Haksız yere mal edinen ateşlerle dağlanacak, İsrâfil’in sûr’u haktır bilmemeye çare mi var. Tüm azalar konuşurken o dillerin bağlanacak, Mahşer günü Arasat’a gelmemeye çare mi var.
Hani Karun malı netmiş, hani lôkman canı netmiş, Nice çöller Mecnunları elâ gözlü yârden etmiş. Kendisini İlâh sanan Nemrud bile göçüp gitmiş, Yalan olan bu dünyada ölmemeye çare mi var.
Evlât dedik mal edindik, bu dünyânın malın tuttuk, Yetim hakkını unutup gözyaşlarını kuruttuk. Kalû-bela’dan bu yana sözlerimizi unuttuk, Bir arşınlık derinliğe girmemeye çare mi var.
Ömür bir yaprak misâli birer birer yere düştü, Kuş tüyünde yatırdığın bedenine kurt üşüştü. Evlâtların kavga edip, mahkemede mal bölüştü, Kıyamette mezarından çıkmamaya çare mi var.
Ana rahminden dünyaya ilk geldiğin günden beri, Seni sevip koklayıp da bağrına bastığı yeri. Anne hakkı ödenmezmiş, hak hukuktan kalma geri, Azraile tatlı canı vermemeye çare mi var.
Bölük bölük hep insanlar çıkacaklar mezarından, Arşa Kürsü kurulunca günâhların bi-zârından. Kaçacak hiç yerin yoktur Cehennemin nazarından, Yarın Hakkın divânında durmamaya çare mi var.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ARŞA KÜRSÜ KURULUNCA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ARŞA KÜRSÜ KURULUNCA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bölük bölük hep insanlar çıkacaklar mezarından, Arşa Kürsü kurulunca günâhların bi-zârından. Kaçacak hiç yerin yoktur Cehennemin nazarından, Yarın Hakkın divânında durmamaya çare mi var.
yüreğinize sağlık işte şiir böyle olur bizleri uhrevi aleme götürdünüz,ne mutlu sizeki böyle duyarlı bir yüreğiniz var
mal sahimi,mülk sahibi hani bunun ilk sahibi,malda yalan mülkte yalan var birazda sen oyalan,bakıyorsun ömür bitmiş,yarın sorgu sualde ne yapacağız,işte onun için ne ekersek onu biçeceğiz,onun için ebedi aleme hazır olmaktan başka ne çaremiz var değilmi,sizi ayakta alkışlıyorum saygılarımla
Gerçekleri yazan ve manevi duyguları doruklara çıkaran güzel bir gönül sesiydi kutlarım canım abim, güçlü kaleminizin mürekkebi hiç solmasın, umut ve şiirle kalın..
Çok güzel bir şiir duygularımızı harakete geçiren bir yapıt günahımız yok diyemem çünkü çok etkilendim tüylerim diken diken oldu birazda terledim demekki mahşer günü işim zor
tebrikler güzel bir çalışmaydı kutlarım..............selamlarımla.
muhteva güzel ..şiir başlığından itibaren durgun bir ırmaktan şelaleye doğru sürüklüyor sanki düşünceleri ..ve tanrının gerçekliğine bırakıyor mantıksal tüm deneyimleri..tebrikler..
Çok ama çok güzel...uhrevi duygularla terazisi kurulmuş bir yaşam çizgisi... Artılar eksiler ise geçmiş zamanı kapsar artık yaşamda...Zira vakit tamamdır son durakta beklenen herkezin bineceği o dört omuzlu taşıyıcıda..gerçek mizan ve terazideki birikilerimize doğru yapılan yolculukta.ne bir gram eksik nede fazla ..dünya malının sahibine teslimiyle sadece bir bez parçasıyla huzura çıkmak üzere.. gönülden kutluyorum kardeşim dilerim sağ kefe ağır gelir huzurda...saygılarımla...
Hani Karun malı netmiş, hani lôkman canı netmiş, Nice çöller Mecnunları elâ gözlü yârden etmiş. Kendisini İlâh sanan Nemrud bile göçüp gitmiş, Yalan olan bu dünyada ölmemeye çare mi var. değerli şiir dostu ben payıma düşen aldım gidiyorum güzel bir eser okudum teşekür ederim yüreğinize saglk kaleminiz daim olsun saygılarımla zaralıcan
Allahtan hatırlatan siz değerli büyüklerimiz bir şekilde bize ulaşıyorsunuz.
Doğruya boynumuz kıldan ince.
Yüreğinize sağlık .
Selam ve saygılarımla.