(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...g e l e c e k şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...g e l e c e k şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Harika şiirlerin delikanlısına yürekten sonsuz tebrikler... Hep beğenilerimdesin canım arkadaşım.Hep iyi dileklerimle... Sağlıkla kal. Sevgi saygı ve çok çok selamlar...
* * * ilahi zangoç! kes artık şu ayini çocuklar bile gülüyor
Çocuklar sanırım robotların çocukları, hissiz, inançsız, anlamsız, kurgu beyinli.. Aslında robotları icat edenlere taptıkları için elbette zangoca, ayinlere gülecekler. Maneviyatsız bir gelecek bekliyor ve korkutuyor, inanç ayakta tutan tek neden yürekleri. Boşluk yaşamamak adına bir şeylere sığınmak, dilemek, yalvarmak, o güçten umutlanmak insanoğlunun ihtiyacı. Ne bilim, ben yazdım bunları ama şiirle bir alakası var mı bilmiyorum. İnşallah anlamışımdır, hem ben zangoca hiç gülmedim, sadece durdum dinledim, ne diyor ki bu adam acep diye merakla bekledim:)) demek ki robot değilim, yüreğim beynim var, sorguluyorum, duygularımla zamana yolculuk ediyorum.. Çok güzeldi, gönülden kutlarım Celal Hocam, kalemlerin şahı.
2010 YILINDA BÜTÜN GÜZELLİKLER SİZİNLE OLSUN... DİLEDİĞİNİZ UMUTLAR SİZLERİ BULSUN.... ŞANSINIZ AÇIK OLSUN.... SAĞLIKLI, NEŞE DOLU NİCE SENELERE...
Sevgiler saygılar selamlarımla dağ gülleri yolluyorum dost yüreğinize* * * * * * * * * *
* * *
dağ gülü tarafından 12/29/2009 4:09:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gelişen bu teknolojide robotlaşan bedenler, iyi,dogru güzel olan ne varsa ruhları besleyen..... Bir gün bunların anlamı nedir?Dendiginde verecek cevapları olamayacaktır....Harika dizeleriniz gelecek için bir uyarı niteligindeydi..Çooook begendim.. Saygım ve sevgimle...
bu düzenden köpekler bile pişman sokaklarda sefil öksüz
Kaç kere söyledim bilmiyorum... senle benim taşıdığım yürek aynı çarpıyormuş gibi Ama sen daha bir şiirce döküyorsun yüreğinin sesini. Kırızden Sayılmayan Haller, diye bir şiir de ben yazmıştım. Ülkemin ve insanlığın yokoluşu hakkında.
Şiiriniz çok güzel ve anlamlıydı. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
İki hafta köyde kaldım. ve uzun zaman bilgisayarda bozuktu. halâda düzelmiş sayılmaz. Bakalım ne edeceğim.
ey bana manifestolar okuyan ideolog! telkinlerin çok yersiz bu düzenden köpekler bile pişman sokaklarda sefil öksüz
Bu gün içimde hissetmiş olduğum duyguları, bu sayfada ve bu dizelerde bulmak bir anda gerçek şoku yaşattı bana inanın Celal bey.
Hayatımızda robotlaşmış insanlar değil, düşünen, seven, haykıran gören algılaya, konuşan insanlar olsun ve dünyaya getirdiğimiz çocuklarımıza gelecekte pişmanlıklar yaşatmayacak dünya bırakabilsin.
Ne söylenebilir ki sayın üstadım. Her açıdan haklı düşüncelerinize katılmamak ne mümkün. Kısacık dizelerde kelimelere yüklenen dünyalar kadar anlam.Dünyalar kadar büyük bir şiir. Kesinlikle katılıyorum düşüncenize.Kesinlikle. Bilge, düşünür yanınızın ağır bastığı etkin bir eserdi.Yine evrensel ve geçmişten geleceğe her dönem okunabilecek özellikte.Gönül emeğiniz varolsun.Selam ve baki saygılarımla.
