(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
K U R B A N L I K K I Z şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
K U R B A N L I K K I Z şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçindeki tüm yolcular ümitsiz Yolculuklar ise; Bir çıkmaz yola gebe Doğurmuş beni anam ,diyor Berdele kurban gideyim diye ! ....................................... doğunun kaderi deriz oysa bilirizki hep bunlar orada ki ağaların aşiretlerin koydukları yasalardır sorulmaz hiç bu dağa çıkanlara askerle uğraşacagına aşiret yasalarınla neden savaşmıyorsun diye...işleriner gelmiyorsa demekki bu savaş agaların aşiretlerin devletin cehalete karşı insan haklarına karşı orada uygulamak istediği çabaya karşı.olaya birde bu gerçekle bakmak zamanı gelmedimi...tebrikler anlamlı şliirine masal kadın..
Okadar çok gerceğimiz var ki.Zorunlu olarak yaşamak mecburiyetinde ,ortasında kalmak en dibine kadar acısını yaşamak zorunda olduğumuz kederli bir okadar vahim gerceğimiz var ki,yaz yaz bitmez hiçbiri...
Elbette ki haklısınız Sayın Ceylan.
Kıymetli yorumunuz için tşk ederim. Sevgi Saygılarımla...
kız kurbanlık ta olmayanların bizim farklılığımız var mı emeğin artı değersiz bölüşüldüğü görülmüş mü her birimiz sanalda tvde şurda burda bir şekilde kurbanlık kızdan farklı mıyız sağlıcakla kalın
ben taşralı küçük bir kasabadanım..benim anneannem evin reisi ve sevgilisiydi..işi ağırdı güçtü çoluk çocuk ahırda hayvan bağda üzüm dalda kiraz onu beklerdi..ama dedem onu oda dedemi deli gibi severdi..
bir çeşit iş bölümüydü , oda küçük ayakkabıcı dükkanında akşamı zor ederdi..hanımına söz söyletmezdi..kırılma noktası burada..anneannem o ağır ve zor işleri kendisi istediği için yapardı..7 yaşında hem öksüz hem yetim kalmış hayatı mücadele anneannem..kendinden 20 yaş büyük kocaya mecburiyetten 13 yaşında verilmiş anneanem
dedem öleli 15 yıl oluyor..85 yaşında o kadın hala her akşam perdeyi aralayıp yola bakıyor..dükkanın kapanma zamanı..inekler sürüler kasabaya dönerken..o kocasını bekliyor..adının geçtiği yerde sesi titriyor..
her kültür kendi içinde tutarlıdır diyorum..ve her şey insana dairdir..
bu arada sizin yazdıklarınızada itiraz etmiyorum..belli kesimlerde ciddi bir sorunudur kadınımızın..ama dedim ya anneannemde bu şiirin kahramanlarından..ama böyle değil işte
bu yorumu az önce bir şiire daha iliştirdim..orada daha fazla genelleme vardı..ama bu şiiri ne kadar haklı bulsamda sanal düşüncenin tersinde birileri masalımızın prenseslerinin,bahçemizin güllerinin,rüyalarımızın şefkatinin,uğruna canımızı verdiklerimizin, o sevda ikliminin annelerinin işyerlerinin çöp kutularında buruşturulmuş bir evrağa dönüştüklerini de tartışsa..dokunmaya kıyamadıklarımızın kapitalizmin genel geçeri içinde patronu tarafından aşağılanmasını tartışsa..kadını modernite adına insan oluşu ve beyniyle değil etiyle insanlığa reklam sektörünün tüketicinin bilinç altına yerleştirmesini tartışsa..ve ve ve..
bunlar şiirinin ardından düşündüklerim..demekki boş değil bu şiir..
Her kültür elbette ki kendi içerisinde tutarlı.ancak zorunlu yapılan hiçbirseyi tasvip etmiyorum, edemiyorum. bahsettiğin olaylar elbetteki yaşanıyor toplumumuzda .ama çok istisna bunlar.yani sevebilme olayı.birde öteki tarafta zorla sevmek boyun eğmek zorunda kalanlar var.biliyorsun. Çiftlerden bir taraf sevdi birbirini diye,diğer iki kardesin zorla evlendirilmesi cinayetin başka bir şekli bana göre..Yaaşrken hergün ölmek !
Yoksa genelleme asla yok.kabul etmiyorum böyle bir düşünceyi.ben sadece var olanlar için yazdım abim.
Tşk ediyorum içten yorumun için. Sevgi ve saygılarımla...
törelere negatif mantıkla bakış günümüz de ana fikir bu Türk e dair törelerin uygulanışındadır hata , uygulayan da insandır. gelişmeyen sorgulamayan da insan değildir. şehre dair modern çağda cinayetlerin ,bedenleri paraya satmanın açıklaması da zordur.biz doğru mihvaldeyiz de töreler yanlış vs bu yaklaşım dardır. sonuç bugünden o günlere bakış yargılayıcı değil ders almak üzre olmalıdır. selam ve saygımla
içim eridi okurken ah töre ah daha çocuk yaşta gelin gidiyor dediğiniz gibi ne anlar hanımlıktan ne anlar kadın olmaktan çok güzel konu güzel yorum saygı duydum yazan kaleme
Acı ama hala var günümüzde.Burda yine yaşları genç.Yetmişinde olup dedesi ile kıyaslananlar da mevcut.Yüreğim sızladı okuynca.Kaleminiz her daim güçlü olsun efendim.Saygılarımla.
bu konuda elbetteki yazacak çok şey var.yazdığımda var.lakin şiir olarak kalıba sokmaya çalıştığımda gördüm ki,olay acı boyutuyla hikayelesmeye başlıyor. O nedenle en yalın en kısa haliyle dokunmaya çalıştım bu yaramıza. Kıymetli yorumunuz için yürekten tşkler
duygu duygu dygu hislerimi körelttim, şiirinizi okurken gözlerim dolo dlouydu çok harika bir konuudu içerik bakımından muhteşim şiir olarakda bir o kdar anlamlı ve güzel kutlatım efendim
Anam! Hani adım Sevgi’ydi benim? Daha onbirime girdim, bilirsin Sefalet dolu onbir yıl, artı Hüküm dolu bir ömür...
Ben ne anlarım şimdi, Tarlada ırgatlıktan Ocak başında hanımlıktan Yatakta kadınlıktan ?
Babam daha girmedi otuzyedisine Oysa kocam otuzbeşinde anne ! Kafam karıştı Şimdi benim babam hangisi ? Söyle Anne ! Söyle ! ÇOK GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİN BEĞENİYLE OKUDUM KUTLARIM SEVGİLER SELAMLAR
Yolculuklar ise;
Bir çıkmaz yola gebe
Doğurmuş beni anam ,diyor
Berdele kurban gideyim diye !
.......................................
doğunun kaderi deriz oysa bilirizki hep bunlar orada ki ağaların aşiretlerin koydukları yasalardır sorulmaz hiç bu dağa çıkanlara askerle uğraşacagına aşiret yasalarınla neden savaşmıyorsun diye...işleriner gelmiyorsa demekki bu savaş agaların aşiretlerin devletin cehalete karşı insan haklarına karşı orada uygulamak istediği çabaya karşı.olaya birde bu gerçekle bakmak zamanı gelmedimi...tebrikler anlamlı şliirine masal kadın..