurbet çiçeklerinizi selam ve dua ile çoookk güzeldi saygıyla
Mor dağların ardında açar bilirim Sisli gönlümün özleme adanmış çiçekleri Dualar yüklerim nemli bulutlara Her kar yağdığında Sevgiden buket yaparım kardelenleri…
Şevkat dolu yüreğine hüzün kokulu şiirlerine hep imrenmişimdir.. bir gün ben de senin kadar güzel ifade edebilirmiyim duygularımı dersin bu bir lutuf bence her kula nasib olmayan..öyle içten öyle sAmimiydi ki hüzünlendim ..özlemek bu olsa dedim duygularımın tercümanı şairem..yorum da çok güzeldi müziği sesi herşeyiyle mükemmeldi.. tebrik ederim sevgimle
Gönül iklimime hoş geldin ..ne güzel düşünceler bunlar inş layık olmaya çalışıcam..elimden geldiği kadar duygularımı mısralara yansıtmaya çalışıyorum hissetirebilimse ne mutlu..güzel yorumuna çok teşekkür ederim..şiirle ve erdemle.
Gözlerimde anıların buğulanmış sahnesi Öylesine yansır düşlerimin penceresine Üç küçük candık Ellerimizde oyuncak bebeklerimiz Salıncağa asılı erişilmez hayallerimiz Nasıl da süslüydü nasıl da masalımsı Her zerresi umut Ve özlem Hayatın hakikate bakan yüzünde İşlemişti benliğimize Hiç bu kadar yakın olmamıştı Böylesine tanıdık… Şimdi İçimde bir ben var ki Hasretin darağacı…
aslında hepimizin bir yanı gurbet ve bu yanı hep aglamklı hisli bir anlatımla güzel bir sumun samimi içili dizelerle örülünce o içizide acıtan yanların... açıga vurmasına neden oldu bu şiir tebrikler hisli yürege .
Gönül iklimime hoş geldin... duygularımı mısralara dökerken hep bu türküyle okunmasını hayal etmiştim dinlediğimde bambaşka bir şiir çıkıtı karşıma sanki gerçekten yorumunla daha bir anlam buldu.. daha bir dokundu hüzünlerime.. emeklerin için .ok teşekkür ediyorum.. nicelerinde nefes olabilmen dileğyle.. şiirl e ve erdemle..
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Hisli ve içli yürekten dökülen duyguları beğenerek okudum. Mustafa Bey in yorumu da şiire ruh katmış. Kutlarım.Sevgiler.
Mor dağların ardında açar bilirim Sisli gönlümün özleme adanmış çiçekleri Dualar yüklerim nemli bulutlara Her kar yağdığında Sevgiden buket yaparım kardelenleri
Hepimiz var özlemleri...Bazen yakınımızda iken özlem duyuruyorlar kendilerine.Yollar olsun mesafeler olsun ama beyinlerde yüreklerde olmasın özlem.. Kutladım sizi. Saygılarimla...
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Züleyha hanım çok muhteşem bir şiirdi sizi yürekten kutluyorum.En kalbi saygılarımı sunuyorum.Alkışlıyorum bu eserinizi.Yozgat'tan saygılarımla.
Ah gurbet... Senmisin içimde çöreklenen Yoksa benmiyim seni yaşayan Yollarmı varlığına sebep Yoksa benmiyim seni arayan
devrim tülay
hepimizde var gurbetten bir parça ve bazen yanıbaşındakine özlem.. gurbet mesafelerde olsun canısı, yüreklere düşmesinde...çiçeklerini bir an önce koklayabilmen dileğiyle.. sevgiler...
Her acı hasretin sam yeli Savurur ruhumu can özümden Zehirden bir sancı oturur sineme Sus kalır ağlamaklı yanım Hayat rüzgarlarının eteklerinde Açar gurbet çiçeklerim Ne toplamaya yeter gücüm Ne vuslata ömrün çizgisinde…
Dağ dağ hasret buyüttüm gurbeti yoldaş edinip. Bir ben solgun kırık çerçevede birde ayazda gurbet çiçeklerim.
serada büyüyen çiçekler gibi bütün güneşli günlerim perdeli en güneşli sonbaharımız bu buluşmaya hevessiz ayrılığımız, kaldırımlarda aradığımız hürriyet; gölgelerin güneşlerinde__alıntı__- Sardım şairim güzel dizelerinizi sol yanıma kanattı lal zamanlarımı Sızlattı nefeslerimi bu amansız saatlerde Kutlarım çok güzel di.. sevgimdesiniz saygımla...
Büyüdük Yorgun mevsimlerde Yudumlayarak acılarımızı Dallarına tutunduk sonbaharın Ve yağmur taneleri misali Serpildik bambaşka diyarlara Sizin diyarınızda da söylenir mi Gurbet şarkıları… Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize Nerde solgun ümitler görsem Siz sanırım dokunurum sessizce Yangın yerine boyanır matemim Ağlar gökyüzü benimle Bir de sılada açan Gurbet çiçeklerim…
Her acı hasretin sam yeli Savurur ruhumu can özümden Zehirden bir sancı oturur sineme Sus kalır ağlamaklı yanım Hayat rüzgarlarının eteklerinde Açar gurbet çiçeklerim Ne toplamaya yeter gücüm Ne vuslata ömrün çizgisinde… ----------------------------------- Canım çok güzel şiir güzel yorum güzel Yüreğinize sağlık sağ olun var olun SEvgiler Selamlar...
Yorgun mevsimlerde
Yudumlayarak acılarımızı
Dallarına tutunduk sonbaharın
Ve yağmur taneleri misali
Serpildik bambaşka diyarlara
Sizin diyarınızda da söylenir mi
Gurbet şarkıları…
Böylesine hisli dokunur mu yüreğinize
Nerde solgun ümitler görsem
Siz sanırım dokunurum sessizce
Yangın yerine boyanır matemim
Ağlar gökyüzü benimle
Bir de sılada açan
Gurbet çiçeklerim…
....................................
geçen sen bugün yazılmış haster türküsü gibi şiir
içimden ben gurbette değilim gurbet benim içimde demek geldi bu şiirle
sevgiler serap