Her şey insan için derler Ama kimi, kaç kişiyi insan görürler Köleler dışında herkes oy kullanmadı mı İlk demokrasi denemelerinde Onlarda bakmazlar ki köle hallerine
Güzel dizelerdi Celal dost, güzel temenniler İnsan yerine robotları proleter yapmak Oysa makinalar çoğaldıkça İşsizlerde çoğalıyor hey hak
Kutluyorum sevgili arkadaşım.Şiiri öncesinden okumama rağmen yorum yapacak vaktim olmamıştı.Uğur böceği çok yakışmış.Anlam dorukta,şair tam da gerçeğin üstüne basmış.Tebriklerimle sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
Aklıma 'gazap üzümleri romanı geldi..... Makinalaşmanın ilk yıllarında köylülerin perişan oluşu anlatılır... Biz robot olduk artık robota gerek kaldı mı? Kutlarım sevglier dost
aç ve sefilse toplum ideolojimi kalır sen istediğin kadar teknolojiyle donan bir gün paris yanar bir gün roma bir gün diyarbakır birgün vaşington..........................ne papaz nede imam fayda vermez.........................saygımla tebrikler
insanoğlu değil çelik robotlar olsun proletaryamız bir düşlesene Maria keman çalan resim çizen boy boy çocuklarımız ....
robotlar olsun proletaryamız olursa tenekeden olur çocuklarımız değilmi celal hocam? insanoğlunu aradan çıkarmaya çalışıyorsun gibi geldi bana.....:)) harikasın yine.düşünülmeyeni yazıyorsun hep. Sevgiler saygılar hocam.
Teknoloji geliştikçe,emeğin soyutlandığını, ortaya çıkan üründe emeğin payının daha da belirsizleştiğini sanıyoruz... Oysa,bu belirsizlik,emeğin ürünle daha da özdeşleşmesinden başka şey değil.... Dolayısiyle,emeğin ideali olan daha ileri bir insanlık, ürünün ürettiği bir şey... Bunun,bir insanlık ideali olarak, özneler tarafından özümsenmemiş olması, emeğin dışında kalan şeylerin yarattığı bir problem... Bu durumu,şiirin kaldırabileceği bir somutlukta ifade edebilmek, kardanadam gibi emek için gurbete çıkmış, emeğin çelişkilerini yerelde ve evrenselde karşılaştırabilecek ve insan sevgisiyle dolu bir şairin işi olabilirdi... Kutlarım ağabey... Sevgim ve saygımla...
matrix filminin kurgusu robotların dünyayı ele geçrmesiyle başlar...sistem onların elindedir. sonrası, sanal nefes alışlar..ideologlara gelince, gül'ün dediği gibi, adam gibi olanları gözümüz görmedi ki! yine de, herkes kendi ideologu olmalı derim ben..sistem, öğretilmişliklerin ,kalıpsal düşüncenin, kangren olmuş yaşantıllarıyla dört bir yandan kıskıvrak bağlamış bizi...ayinse...tam üstüne bastınız.
şiir, kısa özlü, aforizma tadında, satirik... tebrik ederim..saygılar..
telkinler bir kulaktan ötekine öylesine bir hızla geçiyor ki... ne yapsın ideolog.... kutsal kitap bile yozlaştırıldıktan sonra.. var sen hayal et..dost. .. selamlar
insanoğlu değil çelik robotlar olsun proletaryamız bir düşlesene Maria keman çalan resim çizen boy boy çocuklarımız
ey bana manifestolar okuyan ideolog! telkinlerin çok yersiz bu düzenden köpekler bile pişman sokaklarda sefil öksüz
merhaba şiirin keskin bıçağı kutlarım şiirinizi ben hala şoklardayım kendime gelemedim gzel bir şiir okumanın sevinciyle ayrılıyorum sayfanızdan umutla kalın en çok da aşk şiirleri kirletti bizi bu yzden kaçışlarımız bundan sevgiyle kalımn
Gönlunu ferah tut arkadasim benim, eninde sonunda insanlarimiz o esitlikleri yakalayacaktir, baska yolu yok bunun yoksa kaybolup gidecegiz acilar icinde kivranarak...
