-Bazı sevdaların izi çok derindir; Sahibi bile yok olurken o derinlikte, Kimse güç bulamaz kendinde O sevdanın yerini almaya.-
Şiirimde kaldı duygular, Şiirimde kaldı özlemler Ve bende kaldı acılar... Söyle hangi yalanlara sarayım seni? Anlat nerelere saklayım hüzünlü gözlerini? Rüzgârla yarışan sapsarı saçların yok. Koklamak yok artık verdiğim orkideyi. Dalgaların ıslattığı giysilerimiz yok. Şiirimde kaldın sevda çiçeğim, Rüyalarım hâlâ senli, Yüreğimdeki izin perçinli… Kime baksam sen, Kimi sevsem sen! Bu semtin delilerinden mi olsam, Yoksa sensizliği bir beste yapıp Dilime mi dolasam, Dünden bugüne yaşatsam… Şimdi kırıktır parmaklarım, Şimdi kırıktır gönlüm, Şimdi sahipsizdir gözlerim. Duymadın ki sen sitemlerimi, Görmedin ki sen yıkılışımı, Anlamadın ki sen Ah sen… Anlamadın ki ne kadar sevildiğini. Şu dillerim var ya Seni söyler herkese. Şu gözlerim var ya, Seni görür herkeste. Sevmek haram artık bana, Sevmek bir uzun tirat. Aynadaki gözlerimde sen, Duyduğum şarkıda sen, Söyle beni nasıl yaktın? Buram buram sen tüter Elim, kolum, gönlüm… Şimdi Her güz mevsiminde, Kandırırım kendimi de Gömerim sevdamı Kendimle birlikte Eylül sarısı saçlarının gölgesine, Bilmeden Her bahar filiz vereceğini.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İKRAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İKRAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrikler şirinize. Aşka sırt dönmekse yakışmıyor bizlere.Bizki duygu insanlarıyız aşk aşımız,suyumuz,tuzunuz,katığımız. Yelkenleri rüzgarlarla doldurmak için yeni rüzgarlara hazır olmak gerek. Sevgi ve saygılarımla.
Gel de bu şiire yorum yaz...Gözlerim bulut... İndi inecek...İlan etsinler...Önlem alsınlar...Okuyor, dinliyorum ve düğüm düğüm hıçkırıklar boğazımda.Hıçkıra hıçkıra ağlamak istiyorum.İlk harfinden son noktasına kadar duyularak, hissedilerek yaşanarak yazılmış dizeler...Ama böylesine sevmek hoş değil be hocam. Korkutuyor insanı.Her sevmeler hüsran olacakmış gibi geliyor insana.Sevdaların gönüllerde yer alması için emek gerekmiyor ki. Bakıyorsunuz kendiliğinden gelmiş, gönül tahtınıza oturmuş.Siparişle olmuyor ki.Misafir olmayan sevdalar nasip olsun hepimize.Hangi saç kendi renginde kalmış ki, Eylül sarısı saçlar da konumunu korusun...Senin olsaydı gidermiydi.Ve dedirtirmiydi ki "Mademki gidiyorsun bırakıp burda beni......." Hocam, yazamıyacağım daha.Ben edebiyat bilmem.Ama yazdıklarınızı ta yüreğimin en hücra köşesinde duydum.Yaşadım.Ve beni ağlattınız.O yüce yüreğinizi candan kutluyorum.Saygılarımla.
Sevgili Serap Hoca'm; sözcükler dizelere, dizeler yüreğime nakış oldu, aldı götürdü beni bu riyakâr hayatın türlü donlar giyinmiş riyakâr dünyasına...Gerek sesli yorumda gerekse dizelerde duygular yalın ancak içtenlikle çağlamış... Hele ki başlangıçta ki şu dörtlük;
" -Bazı sevdaların izi çok derindir; Sahibi bile yok olurken o derinlikte, Kimse güç bulamaz kendinde O sevdanın yerini almaya.-"
çok anlamlı...Şiirin felsefesini bütünüyle özetlemiş. Maalesef, değer aşınması hayatı/ insanı büyük ölçüde sarıp sarmaladığından, ruhun kırılmaları da aynı ölçekte artmaktadır.
Etkilendim, defalarca okusam/dinlesem bıkmam! Zira havada kalan bir şiir değil "İkrar" ...Değerli kalemnize saygıyla...