Sağol gül bu şiir denememle ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum.
1970-1980 li yıllarda iş makineleri ve robotlar geliştirilince onbinlerce işçi ekmeğinden oldu ve bu devam ediyor.
Halbuki çocukluğumda en azından ben kendi payıma insanlar robotları icat ettiğinde, robotların bizim yerimize çalışacağını ve köleleştirilmiş insanın da azat edilerek biraz daha insanca yaşayacağını umut ediyordum.
Bu umudumu hala saklıyorum. Hiç bir insan başkasına çalışmak üzere doğmamıştır. Biliyorsun ben 8 saat çalışmaya da karşıyım. Bu köleliktir resmen.
Ama seni de anlıyorum. Tüm insanlara eşit fırsatlar sunulduğunda eyvallah
sevgili kardeşim ne kadar haklısın Bu düzenden köpekler bile pişman. ama ne fayda ki hala akılını başına alamayan insanlar var ve ne yazık ki bu durumdan faydalanmak isteğen insanlar var o zaman onların bu köpeklerden ne farkı var bana göre sokaklarda sefiller gibi dolaşıp dursalar da bunlar ancak çanak yalayıcı olacaklar sevgiler helal olsun harıka bir şiir olmuş
insanoğlu değil çelik robotlar olsun proletaryamız bir düşlesene Maria keman çalan resim çizen boy boy çocuklarımız
ey bana manifestolar okuyan ideolog! telkinlerin çok yersiz bu düzenden köpekler bile pişman sokaklarda sefil öksüz
ilahi zangoç! kes artık şu ayini çocuklar bile gülüyor
sevgili celal abim ne kadar güzel olurdu her taraf robot olsaydı. hiç değilse ülkeyi bölme telaşı ve çocukları ön saflara atma kurnazlığı olmazdı.... sevgili abim tekirdağdan benim için getirdiğin hiç kimsenin paha biçemeyeceği hediyeyi ömrümün sonuna kadar saklayacağım, en kısa zamanda göşmek üzere kendine iyi bak. sonsuz sevgi ve saygılar, kardeşin.
Az önce profiline de yazdım sevgili dost; Şair, kurgusunu yaşamsal kılan Tezatları şiire harç yapan korkup yutkunmayan adamdır... Harcında vardır eleştirel bakış, ve ironiyi kul köle etmek sözcüklerin emrine.. Manifestoları kağıtta kaldığı sürece, peçeteden ayırmak nasıl mümkün değilse; ve Dünya, bildiğim kadarıyla habire dönse de yakalayamadıysa yaşamı mutlu kılacak gölgesini ne yapsın gariban insan... Nasıl mutlu olsun dizginlerini kaptırdığı yaşamdan..? Çok güzel ve net anlatımdı dostum, bir tek şey takıldı aklıma şiirini okuduğumda. Hani hınzırlığıma ver kusura bakma.
İnsanoğlu değil çelik robotlar olsun proletaryamız bir düşlesene Maria keman çalan resim çizen boy boy çocuklarımız ............diyorsun ya; ............Şiiri robot proletarya yazarsa ne olur diye takıldı kafama... Çelikten robotlar değil etten, kemikten insan zaten proletaryamız Bir düşlesene otomatik süpürgem, çocuklarımız avuçlarımızda boy boy vidalanmış, somunlarımız... ............Gibi herhalde... Düşündürmek şairin harcıysa, becerine tanık da Ayvalık'ta.. Sevgimle, özlemimle, esen kal...
sevgili adaşım... sözcük olarak kısa ama mana olarak o kadar geniş ve uzun ki dizelerin, defalarca okudum. güzel olan tüm hayallerinin hazzınıda gerçek manada yaşayabilme dileklerimi bırakıyorum sayfana,
Hep beğenilerimdesin canım arkadaşım.Hep iyi dileklerimle...
Sağlıkla kal.
Sevgi saygı ve çok çok selamlar...